Rød blok = arbejdsløs... {{forumTopicSubject}}
Stemmer du på RØD blok bliver du med garanti arbejdsløs…
Det er virkeligheden om du stemmer på rød blok om du i dag arbejder som chauffør. For som chauffør er du forpligtet til at overholde køre og hviletidsbestemmelser, og 12 minutter mere betyder at du kører ulovlig. Det betyder også en bøde på 12.000.- kroner som bødesatserne (1000 kroner pr minut) er i dag, måske mere. Klip i kørekortet og i sidste ende et opsagt job og arbejdsløshed.
For når du så har kørt en hel uge, og kommet op i 60 minutter, eller en time mere, så er bøden på mindst 60.000.- kroner, og din vognmand får en der er dobbelt så stor, så hvor længe tror du din vognmand har råd at have en DANSK chauffør på vognen, ikke ret længe vel. Med andre ord, stemmer du rødt, er du garanteret arbejdsløs om et år!!!
At komme med et så radikalt forslag uden at tydeliggøre HVEM der skal arbejde disse 12 minutter, kan kun medføre spekulationer, og kun af den negative slags. Derfor må jeg på det stærkeste advare mod at stemme på rød blok, det er helt uansvarlig. Specielt om du i dag arbejder som chauffør. Pas på hvor du setter dit kryds. Jeg har ingen tro på at S og SF eller nogen i den røde blok kan overtale EU til at ændre køre og hviletidsreglerne inden valget, og heller ikke inden et år.
Jeg er glad for at være indvandrer i DK, og har ikke stemmeret til folketingsvalget, men kun til kommunalvalget, og det er mere en nok til mig. For så meget ”Lort” som kommer frem under en valgkamp her i DK, har jeg sjælden hørt. For når politikere begynder at blive personlige i en partilederdebat, er de for langt ude. Hvor er respekten og opdragelsen, og ydmygheden for hinanden når beskyldningerne flyver gennem luften som er sværm myg.
Pas på hvor du setter dit kryds, du kan blive arbejdsløs…..
Vil du vide hvad løsningen er på krisen, kig på min hjemmeside.
Truckerjan
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
For det første er der i hele valgkampen udelukkende snakket om "gennemsnit" og "gnnemsnitsfamiler" og at "alle skal" o.s.v.
MEN, selvfølgelig vil der da ikke blive tale om at man SKAL overtræde de regler der er omkring køre / hviletid,- nok mere tværtimod faktisk.
Jeg ved godt at "rød blok" har været utrolig dårlig til at forklare hvad disse famøse 12 min. går ud på, det vil jeg indrømme,- MEN.
Når nu alle økonomiske eksperter og stort set alle andre, er enige om at alle skal arbejde mere for at få sat tingene i gang, så burde det jo ikke blive et problem at få arbejdsgiveren med på den ide.
Specielt ikke når man også er enige om at der kommer til at mangle arbejdskraft i fremtiden, så jeg ser ikke lige hvor problemet skulle være.
At du har opfattet dette således at man pludselig SKAL til at overtræde de love og regler der findes i Danmark,- ja faktisk i hele EU
så kan jeg kun sige at DU er totalt galt på den.
Det vil aldrig kunne gennemføres, at man fra Politisk hold pålægger nogen at udfører noget der er i strid med lovgivningen.
At der så er mange der vælger at benytte udenlandske chauffører frem for Danske, har en helt anden baggrund. Det samme er det med de mange SHOWS vi altid ser op til et valg til folketinget,- for det har også en anden baggrund. Dog har du ret i, at det til tider virker pinligt, til trods for at begge parter er lige barnlige.
jan 2011
Følger: 1 Lastbiler: 2 Emner: 22 Svar: 109
læs nu lige hvad jeg skriver en gang til, og med de briller som gør at du kan læse mellem linjerne, for det er jo forsvundet en hel del job UD af DK netop fordi vi IKKE har fået de nødvendige rammebetingelser, og rød blok har da ingenting i sat program som kan løfte noget som helst....
Hav en god dag...
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
Men derudover er den 12 minutters regel, der ikke har noget med virkeligheden at gøre... Men det kan jo ikke overraske nogen når det kommer fra den del af oppositionen...
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 43
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
maj 2011
Og så har du jo helt ret i, at der er forsvundet mange arbejdspladser UD af Danmark i de seneste år. Skulle man bebrejde nogen for det, så må det jo alt andet lige være dem der har haft "magten".
Hvis du hørte den debat der var i går, hvor der var folk fra erhvervlivet, blandt andet fra Danfoss og fra Rockwool,-så kan man altså IKKE enøjet givet lønningerne skylden. Meget handler også om, hvad man skal give for varerne i forretningerne o.s.v.
Om en rød regering har noget at byde ind med, kan ingen jo vide før vi kender sammensaætningen af den regering. Det syntes ihvertfald meget svært at se, hvordan en rød regering skulle få tid til at gøre tingene værre. vi skal jo have valg igen om 4 år allerede.
De 12 min. var jeg også længe om at forstå meningen med,- men nu syntes det klart nok. Vi taler her om princippet "mange bække små".
Faktisk skuller der ikke være problemer med at få dette med ind i overenkomsterne, da fremtiden jo indeholder en mangel på arbejdskraft. Selv arbejdsgiverne syntes at komme til at få gavn af de 12 min. i fremtiden,- - som jo ikke begynder i på Lørdag.
De 12 min. vil overhovedet ikke få indflydelse på arbejdsløsheden,- da vi skal et stykke ind i fremtiden før de 12 min. skal "bruges". Det bliver nok ca. på samme tid,- som når arbejdskraften behynder at mangle rundt omkring.
De mange arbejdsløse chauffører vi efterhånden har, er på grund af en dårlig håndhævelse af reglerne for Cabotagekørsel.
Dette skrives der meget mere om på www.danskegodschauffoer.dk
som er en side der bruges lidt mere dybdegående end denne her.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 120
Ja undskyld ordvalget men jeg føler sku rød blok vil have mig ned med nakken.
Jeg forstår ikke hvordan man kan tage Helle seriøst hun har da jokket i spinatten med sin skatte fusk og hendes mand der er i landet alle weekender eller kun nogen af dem. Hendes leasede bil ved Fleggaard. Hvordan kan man tro på hende.
Dk bliver et sørgeligt land at leve i.
Længe leve Pia K.
dec 2010
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Det er tåbeligt det der kommer ud af johannes mund. hvordan kan være så stor en ignorant.
Det er rød politik. Hvordan kan chauffører herinde være tilhænger af rød politik. Hun siger indirekte at transport virksomheder ikke høre hjemm i DK.
Fuck en luder, fuldstændig ude af trit med virkeligheden.
Nobody og Dan J hvordan kan i forsvare det her.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
maj 2011
Først hører jeg ikke på noget tidspunkt at der bliver sagt af transportvirksimheder ikke hører hjemme i Danmark.
Derefter hører jeg ikke "Fru Kock" nævne noget om de nummerplader der er nødvendige for at kunne betale lønninger der er lavere end de Danske. Og skal lovene holdes for Fru" kock" så erdet jo Dansk løn når der er Danske nummerplader på køretøjerne.
Vi taler alt så IKKE om et ønske om at bevare Danske arbejdspladser, men mere et ønske om at gøre som så mange andre ,- nemlig "FANEFLUGT", også kaldet udflagning.
Og til sidst,- så er det måske ikke gået op for alle, at "rød blok" faktisk består af andre end Enhedslisten.
dec 2010
Men vi kan jo altid sættte nogen sol celler op. hvad fanden er det da for noget pis.
Jeg henvender mig til jer fordi i har udtrykt heres støtte til rød blok. Og det der er det rødeste af røde.
dec 2010
Nobody jeg vil høre din meninig om hvad Johanne har og sige til det her. Men syntes du snakker uden om.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
http://www.tvsyd.dk/artikel/107519:Valgdebat-21-15--Efterloennen-tabt
Klippet hander om Transport, og det er ca. 8:30 inde, Enhedslisten kommer med dødsdommen over de gule nummerplader.
Faktisk var det mest overraskende ved denne udsendelse, at Transporministeren åbenbart har fattet problemstillingen.
dec 2010
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 205
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 178
maj 2011
Det der NU bliver spændende at få slået fast er, om det reelt er EU der bestemmer i lille Danmark, eller om det er Danmark selv.
HVIS det som jeg håber, er Danmark der selv bestemmer, så har vi nu en mulighed for at få alle til at følge ALLE de love og regler der måtte være omkring hele transporterhvervet.
Det betyder, at ingen chauffører kan aflønnes ringer end de satser der er aftalt i overenskomsten. Her vil dette også gælde udenlandske chauffører i DANSKE køretøjer.
Får vi så også fastslået hvad fortolkningen reelt er omkring EU-Forordning 1072 / 2009, og forestiller os at JEG har ret,- ja så forsvinder 70% af alle de udenlandske køretøjer, der dagligt gør DANSKE chauffører arbejdsløse.
Det kommer til at koste noget, men det er der jo så meget andet der også gør. FAIR KONKURRENCE ER ENS VILKÅR FOR ALLE.
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
maj 2011
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 14
Rød blok = arbejdsløs...