20.652 visninger
|
Oprettet:
Selvstændig vognmand {{forumTopicSubject}}
Ser lige af Frode Lauersen søger vognmænde igen.
Nå man ser annoncen ser det hele fantastisk ud med
"fullservice aftale" - uden risiko osv.
Men hvor mange herinde er egentligt vognmænd ?
Hvem kører for Frode L og kan i tjene nok på at være selvstændige ?
Ikke at det har min store interesse men alligevel kunne det da være sjovt at høre hvad i har i løn hver måned.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
Hvor vi selv kørte DSV, og Freja. Så jeg tror de er lidt nede på prislisten
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
De frode der kører distribution får vel ikke udelukkende km betaling gør de...?
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
De sagde at nogle af deres vognmand kunne køre helt op til 75.000 ind om måneden.. HALLO, glemt det da..
Vi snakker også Netto ture med start over middag på KM pris.. Hvaeh? Nej.. GLEM DET.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Hvad kørte i ind de andre steder,.....?
Jeg aner ikke hvad de får ved frode, men der er jo stadig nogen af vognmændene der tjener penge på det...
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Har det nok for godt som fastansat med en rimelig fornuftig vognmand / kvinde.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
At der er en der får 125 for alle timerne kan man jo ikke bruge til ret meget....Det er da bestemt ikke kun ved frode det sker....
dec 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Lastbiler: 3 Emner: 10 Svar: 155
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 33
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Du kan da intet måle på hvad en tilfældig vognmand giver sin chauffør i løn. Der spiller da mange ting ind.
Det er som Michael siger - Noget er godt for nogen og ikke for andre.
At FL siger, at deres vognmænd kører omkring 75.000 ind er jo netop for at de skal kunne være sikre på at holde hvad de lover, de aner jo ikke en disse om dig og/eller din chauffør. Jeg kender da flere der har lavet rigtig gode penge ved FL og flere der har kørt der rigtig mange år og de klager bestemt ikke.
Det er jo akkurat det samme alle de store steder - Med de priser DSV tilbyder, så fatter jeg da ikke, at de kan få flyttet så meget som en konvolut - Men det går jo fint alligevel og mange har kørt der i mange år med fine resultater.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 37
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
Og fl er nok ikke bedere end så mange andre+ at der er forskelv om du skal give 15.000kr eller 11.000kr pr mdr pr bil.
Og hvordan man udnytter lastbilen, er det en chauffør der skal være hjemme hver dag osv osv, der er mange faktor der spiller ind, har selv kørt for nogle speditør som ikke kunne udnytte bilen fuld ud og det gav ingen penge, men har også kørt for nogle der mere end rigeligt havde arbejde til bilen.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
75.000 kr i mdr er ikke meget, men så bliver man måske kun positiv overrasket hvis der kommer 100.000kr ind pr mdr
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvad tror du DSV og Freja vil love hvis man ringer og spørger - Eller Anco hvor jeg selv kører - Der er da ingen der lover guld og grønne skove som tiderne er - Der er jo biler nok at få.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
dec 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
2 priser, en hvor det er vognmanden der kører og en hvor der er hyret en slave til rattet, for man må jo kunne holde udgifterne lidt nede hvis man selv sidder bar roret kontra at skulle have en ratholder på den... eller tager jeg fejl?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Så enkelt og firkantet kan man ikke stille det op uden at kende en række forudsætninger.
Uanset hvem der kører skal der vel mindst 80-85.000 + moms til pr. måned - Men igen, hvor mange km og hvor mange timer er der tale om, hvor dyr er bilen osv.
Kører man selv som enbils vognmand er der en række skatte tekniske aspekter der har betydning, så det tal der er godt for den ene er pænt meget skidt for den anden!
Men altså laver man 100.000 + moms, så går det nok ikke helt galt. ;-))
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men udgangspunktet kan vel være 3.000 km pr. uge, et gennemsnit på 3 km/l og så trækker vi udgifter til leasing/leje af bil fra da det jo varierer alt efter mærke og udstyr...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Vi kan godt lave regnestykket - Men jeg gider ikke gøre det her.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Som flere siger, så kan der sagtens være en situation hvor den ene bare kan få det til at køre, og den anden knækker nakken... Lidt dyrere leasing, lidt dårligere diesel forbrug, en enkelt skade eller 2, dårligere forsikring, lidt mindre kørsel.. Jamen lidt her og lidt der, så er "hele" overskudet ædt op i udgifter...
Og netop fleksibilitet kan være en afgørende faktor, da en speditør jo hellere vil henvende sig til en, hvor der er store chancer for at han tager turen/godset, end han vil blive ved med at ringe til en der afviser. Resultatet bliver at ham der er fleksibel får flere og måske bedre/længere ture end ham der ofte takker nej, eller er umulig. Så 2 biler kan sagtens kører for den samme speditør, men lave 2 vidt forskellige tal på bundlinjen... Længere ture p åmotorvejsnet kan også give bedre brændstof økonomi end hvis man ligger og tuller rundt i nærområde hele tiden. Der er ufattelig mange ting der spiller ind. Og her kan man virkelig tale om at mange bække små - gør en stor å...
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Det kunne bare meget sjovt at regne på hvor meget man egentlig bør kører ind pr. måned for at der skal være til den rette løn, den går folk jo så meget op i, og til forsikringer og leasing og hvad ved jeg... Ja og naturligvis et lille overskud vil jo ikke være dårligt heller....
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jamen et skud fra hoften, hvis der skal være til en fornuftig ny bil - Ikke gejl og mega motor, løn efter 3F bogen, pension, feriepenge, diverse forsikringer osv. - Så skal du nok regne 10-11 km/km + moms og så min. 500 km om dagen.
Nu kan du så tænke lidt over hvor realistisk det lyder. Hahahaha
Du ved jo selv hvad du tjener pr måned - Husk at regne feriepenge og pension med. Eller du kan tage din bruttoløn og smide 30% oveni - Så er du tæt på de totale løn og sociale omkostninger. Kan man nøjes med et køre MAN på lejebasis, så koster det jo 12-13.000. Ca. 5.000 til forsikring, vægtafgift og vejbenyttelse. Kører man 2.500-3..000 km pr. uge er der hurtigt 30-35.000 væk til brændstof.
Dertil kommer der en række små poster - Revisor, tlf. diverse, hensættelser til nyanskaffelser osv. osv.
God fornøjelse. Hahahahaha
For at sætte tingene lidt i perspektiv kan jeg da fortælle dig, at jeg i januar brugte brændstof for 47.000 + moms - Fik 45.000 i løn incl feriepenge og pension. Så mangler der lidt sygeforsikring, lovpligtig medarbejderforsikring og alle de små poster, foruden de faste udgifter på bilen.
Et fingerpeg er, at 100.000 + moms på ingen måde er for meget i dag.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Det bedste kørsel vi har haft, var hos en lille speditør som kun disponerede en 6-8 biler.. Norges kørsel på fast døg- pris, møbler ud, og tom hjem. Nøj, det var tider..
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Meen.. det er jo en Iveco
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er rigtigt. Den havde jeg rent glemt. En 2 akslet med 420 HK kan fåes for 6.200 så vidt jeg husker. Det er bil til små penge.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Det kan jo være en deal-breaker for nogen.. det var det ihvertfald for os.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Har man ikke det giver det ikke ret meget mening at leje fremfor almindelig køb eller leasing.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Jeg håber sgu min vognmand tjener godt, for ellers lukker han sgu da snart med den løn jeg hiver hjem... Fy for den lede....
Men takker for oplysningerne, det er jo lidt skægt at høre egentlig...
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 26 Lastbiler: 6 Emner: 16 Svar: 91
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jamen godt for dig. Tror du alt kørsel er ens og tror du alt kørsel giver det samme? Hvad kører du? Distribution med 45 steder pr. dag? I så fald er du da en frygtelig dygtig fyr-
I øvrigt, så betyder mange km ikke godt indtjening.
Med mange km følger mange omkostninger. Er det ikke utroligt?
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
Det ender såmænd med at vi bliver venner.
Nu kører jeg selv på time løn ( jylland/fyn ) semi distibution og når jeg kører hjem fredag aften er det sku sjældent jeg er under 10 Kr./km. og det er incl. mine tom Km.
Har også en bil der kører norden Incl. stop penge ( ja de findes endnu ) kører den til noget der ligner 8,50 Kr./km. den har i år kørt 138000 KM. med rigtig løn kan det godt løbe rundt og det giver da også en lille slat til mig men heller ikke mere
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hehehehe.
Jeg er ikke slet så slem som det kan virke til her, jeg er bare mere direkte og kontant end flertallet.
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 26 Lastbiler: 6 Emner: 16 Svar: 91
Nej det gør jeg ikke, jeg køre kun til BIVA butikkerne og levere som vil sige 3-4 stop og så måske en oplæsning eller 2 inden jeg retunere og læsser nyt biva til dagen efter...
Men nu er jeg heller ikke på km-penge... desværre....
Men ja logikken siger jo sig selv at jo flere KM du køre jo flere omkostninger har du, men af de vognmænd der kører på KM penge har de jo (hvis vognmanden da bare har lidt frstand) regnet de andre omkostninger med i prisen også, så han stadig har overskud
dec 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Lastbiler: 1 Emner: 5 Svar: 243
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Kig dig omkring i den danske transportbranche og vurder så om du mener alle aktører har forstand. Som vognmand kan du ha nok så meget forstand og være nok så go til at regne, men hvis ikke dine kunder vil betale det de burde, så nytter det jo ikke - Det er vel basalt set derfor det går galt for så mange - Man undervurderer omkostninger ELLER tager chancen og håber det går.
I øvrigt var det ikke for at være smart jeg skrev som jeg gjorde, det var fordi jeg fandt det nytteløst med oplysningen om alle dine km når vi ikke ved hvad du kører - Havde du nu kørt eksport på Spanien/Portugal var det jo ikke ret imponerende.
Sidste vinter kørte jeg også 3.000 km pr. uge +/- en sjat, det gør jeg slet ikke nu, men bilens resultat er lige så godt og nogen måneder bedre fordi jeg henter min omsætning hvor omkostningerne er mindre end ved at køre ud af vejen.
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 26 Lastbiler: 6 Emner: 16 Svar: 91
Det er da selvfølgelig rigtigt, jeg ved da godt hvordan det hænger sammen, med at forskellig kørsel giver forskellige kr. /øre pr. km, det er der da ingen tvivl om overhovedet.....
Nu så jeg bare at der var en snak om at folk næsten ikk ku få KM nok, og ja, det er mig lidt uforstående i hvert fald hvis de ikke direkte køre Fragt/disbrution.... en bil hvor chaufføren bor i bilen og køre fra Søndag - Fredag vil jeg mene godt kunne komme op omkring de 3000 i ugen ... og jeg køre hverken eksport ( i hvert fald ikk særlig tit) eller bare rene full loads rundt omkring..
dec 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Lastbiler: 1 Emner: 5 Svar: 243
Selvstændig vognmand