Begivenhedsrig uge {{forumTopicSubject}}
Hentede min nye bil sidste fredag ved min nye vognmand, Daf 105.460. Skal til at køre frode laursen med 25M. Sejlede ud i mandags, og fik godkendt bilen til modul vogntog, kørte til vejle efter en trailer og tilbage til fyn for at læsse peanuts ved Kims i Søndersø. hele turen forløber fint, indtil jeg når til jyderup for at skulle hente mit link. lige rundt i T krydset dør bilen og kan ikke starte igen. det viser sig så at tankmåleren ikke passer. Fik fat i noget diesel og tippede hytten for at få luftet ud. Ind på pladsen, finde mit link og få koblet det hele sammen, næste problem, skamlen på linket et så defekt så den ikke kan låse, venter så på der kommer et andet link, får læsset om og får det hele spændt sammen igen. Så var klokken blevet så mange at jeg ikke have mere rådighedstid.
derefter forløber ugen egentlig fint nok, torsdag morgen må jeg dog have kæder på for at kunne komme ud fra det firma i Filipstad jeg havde læsset ved, det GIK. Indtil natten mellem torsdag og fredag. holder og sover på en rasteplads ca 35-40 km fra malmø omkring midnatstid bliver jeg vækket at rystelser og brag som lyn og torden, og en følelse af at bilen er blevet skubbet ud over et bjerg. flyver ud af køjenb, flår gardinet i højre side fra og bliver mødt af en hvid væg, bliver endnu mere forvirret, og prøver at åbne døren, det kan jeg bare ikke. Vælter over¨på føresædet, får gardinet fra, og kigger rundt. det hele ligner sgu det stedet jeg hev håndbremsen ved. Kigger skrubforvirret rundt, til der kommer en svensker gående og siger SHIT SHIT SHIT, hopper hurtigt i noget tøj og kommer ud og ser hvad der er sket. Han har ramt min højre side med midten af hans hænger da han ville have et større sving på. en times tid efter har vi fået viklet bilerne fra hinanden og sammen med en anden dansker der vågnede af braget, gik vi igan med at tapet bilen sammen.
Det var yderst spændene at drible rundt med hele trækket med spejlindsatsen fra en scania tapet fast på en bøjet spejlarm.
Dette var min første tur nordpå, spændene må man sige. nu skal bilen på værksted, og kommer nok ikke ud og køre resten af året.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 41
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Følger: 29 Følgere: 29 Lastbiler: 1 Svar: 24
dec 2010
så er der billeder i mit fotoalbum. Når bilen bliver lavet og jeg får den igen skal jeg selvfølgelig nok skyde nogle billeder af den hvor den er "hel" og oprette den herinde
dec 2010
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
Jeg er sku glad for min først tur ikk forgik sådan
dec 2010
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
dec 2010
dec 2010
Kapser P> Lyder rigtigt godt... Så håber vi det går bedre ;o)
dec 2010
dec 2010
Begivenhedsrig uge