{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.779 visninger | Oprettet:

Nichlas O
Nichlas O
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Køre hviletid 2mands betjent {{forumTopicSubject}}

Hej LBG

Hvis nu lastbilen er to mands betjent og den anden chauffør sidder overe ved siden af og hans førerkort sidder i den digitalefartskriver altså i bakke nummer 2 hvordan skal hans tid registressers altså ham der sidder over ved siden af?:)

Mvh Nichlas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre hviletid 2mands betjent
  • #1   24. jun 2011 Nichlas : Forstår ikke lige dit spørgsmål..

• #2   24. jun 2011 Såvidt jeg har forstået det, skal det bare reg som hvil, men det gælder ikke som et 9 eller 11 timers hvil, men kun som pause (:

• #3   24. jun 2011 og at du har 21 timers rådigshedstid i stedet for 15 smiley når i kører 2 mand på ellers er det helt rigtigt som kenneth skriver

• #4   24. jun 2011 Truckerinden : Du har ikke helt ret med hensyn til de 21 timer. Regler er normalt 20 timer, men 2. piloten, må samles op senest 1 timer efter start, og derfor kan man trække den op til 21 timer i rådighedstid.. Ret mig gerne hvis der er noget jeg har misforstået...

• #5   24. jun 2011 Iceman

Uden at være sikker, så tror jeg du er forkert på den med den forklaring.

Reglen er, at bilen skal holde sit lovpligtige hvil indenfor 30 timer. - 30 timer - 9 timer = 21 tmer.

I "gamle" dage sagde man, at den skulle holde stille 8 timer indenfor 30 timer - Altså var der 22 rådighedstimer. Men eftersom der ikke længere er noget der hedder 8 timers hvil, så er det nu 9 timers hvil inden for de 30 timer.

Ret mig gerne hvis jeg er forkert på den!

• #6   24. jun 2011 Måårten : Det var bare hvad jeg fik afvide, da jeg sidst kørte 2. mand på bilen...

• #7   24. jun 2011 Iceman

Den med, at 2. manden må samles op indtil en time efter start har kun betydning for om man må køre efter reglerne om 2 mand. Står han på senere, så er det reglerne om en mands betjening der gælder.

• #8   24. jun 2011 Måårten : Sorry, så er der noget jeg har misforstået.... Min fejl.

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#9   25. jun 2011 Årh perfekt:) altså mit spørgsmål lød på hvordan anden mands tid skulle registressers når bilen er to mands betjent og var nemlig i tvil om at det skulle være rådighedstid eller om det skulle være pause men som vi er kommet frem til nu, så må det være RÅDIGHEDSTID:)

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#10   25. jun 2011 Perfekt at i gad og svare så hurtigt så er jeg mere sikker nu fordi jeg er nemlig anden mand på bilen og skulle lige været helt sikker i sagen smiley så det bare perfekt tak for hjælpen smiley

Mvh Nichlas

• #11   25. jun 2011 De regler er så forvirrende og med undtagelser alt lige meget hvad så kan de knalde chauffør og vognmand for hårdt hvis de går tilbage i skriveren.

det er jo kun chaufførerne der skal skifte og hvile, bilen må jo køre 24 timer i døgnet.:) lige som chaufførene i gamle dage.

• #12   25. jun 2011 Iceman
    det med at du må samle piloten op efter indenfor 1 time det må du ikke mere!!
    bare spørg claus, hvis man bliver stoppet i spanien med det koster det 15000 danske kroner!

• #13   25. jun 2011 Mie

At man kan få en bøde i sydeuropa er ikke altid det samme, som at de har ret. Jeg siger ikke, at det ikke er lavet om, men det kan nemt ske, at de har deres egen tilgang til reglerne dernede.

Man er jo nød til at betale, gør man ikke det kommer man ikke videre og det ved de godt at vi ved og det udnytter de.

Men det må da være til at finde ud af.

• #15   25. jun 2011 Lkw

Det afhænger vel af hvilken aftale man har med sin vognmand og under hvilke omstændigheder bøden er faldet. Men normalt vil jeg mene, at det er vognmanden der hænger på sådan en - Medmindre, at turen var planlagt sådan at begge chauffører skulle være i bilen fra starten af.

Da jeg kørte 2 mands betjent stod den ene mand af og på som vinden blæste - Det løste vi ved, at når vi kom til Padborg, så kom der 2 nye skiver i uret og så blev der lavet en ferieseddel. Så var der ren røv at trutte i derfra. Det gav aldrig anledning til problemer.

At det så var smaskhamrende ulovligt er jo bare en detalje i det store billede. ;-))

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#16   25. jun 2011 Så det vil sige det vil se sådan her ud?:)

Fører 1. køre 4.5time hvor efter han sætter sig over ved siden af og holder sin pause på 45min og efter bliver tiden lavet om til rådigheds tid?

Fører 2. i den tid fører 1 køre 4.5timer skal fører 2 stå som Rådighedstid? fordi han har jo ikke kørt og kan derfor ikke stå som hvil men skal stå som til rådighed

fører 2. når fører 1 er færdig med at køre 4.5time sætter fører 2 sig over og bytter førerkortene om sådan fører 1 står som pause de første 45min og efter som til rådighed?

Fører 1. Når fører 2 har kørt sine 4.5time sætter han sig over ved siden og bytter førerkortene om igen sådan at fører 2 nu står som pause i 45min og efter til rådighed og fører et kan begynde sine 4.5time igen.

fører 2. Efter fører 1 er færdig med at køre sine 4.5time og derfor har kørt 9timer med 45min pause imellem de to køretider så sætter han sig over siden af igen og fører 2 bytter førerkortene om sådan at fører 1 nu står som til rådighed?

Fører 2: efter 4.5time igen har fører 2 kørt 9timer også med 45mins pause imellem det vil sige at begge fører nu har haft 9timers køretid og 45mins pause hver og kan derefter 18timers dag sætte sig på hvil også holde 9timer som er kravet når man har holdt sig inden for 30timers reglen?

vil bare være sikker på om jeg har forstået den rigtig:)

Mvh Nichlas

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#17   25. jun 2011 Kenneth C.

Er du 100% på det er rigtigt? det lyder som om du har erfaring med flerebetjent køretøj:) har du selv kørt sådan og er i nogen sinde blevet stoppet hvor de har set det også bare er gået direkte igemmen og fik lov til og køre igen? fordi vi vil jo ikke havne i fedtefadet:)

• #18   25. jun 2011 Kenneth C

At du har været i virksomhedskontrol er jo pisse hamrende ligegyldigt for hvordan andre EU lande fortolker reglerne. Vi er vel enige om, at en virksomhedskontrol KUN forekommer på dansk jord med den DANSKE myndigheder???

Altså ved du ikke en skid om hvordan andre EU lande fortolker selsvsamme regler!

At det er EU lov, betyder IKKE at alle EU lande følger den!

Jøsses mand, det er ikke meget man lærer som faglært chauffør.

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#19   25. jun 2011 Måårten Ææs.

Vil jo bare være sikker på det jeg gør er korrekt:) kunne bare ikke finde rundt i det om det var andet arbejde eller rådighedstid som den skulle stå på:) Men som jeg kan forstå her inde skal den stå på rådighedstid når det er sådan bilen er to mands betjent?:)

• #20   26. jun 2011 Morten og johnny

i dont care..! Det var vognmanden der betalte dengang og skulle så have sendt regningen videre til claus gamle vognmand da det var der det skete og så skulle den have været videre i ITD for så skulle de formidle kontakten til det spanske politi og så skulle de se om bøden blev lavere eller hva.! Men han fik i hvertfald besked af ITD at det måtte man ikke.. så jeg ved da ikke lige helt hvor pokker den så går galt henne ??
    Men vognmanden har aldrig sendt det videre til den gamle vognmand og ikke videre til ITD så end til videre ved vi ikke rigtig noget videre frem smiley

• #21   26. jun 2011 Kenneth C

At jeg ikke kan fordrage dig??? Hvor kom det fra??? Er du ikke lidt sart, aller går du altid ud fra, at alle dem der ikke er enige med dig ikke kan fordrage dig? Er der lidt teentøs i dig?

Jeg kan da på ingen måde vurdere om jeg kan fordrage dig eller ej ud fra et forum på nettet - At der ikke er ret meget vi er enige betyder da ikke pr. automatik, at du ikke kan være en ok fin fyr alligevel. Jøsses mand.

Når jeg læser det igennem du har postet, så kan jeg da godt se, at jeg misforstod det og det beklager jeg da.

Men det ændrer ikke på, at man ikke kan regne med, at alle lande fortolker EU lovgivningen rigtigt og da slet ikke hvis de kan flå en udenlands chauffør for lidt mønter.

Der er kun en ting at gøre og det er at betale og så tage den igennem f.eks. ITD som Mie er inde på. Man kommer jo ingen vegne ene mand.

• #23   26. jun 2011 Johnny

Kenneth C er en bruger der åbenbart ikke ville stå ved sine indlæg - Så nu er de væk.

• #25   26. jun 2011 johnny :
    haha kan du fransk ? syntes aldrig rigtig de franske har været til og snakke med smiley hehe smiley Men tyskerne i hvertfald de kan sagtens være til og snakke med og være fornuftige smiley

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#26   26. jun 2011 Johnny G.

Det vil sige Fører 1 køre 4.5time flytter plads og kortene rundt og fører 1 førerkort skal stå med det samme på rådigheds tid selvom han skal holde 45min pause?

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#28   26. jun 2011 Johnny G.

Det er jeg helt med på smiley det ikke der hvor problemet lagede:) men som sagt skal vi jo holde hvil på samme tid:) det var bare hvordan man delte den op i køre periode:) når man er to mand:) men kan se jeg havde fat i det rigtige med bytte om og osv:)

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#30   26. jun 2011 Johnny G.

Det ved jeg skam godt men 11timer?:) et regulæert dagligt hvil når køretøjet er tomands betjent er 9timer inden for 30timer:) 11timer er kun når køretøjet er 1mands betjent?:)

• Nichlas O
    Nichlas O Tilmeldt:
    feb 2011

#32   26. jun 2011 Johnny G.

Det er helt iorden hehe man skal satme passe på ikke og ligge 1mands og 2mands betjening sammen det noget værre rod hehe:). Men køre til Norge imorgen nemlig så nu er det hele på plads med reglerne sådan at de er forstået:) og man bare kan bytte fører kortene om efter 4.5time også køre igen og at når man skal holde hvil så skal begge kort stå på Hvil:) og den tid der tilbringes ved siden af skal stå som til rådigheds tid:)

Kommentér på:
Køre hviletid 2mands betjent

Annonce