{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adblue
  • #1   29. sep 2011 det kan nem funger sammen man skal bare huske at lukke spjældeten gang i mellem eller bliver det en lille smule dyr når du skal ha rense ad-blue dysserne

• #2   29. sep 2011 Allan

Mon ikke det også er en god ide, at sørge for, at der slipper noget udstødningsrøg ind i den til Ad-Blue føleren så man slipper for, at pisset går i nødprogram???

• #3   29. sep 2011 ja oki min fejle man jo det har du ret i morten

• #4   29. sep 2011 Fatter simpelthen ikke det koncept med adblue.. Ved i hvad det er lavet af?
    Rester af dyreurin :S

• #5   29. sep 2011 Men hvad er ideen med det??

• #6   29. sep 2011 Ideen er vel lidt forsimplet at det på magisk vis renser udstødningsrøgen for en mængde skadelige partikler - Så den i TEORIEN bliver mindre sundhedsskadelig.

Det handler udelukkende om miljø.

• #7   29. sep 2011 nej med spjældet.

• #8   29. sep 2011 Ideen med spjældet er jo at undgå lydpotten så man får mere larm.

I følge min beskedne overbevisning har det stort set kun berettigelse på en V8'er.

Men det er smag og behag!

• #9   29. sep 2011 Ok.. Det vil sige det kun er, noget man kan gøre engang imellem.. For at få mere lyd.. Altså en gammel v8 med rent rør er fucking fedt.. hel klart... Men det der spjæld halløj..Det er sgu da plat.. Lige som dem der har rør op af hytten, som ikke er koblet til..Jeg syntes det er et forsøg på noget, som det ikke er.. Men det må man jo selv om, det er jo min holdning.. Hvad er jeres?????

• #10   30. sep 2011 hej morten k
    jeg har haft en bil med adblue på hvor jeg fik sat et spjæl på det køre ude mærket og i løbet af få måneder er det hurtigt tjænt ind igen hvis du ikk slår spjællet fra bruger du bare ikk adblue.
    men det koster en dag oppe ved scania da adbluen krystalisere inde i dyserne men så skal du lige vide at hvis du bliver stoppet med spjæl på koster det spissen af en jet motor da du kommer til at betale en faens masse afgifter.....

• #11   30. sep 2011 Nå.. Ja det er jo kedeligt..

• #12   30. sep 2011 Man kan vel gå ud fra, at bliver man taget med spjæld i en miljøzone, at så koster det som minimum de 20.000 det koster at køre i zonen i en IKKE miljøbil. Der er jo ikke ret meget Euro 4 eller 5 over en bil med spjæld!

• #13   1. okt 2011 mååårten ja det gør du men der er noget med du heller ikk gir så meget for en bil med adblue fra ny som du gør uden tror det var sådan jeg fik det forklaret

• #14   1. okt 2011 Kasper J

Umiddelbart, så er priserne på bilerne ikke faldet da der kom Ad-Blue på dem. En R500 fik ingen hak ned. Men en R480 hvor der jo ikke er Ad-Blue på er rigtigt nok dyrere end en R500 med Ad-Blue.

Men det har ikke noget med selve Ad-Blue delen at gøre.

Husk på, der er jo ingen afgifter eller andet der kan regulere den slags forskelle på lastbiler.

• #15   1. okt 2011 En euro 4 eller 5 bil uden adblue, forurener hverken mere eller mindre, m spjæld. Man kan vel max få en bøde for unødig støj? Eller defekt lyddæmper.
    Hvis du får bøde for at køre uden miljømærke, selvom du har miljømærke, i en adblue bil m spjæld, så gå i retten og få den afvist smiley

• #16   1. okt 2011 Finn

Hvad er det for noget vrøvl - Selvfølgelig forurener en Ad-Blue bil med spjæld mere - Når spjældet står åben så den kan larme, så tilføres der ingen eller for lidt Ad-Blue og dermed stiger forureningen. Var det ikke tilfældet gav det ikke mening overhovedet at tilsætte Ad-Blue!

I øvrigt, så går en Ad-Blue bil direkte i nødprogram hvis spjældet lukker fuldstændigt - Det er der nok en grund til - Måske er grunden, at man vil forhindre netop brugen af spjæld eller ren rør.

Der sidder en føler i potten der måler hvor meget røg der kommer og den føler doserer der efter mængden af Ad-Blue så det passer. Kører man med spjæld og det er lavet rigtigt, så doserer den efter at bilen går i tomgang - Altså er det for lavt og forureningen for høj!

Det er helt simpelt!

• #17   1. okt 2011 Morten >

Jeg skrev "en euro 4 eller 5 bil uden adblue". De har jo ikke katalysator.

• #18   1. okt 2011 Morten Ææs : lige et dumt spørgsmål ( har ski ikke meget forstand på det) men hvis det er lavet rigtigt som du beskriver. så vil du altså få mindre ad-blue forbrug, men god lyd ( forudsat man har en ordentlig motor)? Men vil computeren ikke blive forvirret når alle sensorer på motoren registrere rpm over tomgang, men ad-blue sensoreren kun registrere tomgang? Det er jo modstridende input i motorens computer....

• #19   1. okt 2011 Finn

Der findes jo ingen Euro 4 eller 5 biler uden Ad-Blue hvor det på nogen måde giver mening med et spjæld! De er alle 6 cylindrede!

Martin

Motorstyringen tager ikke højde for antal rpm - Eller hvis den gør er det relativt nyt.

Men ja, hvis det er lavet som beskrevet, så vil man få lavere forbrug af Ad-Blue OG fed lyd. Det er total win/win!

Det går først galt med motorstyringen når/hvis den slet ikke registrere røg, så melder den fejl og hopper i nødprogram - På den DAF jeg kørte i betød nødprogram - 40% effekt. Det var en nitte. Og nej, det var ikke på grund af spjæld - Den gør det samme hvis man kører den tør for Ad-Blue.

Jeg har hørt, bemærk HØRT, at MAN kan køre 2 døgn uden Ad-Blue - om det er en skrøne aner jeg ikke.

• #20   1. okt 2011 en MAn går også i nød Program når tanken er tom.

• #21   1. okt 2011 DTP

Med det samme??? Min tidligere vognmand påstod nemlig, at MAN havde sagt, at de kunne klare 48 timer inden det skete. Ikke at jeg aner en disse om det.

• #22   2. okt 2011 Morten J: Ikke kun.. Kan ikke huske om det er min. 32% Urea og resten demineraliseret vand - eller om det er omvendt.

Og når jeg skriver Minimum ca 32%, så skulle det være det minimale, for at doseringen er effektiv nok.

• #23   2. okt 2011 finn når spjællet står åben er der jo ikk noget der heder lypotte så køre det uden om så ergo må den da forurene ret meget

• #24   2. okt 2011 Kasper: Sygt er det ligemeget hvad. smiley

• #25   2. okt 2011 En LYDpotte tager jo ikke noget forurening. Den dæmper lyden

• #26   2. okt 2011 Martin

Du glemmer lige den detalje, at på en miljøbil, der er der typisk en katalysator INDENI lydpotten - Ad-Blue bliver tilsat inde i potten - Derfor ændres forureningen når man kører røgen udenom. ;-))

• #27   2. okt 2011 Morten J: Tjo, både og. Det skulle jo slå de store partikler i stykker, og det lader da til at virke. Men hvor vidt det virker og den sum penge man betaler ekstra, kan betale sig - ved jeg ikke smiley

• #28   2. okt 2011 nej ikke lige med det samme det går vel igang dagen efter.
    skal lige siges jeg er heller ikke prof i MAN's Adblue system smiley

• #29   4. okt 2011 en r500 fra 07 går altså ikke i nød program min forurenings lampe har lyst i 1,5 år nu og den kører fint nok

• #30   5. okt 2011 Det er kun biler produceret efter oktober 2007 som går i nødprogram, hvis der er fejl i adblue systemet.

Kommentér på:
adblue

Annonce