{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.480 visninger | Oprettet:

Stænklap. {{forumTopicSubject}}

Hey truckers;)

skal ha sat en stænklap på lastbilen, har bar et lille spørgsmål..

er det bedst at placere stænklappen umiddelbart efter baghjulene, eller er det godt nok på underkøringskofangeren?

havde tænkt mig at lave et "stativ" fra chassiet og så sætte stænklappen på en liste. men er det bedre end på underkøringskofangeren, eller skal den sidde længst ude. der er jo rimelig langt fra baghjulene til underkøringskofangeren..

håber det gir mening, og håber på nogle svar;)

- Anders -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stænklap.
  • #2   29. mar 2011 der er tale om én lang stænklap, altså 2½ meter, som en lastbil.. ca.. jeg vil så bar mene at den hjælper mere hvis den sidder bagved baghjulene.. på skærmene sidder der jo "single" stænklapper, altså et stk. på hver skærm.. men havde tænkt mig at sætte en lang stænklap ca. 30, 40 cm bagved hjulene..

• #3   30. mar 2011 Det vil se tosset ud med den hængende halvt mellem underkørselsværn og hjul...

• #4   30. mar 2011 det er der da mange der har smiley den skal alligevel lukkes af her henover sommeren, er ved at lave rustfri aflukning til den, men tror jeg sætter den derinde hvor jeg har tænkt mig, så må jeg bar flytte den ud når det er..:) spørgsmålet er egentlig ogs bar hva der er bedst:)

• #5   30. mar 2011 Tror ikke den har den store virkening andet end hvis den sidder monteret hvor de små sidder...

• #6   30. mar 2011 skulle da mene at virkningen med stænklappen er at få skidt/støv/regnvand osv, længere ud bagved lastbilen så bagenden først og fremmest ikk blir møg beskidt, men det så ikk kun derfolr jeg skal ha den monteret..

• #7   30. mar 2011 Anders B > Skidt og støv vil jo typisk komme fra hjulene og ved at montere stænklappen lige bag hjulene, vil du eliminerer dette en del, men ved at flytte den længere bag ud vil du, ganske vist, stadig fjerne noget af det, men jeg tror det vil være mindre end hvis den sidder monteret lige efter hjulene, det er min filosofi, og alle er nok ikke enige med mig i den... ;o)

• #8   30. mar 2011 jeg har monteret sådanne stænklapper på nogen køle forvogne med lang bagende med lift og de blev hængt op imellem hjulene og liften på et stativ (de havde også almindelige på hver skærm) dette reducerede mængden af skidt som blev smidt op på bagsiden af liften men også mængden af skidt på bagsiden af lygter og den slags

• #9   30. mar 2011 Mr. nobody..

der sidder jo i forvejen på skærmene, denne er bar ekstra.. men ja, du har helt ret..

Henry A..

det er sådan jeg vil gøre... der er vel hva, ca 2, 2½ (er langt fra sikker, har aldrig målt) meter fra baghjul til bagsmækken, og der sidder jo i forvejen små stænklapper på skærmene.. jeg ville så bar sætte en lang stænklap op ca. 40 cm fra baghjulene..

Kommentér på:
Stænklap.

Annonce