{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.714 visninger | Oprettet:

christian j
christian j
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

ruteplanlægning program {{forumTopicSubject}}

hej med jer

hey jeg er i gange med afslutnings projektopgave på grundforløbet til chauffør og så skal jeg lave en rutte plan med kør hvile tid. jeg skal køre fra dk til sverie hvor jeg har 3 stop og et ratur læs.

så tænkte jeg på om der en hjemme side eller et eller endet der kan hjælpe lidt. har kikket på map24 men det er blevet lavet om til nokia maps

håber meget i kan hjælpe mig lidt da jeg har meget svært ved det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ruteplanlægning program
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   29. sep 2011 Er det den opgave hvor du skal køre nogen turbiner til Frederikstad ?

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #2   29. sep 2011 hvorfor kan du så ikke bruge map24 nu?

• #3   29. sep 2011 Kan godt være det lyder lidt flabet men har du fulgt med i skolen man laver da ikke andet end rute planlægning når man tager chauffør uddannelse ..
    Hvis du er i gang med afslutning så burde du havde fanget hvad du skal bruge af hjælpe midler

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

#4   29. sep 2011 cero, det er grundforløb smiley har ikke gået på grundforløb selv, men dem jeg kender der har, har ikke ligefrem hørt for meget efter smiley

• #5   29. sep 2011 cero C: aaarh hold nu lige... "man laver da ikke andet end rute planlægning når man tager chauffør uddannelse" på grundforløbet, som er 20 uger langt, er der EN uge, hvor man har ruteplanlægning smiley

• #6   29. sep 2011 ja da jeg startede på uddannelse der lavet vi utrolig meget ruteplanlægning.

• #7   29. sep 2011 Brug Google Maps... Den er til at stole på... eller så nogenlunde da i hvert fald

• #8   29. sep 2011 Cero: Okay. smiley

• #9   29. sep 2011 grundforløbet til chauffør er også blandet sammen med lager så 20 uger går faktisk rimeligt stærkt.
    de første 2 uger er bare intro til de forskellige ting. så kommer der i forløbet 1,5 uge med truck certifikat- 3 uger med kran intro til D certifikat. 2uger med lager og navision. ca 2 uger med surring og stuvning. 14 dage med motor og opbygning af køretøjer. 1-2 uger med ruteplanlægning + div små opgaver med planlægning af og til.
    man skal også lære at lave både internationale og nationale fragtbreve, kende lidt til cmr loven.

• #10   1. okt 2011 så længe du selv kan indstille gennemsnits hastigheden så er maps vel ok ...

• #11   1. okt 2011 Men da jeg gik sammen med nogle fra grundforløb - 1 skoleperiode bla Kenneth C der havde vi sku ikk meget ruteplanlægning.. hva blev det brugt 1 eller 2 gange ?

• #12   1. okt 2011 vi fik af vide det at finde vej er stor betydning kroner øre og at man kan finde ud af at bruge kort/computer....

• #13   1. okt 2011 Cero: Ja det er en fordel og ku bruge kort tidsmæssigt og self os brændstofmæssigt.. Men man ska sku ku læse et kort altså smiley

• #14   1. okt 2011 ja og det skulle en skole kunne lærer en og hvis man har svært ved at læse så skal skole hjælpe med at give eleven andre hjælpe midler ...

• #15   2. okt 2011 Nu har jeg ikke selv taget uddannelsen som chauffør, men blev mere eller mindre kastet ud i det. Det er dog min opfattelse, at skolerne desværre ikke gør så meget ud af, at lære eleverne at læse kort.
    Det virker lidt som om, at man siger "GPS er fint - de behøver ikke kort" hvilket i min optik er en fejl. Jeg har kendt et par chauffører, som udelukkende kørte efter deres GPS, af den simple grund at de ikke kunne læse kort. De havde simpelthen aldrig lært det. Desværre betød det jo, at uanset hvilken vej GPS'en foreslog dem så var det den de tog. Det giver selvfølgelig så lidt morsomme situationer når de ringer til os andre, for at blive guidet væk fra den skovvej de er havnet ud af ;D

Jeg håber dog, i dette tilfælde, at jeg tager fejl. Det er mit håb, at skolerne gør et stort nummer ud af at lære de unge mennesker at læse kort - og at afhængigheden af GPS'en er de unges magelighed og ikke skolernes. For det er altid nemmere at ændre på den unge mennesker indstilling, end det er at ændre på skolernes undervisning...

• #16   2. okt 2011 Thomas det kommer desværre an på hvilken en skole man er på der er stor forskel fra skole til skole og jeg mener også det er vigtig man kan bruge et kort, for hvis den GPS går i stykker hvad så

• christian j
    christian j Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #17   3. okt 2011 har ikke lige haft tid til at kikke da jeg lavet emnet da jeg havde travlt med min opgave.. men kan sige at men lærer ikke m eget ruteplanlægning. vi har faktisk næsten ikke haft noget med lastbil at gøre.. og map24 det er blevet lavet om... men fik den lavet og aflevert nu magler jeg bager min karakter og den får jeg på fredag...

• #18   15. nov 2011 Til Thomas og Christian... Det kommer altså også an på hvilken indstilling eleven har til det, og hvilen indstilling hans lærerplads har, jeg havde ikk særlig meget om at bruge kort i skolen, jeg lærte det mens jeg var på arbejde istedet smiley

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

#19   17. nov 2011 På den skole jeg går på arbejder vi overhovedet ikke med almindelige kort. Tror ikke engang de fleste derude ved hvordan man læser et kort.

Det har jeg så lært mig selv da jeg kørte export. Den der gps blev brugt de 2 første ture og så blev der ellers indkøbt kort og så fandt jeg sgu selv vej.
    Fandt vej hver gang, første gang.

Efter den dag har jeg ikke brugt GPS og jeg hader det lort. Tværtimod bruger jeg min iphone til at taste adressen ind på et kort for at se om det jeg kører efter et helt rigtigt.

Ellers hvis man får beskeden: du skal læsse i hoptrup. Jo, jo, så må vi jo i gang med at google smiley

Kommentér på:
ruteplanlægning program

Annonce