{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger kurer job
  • #1   5. dec 2011 Hvorfor vil du ikke kører lastbil mere, men hellere lilleput vogn

  • #2   5. dec 2011 Det forstår jeg heller ikke. Er lønnen ikke ringe som kurer chauffør?

  • #3   5. dec 2011 Thomas

    Lønnen er ikke ringe - Den er MEGET ringere!!


  • #4   5. dec 2011 fordi jeg ikke kan finde et sted hvor jeg kan få en trækker og køre her hjemme hver dag

  • #5   5. dec 2011 Hva ligger du og kører nu da, der er så slemt så du ikke vil kører lastbil mere. Men det burde da være til af finde en hjemme trækker

  • #6   5. dec 2011 Jess H

    nej jeg køre ikke lige for tide smiley


  • #7   5. dec 2011 Da jeg kørte Kurér var det ren provision.. Og det var der ikke mange penge i smiley

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #9   6. dec 2011 Hmmmm lyder underligt at det skulle være blevet så dårligt.
    Dengang jeg kørte kurerkørsel ( Godt nok som selvstændig ) var det da ok betalt.
    Jeg fik 8 kr pr kørt km, eller 275 kr i timen.
    Mindstepris for en tur var så 200 kr.
    Jeg lå på 100.000 til 125.000 kr ex moms om måneden.


  • #10   6. dec 2011 Frank H

    Hvis du har kunnet lave 100 - 125.000 + moms i en kurerbil - Hvorfor er du så stoppet?

    Jeg har bøvlet med kurerbiler fra 2006 til 2011 både som vognmand og disponent i et mellemstort kurerfirma med en omsætning på den gode side af 10 millioner og vi har aldrig set nogen ligge så højt andet end ved enkeltstående særtilfælde!

    De 8 kr/km du har fået har sikkert været one-way - Ellers har det været bedre betalt end en trækker er - Det lyder næsten for godt til at være sandt!

    For at lave 125.000 skal du ha kørt 15.625 km til betaling - hvis vi antager, at din belægning har været 60% - Hvilket er højt, så har du kørt 26.500 km på en måned!

    Jeg kender kun et sted det er muligt og sjovt nok så er deres vognmænd døde som fluer!

    Kurerbranchen er en værre luderbranche end vognmandsbranchen!!


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #11   6. dec 2011 Måårten Ææs .

    Jeg stoppede fordi jeg aldrig så mine unger.
    Desuden er det ikke fedt altid at stå på standby, og skulle være klar til at læsse indenfor max 1,5 time altid.

    Jeg kørte hovedsageligt udland, og ja de 8 kr er one-way takst.
    Men de steder jeg kørte for, var gode til returlæs.
    Jeg kørte bla England og der var turen hver vej på 1250 km.
    Normalt kørte jeg 5-6 ture om måneden til England, og så var det ellers småture til Tyskland, Sverige og Norge.
    Var der ikke noget udland, så kørte jeg for det meste Jylland.
    Jeg kan huske et par af de sjove ture jeg har haft.

    Fra København til Riga.
    Kørte fra københavn til gedser, tog færgen til rostock, vente rundt på pladsen og tog en færge til Letland. Kørte så til Riga og læssede af, retur til færgen, og sejlede så til Sverige og kørte derfra hjem til DK igen.
    En tur på 4 dage ialt incl betalt ophold på et stor hotel med alt hvad jeg kunne æde. Antal kørte km 600 og turen gav 43500 kr ex moms.

    Læssede fredag eftermiddag hos SAS i København og kørte derefter direkte til lufthavnen Catania, lossede søndag eftermiddag kl 12. Den del af turen gav 31500 kr. Kørte derefter til en lille by ved Venedig og læsse igen, Det var mandag formiddag. Det læs skulle så til frankfurt. Pris for denne tur var 5500 kr. Lossede tirsdag eftermiddag. Nyt læs i Frankfurt retur til Dk pris 6500 kr, lossede onsdag morgen.
    Fed tur til ialt 43500 kr. Jeg valgte så at holde fri indtil søndag eftermiddag, hvor jeg igen skulle en tur til Pauls Freight i London.

    Det var faktisk ret sjovt dengang, men penge er ikke alt, så jeg valgte at stoppe med kurerkørslen og blive selvstændig håndværker istedet smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #12   6. dec 2011 Der har ikke været meget søvn i den sidste tur der! smiley

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #13   6. dec 2011 Jan S

    Jow jow da, jeg sov en time i Catania mens de lossede.
    45 minutter ved Rom, da jeg følte mig lidt mat i øjnene.
    Så sov jeg da 1 time og 15 minutter i Frankfurt
    Og igen næsten 2 timer da jeg sejlede hjem.
    Så der var masser af søvn på turen.

    Det var straks værre med Englandsturene.
    Læsse klokken 20 om aftenen og så afsted. Losse i London klokken 10 næste formiddag, så spise lidt og bade lidt, derefter så prøve at sove en time eller 3 uden at blive vækket af enten tyveknægte eller emsige vagter. Læsse igen til DK omkring klokken 16 - 17 og losse i Dk klokken 7 næste morgen. Sommeren var faktisk værst, det er ikke nemt at sove i 35 graders varme. ( PS man kan ikke sove med åbne vinduer i England )


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #14   7. dec 2011 Så kan man godt føle sig en smule røvrendt af at de kurerbiler ikke er omfattet K/H reglerne med sådan en tur der for det kan da umuligt være sikkert at være i trafikken når der kommer en varevogn med en chauffør der i den grad er i søvnunderskud !

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #15   7. dec 2011 TruckerBenny A

    Hvordan kan du svare på om jeg var søvnunderskud ?

    Udover det så er jeg dog enig i at der burde være en eller anden form for køre/hviletid for bilerne under 3500 kg, da det ikke er alle der kan være vågne i lang tid.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #16   8. dec 2011 Frank H. Det kan jeg heller ikke men jeg vil i hvertfald være bombet efter sådan en omgang

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #17   8. dec 2011 TruckerBenny A

    Det er der mange der ville være, og derfor ville det også være ok med regler.
    Men jeg har kørt i flere døgn, kun med meget lidt eller ingen søvn, og det har aldrig været et problem. Hvis jeg bliver sløv, så stopper jeg og sover 1/2 til 1 hel time, og så afsted igen.
    Meget af det er vane, der er feks heller ikke mange der kan køre i 8-9 timer uden at skulle tisse, eller i 2-3 dage uden at skulle lidt mere end tisse smiley


  • #18   8. dec 2011 Alle de biler (uanset firma) jeg har kørt på har ikke lavet under 100.000 på en måned. Max 3500kg.

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #19   8. dec 2011 Frank H

    Forstået men man får dælme helt ondt af den næste som skal på potten efter en som ikke har fået tømt ryggen et par dage smiley


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #20   8. dec 2011 TruckerBenny A

    Tro mig, det er ikke fornøjelses tur på tønden.
    Scandlines har lagt lokum til meget, og jeg vil tro at de må tage lokummet ud af brug resten af den dag smiley


  • #21   9. dec 2011 Frank og K H

    Jeg synes da i skal fortælle hvor man kan tjene så gode mønter med en kurerbil - Jeg er sikker på der sidder mange der gerne vil tjene den slags penge. Faktisk ville alt andet være dumt når man ser hvad en kurerbil normalt omsætter!


  • #22   10. dec 2011 3x34 !!!

  • #23   10. dec 2011 K H


    Hahahahahahahaha - Ja og så var halvdelen vel sort?


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #24   10. dec 2011 Måårten Ææs .

    Hvad er normalen for en kurerbil idag da ?


  • #25   10. dec 2011 Frank

    En kurerbil der kører herhjemme, den laver 50-70.000 og de 70 er langtfra hver måned!

    Mange laver mindre - Rigtig mange laver omkring 40-45.000 - Alle tal er + moms!


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #26   10. dec 2011 Måårten Ææs .

    Godt så.
    Da jeg stoppede med at køre udland pga familien, kørte jeg istedet 5 ture om ugen for UBD med ugeblade. Hver fredag kørte jeg så en tur med vognen fuld af aviser der skulle læsses af til bude i hele vestsjælland. Desuden kørte jeg en tur hver anden uge ( 6 ture om ugen ) for en anden vognmand med aviser.
    De fleste ture foregik om natten, undtagen 2 af turene for UBD. Jeg havde så omkring 5-8 kurerture bla fo postdanmark på en måned udover. Dengang tjente jeg mellem 60 og 70.000 ex moms, og betragtede mig faktisk selv næsten som arbejdsløs, da jeg altid var hjemme om dagen, når alle andre var på job smiley

    Så jeg kan kun give jer ret, at kan man ikke tjene mere idag, så er den branche nok også ødelagt.



  • #27   10. dec 2011 Måårten Ææs
    Det er kun hvide penge.
    Men da jeg i sin tid kørte 2mands betjent vogn (samme størrelse)
    Der havde vi en måned hvor vi omsatte for næsten 180k + mormor "8 - 16"
    Efter kl. 16 kom vi jo frem til den "sjove" del af arbejdet. i samme måned omsatte vi for knap 120k hvoraf regnskaberne forsvandt på mystisk vis sammen med turene inde på centralen smiley

    I denne måned havde jeg 1 dag fri og ellers startede vi kl. 7-8 stykker og sluttede når der ikke var flere ture


  • #28   10. dec 2011 Frank

    Nu ved jeg ikke hvor længe siden det er du stoppede - Men jeg stoppede 1/2-2011 og på det tidspunkt var det en kamp at få 8 kr/km one way. Mindste pris var ikke i nærheden af 200. En bytur i Århus gav typisk 125 og så var det ligegyldigt om det var fra centrum til centrum eller om det var fra Egå til Hasselager - Der er vel 20 km og der går hurtigt 30 min - Mindst!

    Jeg har fine Excel skemaer over omsætningen på vores biler gennem alle årene og de har ikke været i nærheden af de tal du nævner - Et godt bud på et gennemsnit er 55.000 + moms og det er ikke fordi der ikke er blevet kørt - Bilerne kørte typisk 150-175.000 km om året.


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #29   10. dec 2011 Måårten Ææs .

    Jeg stoppede i 2001, så det er jo nogen år siden efterhånden.
    Men jeg troede ikke at det var blevet så dårligt at køre kurer.
    Dengang havde vi det sgu godt. Jeg blev på et tidspunkt lånt ud til Postdanmark, hvor vi skulle køre julepost i en måned.
    Jeg kørte hjemmefra klokken 22.15 fra Næstved, og landede på Postterminalen i Bernstoftgade i KBH klokken 23.05. Der læssede jeg jeg så 5 pallebure, og kørte dem til Århus, hvor jeg læssede af klokken ca 02.00. Den tur gav så 3850,00 kr.
    Så kørte jeg til Vejle og læssede tryksager som stod i et skur, og de skulle typisk læsses af i Slagelse eller Ringsted. Pris for denne tur var så 1000-1250 kr. Hjemme i høkassen igen klokken 05.30.
    Turene kørte 6 dage om ugen, og på den måned hvor jeg ikke kørte andet tjente jeg 119000 kr + moms.

    Turene jeg kørte dengang for UBD var nok dem der gav mindst, og når man kørte i dagtimerne så kneb det gevaldigt med at holde de 275 kr i timen. Men det blev så opvejet af natteturene, da jeg i snit lå på 350 kr i timen på dem.

    Jeg kan huske at dengang hvor de begyndte at snakke om at der ikke måtte køre biler ind i KBH mere uden at de var på under 3500 kg, der havde jeg et møde med Freja Transport. Det møde gik ikke ret godt, da jeg når havde slået ham ihjel som jeg var til møde med, da jeg nævnte mine priser. ( kr pr kørt km ved kurer, og 275 kr i timen ved distribution.
    Han gik helt i stå, og efter 5 minutter, rejste han sig og gik over til vinduet. Så sagde han, kan du se den trækker der holder dernede. Den får 250 kr i timen...........Og kan du se den Sprinter der holder derovre, den får 185 kr i timen, tak for mødet og farvel.
    Jeg må nok indrømme at jeg grinede noget da jeg gik ud derfra, for til de priser kørte jeg sgu ikke 1 eneste meter.
    Måske det allerede var dengang det gik galt i kurerbranchen smiley


  • #30   10. dec 2011 Frank

    En århus - KBH den giver typisk 2.700-2.800 incl bro. Så ja, det er blevet meget ringere - En retur kørsel som den du snakker om ligger i samme leje i dag - Det kan være alt fra 800 til 1.500.

    Da jeg stoppede i januar, der var timeprisen på distribution i en almindelig kassevogn 270-290 og en alukasse med lift kunne lave 300-325. Så du kan nok se, at priserne har stået HELT stille!

    Da vi startede i 2006 lå km prisen omkring 7.25 - 7.50 og det er kort kilometer, ikke noget med faktiske kørte kilometer. Vi var helt nede og køre byture fra Århus nord til Centrum for 50 kr - 24% til dem vi kørte for - Det var så en special aftale en konkret kunde havde, men alligevel. En anden havde en pris der hed 75 fra Lystrup til Åbyhøj også - 24% til dem vi kørte for.

    Det værste er, at der var mange der betalte langt højere procenter - F.eks. ved De Grønne Bude, det der hedder Bring nu og 3x34, GLS osv. Det var ikke unormalt med 30-35%

    Jeg har bestemt nydt at køre kurer og det har været sjovt og jeg kunne finde på det igen hvis jeg blev træt af at køre stor bil, men det skal aldrig være for pengene - det løb er forlængst kørt!


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #31   11. dec 2011 Måårten Ææs .

    Ja det tør da nok antydes at priserne er gået helt i stå i de sidste 10 år.
    Hvis så bare udgifterne også havde stået stille imens, så kunne det vel lige gå an.
    Jeg vil tro at driftudgifterne er 40% højere idag, og værkstedet tager vel omkring 30% mere idag.

    Jeg synes at det var sjovt dengang, men en dag fik jeg bare nok af at man ikke så familien når man kørte udland. Så kørte jeg herhjemme istedet, og det stoppede så da jeg valgte at blive selvstændig håndværker istedet.


  • #32   11. dec 2011 Frank

    Driftsomkostningerne ligger tæt på det, det koster at holde en trækker i gang - Den eneste post der er lavere er diesel og vægtafgift. Forsikring, leasing osv er stort set samme niveau hvis man vil ha en ordentlig bil der er bygget til det man skal bruge den til.

    Den sidste Sprinter jeg havde, en R3 318 AUT, den havde kostet 440.000 + moms - Med 100.000 i udbetaling og en løbetid på 48 måneder med en rest på 42.500 kostede den 7.380 + moms om måneden - Det kan man faktisk få en lastbil til. Forskellen er så, at en lastbil stadig er penge værd efter 48 måneder.

    En værkstedstime på aut. værksted kostede 650 - 750 + moms

    Jeg regnede ud, at for at det kunne bære en løn på 25.000 så skulle jeg ha min. 3,97 pr kørt km og så skulle jeg køre noget mere end 10.000 km pr måned.

    Det folk overlever på, det er, at de ikke trækker en ordentlig løn ud og så kører de ALT de kan komme i nærheden af - Jeg havde en kollega der efter 2 år som selvstændig kurervognmænd fik besked fra revisoren, at han havde kørt til ringere løn end støtten hvis man regnede det efter - Han havde overlevet på at man kan skubbe lidt skat osv som selvstændig.

    Det holder slet ikke mere. Hvis man skal noget skal man ha en fast pakketur, men der skal sgu arbejdes for pengene så - Og fast pakketur, det gider jeg bare ikke i længden.


Kommentér på:
søger kurer job

Annonce