{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.323 visninger | Oprettet:

udhæng på containerbil. {{forumTopicSubject}}

hej jeg ville høre om at når man køre med en containerbil så må man have et udhæng på maks 70cm. men måler de det fra bagenden på bilen hvor lygterne sidder eller måler de det fra bagkofangeren. jeg tænkte på at hvis de måler det fra kofangeren så ville det være en god ide at bruge den forskydelige bag kofanger der sidder på. grunden til at jeg spørger er at jeg skal til at køre container bil så ville lige have det på det rene med reglerne. mvh michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udhæng på containerbil.
  • #1   21. mar 2011 tror det er fra det bagerste pungt på bilen

• #2   21. mar 2011 Det bliver målt fra bagkofangeren. Så det er en god ide, at man har en udskydelig bagkofanger. Der er en del der er blevet snuppet for det ved Haderslev-Vojens området.

• #3   21. mar 2011 okay tak det er jo lidt dumt at blive taget for at den rager for langt bagud når man kan flytte kofangeren

• Ivan P
    Ivan P Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #4   21. mar 2011 det er fra kofangeren de måler og hvis du kører med større udhæng end 70 cm for du ikke kun en bød du mister også kørerkortet. Det firma jeg kører for var der en der mistede kørerkortet sidste år på grund af et udhæng på 80 cm.

• tommy n
    tommy n Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Lastbiler: 1 Svar: 3
    #5   21. mar 2011 De måler fra kofangeren. jeg blev taget med for lang udhæng på den gamle bil. 3 års betinget og ny teori & køreprøve....

• Ivan P
    Ivan P Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #6   21. mar 2011 Min kollega mistede kortet og skulle op til nu teoriprøve og ny køreprøve, så jo´du mister det

• #7   22. mar 2011 max 70cm udhæng på container biler og på hejsekærre men på overførsels hængere er det 40cm. hved godt man kan trække brønden længere ud men så skal du have udtræks kofangeren med ud. bagerste punkt på kassen måles til fast kasse hængsler og lukkemekanismer regnes ikke med har jeg fået at vide af politimanden på vestfyn trækker messen

• #8   22. mar 2011 okay så blev jeg noget kloger på det så vil jeg sige tak for hjælpen

Kommentér på:
udhæng på containerbil.

Annonce