{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.496 visninger | Oprettet:

Vi ødelægger selv jobmulighederne..... {{forumTopicSubject}}

Lige en historie fra den virkelige verden;

Vi hører så meget om udenlandsk arbejdskraft, og en vognmand havde også hørt om hvor billigt det ville være at ansætte et par chauffører fra et bulgarsk vikarbureau, der kan man jo få 2 chauffører til en dansk chaufførs pris.

Nu kommer det groteske, vikarbureauet er beliggende i danmark, dog registeret udenlands, jo jo, der er styr på skidtet.
Da dagen oprinder hvor de 2 nye mand ankommer er det 2 pæredanske chauffører, det er sikkert kun mig der ikke fatter hvem der vil køre til 20k om måneden, og gad vide hvor skatten lige bliver betalt, ja det melder historien jo intet om.

Men ja, jeg er forarget, dog ikke mere end at jeg vidste jo det ville ske, alle vil kæmpe for danske job, men gu vil de ej, det er vognmandsbranchen, her vil alle skide på alle åbenbart og hytte sit eget skind, derfor vi står hvor vi står...;-(

Bare lige et surt opstød fra en der har fået lægens dom over at jeg sikkert ikke kommer ud og køre igen. (men gider man også det)

P.S. Man får hvad man betaler for, en af de danske chauffører som vognmanden fik udleveret havde sku ups intet kørekort, så ja, pris og kvalitet hænger altså sammen....;-) (og så er han desuden oprettet herinde og skriver flittigt....)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi ødelægger selv jobmulighederne.....
  • #1   23. mar 2012 Snakkede med min vognmand igår. Han fortalt at der havde ringet en (dansker) og søgt arbejde. Det eneste han forlangte var at han skulle være hjemme kl 12 hver anden fredag (sikkert noget med nogle børn) og så kunne han godt kører igen søndag efter kl 20. Så ville han som minimum have en scania highline. Og så ville han gerne kører til 23000 om måneden... Hva sker der !!!!!

• #2   23. mar 2012 Det var desværre allerede et problem da jeg kørte nede ved Preben...

• #3   23. mar 2012 Han fik så ik job. Men bare det at man gider ringe og tilbyde sig selv til 23 k....

• #4   23. mar 2012 gid jeg ku få 23000kr i måneden, så ville jeg da være rig i dag. smiley

• #5   23. mar 2012 Jamen bevares... Jeg vil da også gerne kører til 23 om måneden... Hold da op alt det fritid jeg så ville få. For skulle da ik kører nær så meget som jeg gør nu smiley

• #6   23. mar 2012 Desperationen for at få et job kan gøre meget ved folk..

Så forresten lige noget med Tyske lønninger imod vores danske, det var vist noget med 70 kr i timen for en gennemsnittelig tysker.. jojo, så er der ting der er billgere, meeen

Jeg tror da ikke vi skal gå og hyle sådan smiley

• #7   23. mar 2012 Folk skal da bare ikk ansætte sådanne tosser, det jo for sygt.

• #8   23. mar 2012 Dennis, tænk lige over hvad du betaler i skat i danmark kontra tyskland. Er selv blevet tilbudt job ved hollandske vognmænd, men jeg ville være sindssyg, fordi med den løn ville jeg gå bankerot inden længe....

• #9   23. mar 2012 Frank R; Nej sådanne tosser skal ikke ansættes, men vognmænd tænker sku desværre alt for tit på økonomien istedet for alt andet, og det er jo lige der toget kører af sporet...

• #10   23. mar 2012 Kenneth B N

Hvis man kan tjene 20.000 og slippe for skat, så er det vel ikke helt forkert - Altså moralen er forkert, men rent økonomisk er det vel ikke helt skævt.

Heini

Ham der har også søgt ved min vognmand - Endda på skrift via mail! Fik ansøgningen stukket i hånden sidste fredag.

Dennis V

En tysk chaufførs købekraft er væsentlig bedre end en dansk chaufførs - Og det uanset hvor meget mindre han tjener - Nu kan du så spørge dig selv om det er ham eller os der er dumme!?

• #11   23. mar 2012 Steven B:
    HØRT!!!

• m t
    m t Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   23. mar 2012 ja kennet, men han er blevet noget stille siden han blev taget uden kørekort ha ha:-)

• #13   23. mar 2012 Hmmm, og nu er vi jo nogen der er nysgerrige..

Men jeg fatter så ikke folk der ansætter en mand uden at se kørekort. Og i den her branche vil jeg dælme ikke håbe der er nogen der gør det.

• #14   23. mar 2012 Måårten; Nej nej, beløbet er sku ikke helt skævt, det er mere princippet i sagen der får mit pis til at lyse blåt.

m T; Nukender jeg ikke manden personligt, men jeg tror nok der blev snakket med jævn store bogstaver da tingene kom frem i lyset, men det er jo ikke det eneste sted hvor folk har kørt rundt uden kørekort, ikke at det gør det mere rigtigt...

• m t
    m t Tilmeldt:
    feb 2011

#15   23. mar 2012 du har ret kennet,vognmanden er et fjols ikk og tjek det, og chaufføren et lige så stort hvis ikk større at søge et chauffør job uden kort. især når man fører sig frem med sin "nye" lastbil..

• m t
    m t Tilmeldt:
    feb 2011

#16   23. mar 2012 ja og fjolset har da oprettet ny bil her for nogen dage siden, bliver åbenbart ved med at køre rundt uden kort. satme flot!

• #17   24. mar 2012 Hahaha....Ja jeg er fandme osse nysgerrig nu.....HVEM ER HAN...???? smiley

• #19   24. mar 2012 Altså nu er indlægget ikke ment som hetz mod hverken chauffør eller vognmand, næh nærmere en opsang til de danske chauffører, det er jo vores pligt at sælge arbejdskraften til dansk pris, ikke stå at overbevise vognmanden om at vi er meget bedre men også meget billigere end de østaber...

• #20   24. mar 2012 snakkede ikke om en chauffør, men generelt tyskere, det var noget med nogen der havde behov for 2 jobs for at få det til at løbe rundt, om det er fordi der skulle være råd til 2 (B)eyersk (M)ak (W)erk det ved jeg jo ikke. Hørte det hele lidt halvfærdigt og med et halvt øre smiley

• #21   24. mar 2012 Der hvor jeg kører er der også flere chauffører der er ansat på fast 10 timer
    om dagen, også selv om de har 11 nogen gange 12 - DET er sgu da også svært for min vognmand at hamle op med.

• #23   24. mar 2012 Det har jo intet med vognmanden at gøre, det er jo 50% af alle der bruger den fremgangsmåde, og han hedder Bént eller Poul betyder da intet...

• #24   24. mar 2012 HVEM ER DEN CHAUFFØR SOM ÅBENBART KØRER UDEN KORT OG HVAD VED JEG; svar gerne i PB... ;o)

23.000 i løn... Det er det jeg har ca, +-.... hver 14. dag...

Uanset, så er der jo intet at sige til det, der var en gang hvor vi kunne få hvad vi ville have, om det var gejl på bilen og kæmpe motor eller mere i lønningsposen det var sagen uvedkommende, men den tid er overstået, det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, en lastbil er jo også faldet ekstremt i pris kontra inden krisen, så det er jo egentlig en naturlig balancegang et eller andet sted at der er nogle som underbyder sig selv...

Da jeg gik ledig var jeg da tæt på at tilbyde mig gratis i håb om at det kunne give et job i sidste ende, og skulle jeg på en eller anden lokumsaftale så havde jeg da også taget det....

Det er så skide nemt at pegefingre, specielt når man ikke selv har siddet i i lortet, som en del herinde ikke har...

Jeg siger derimod ikke at det er i orden, for det er det naturligvis ikke, men jeg kan stadig sagtens følge vedkommende....

Og hold så lige op med pegefingre af at manden kører uden kørekort, jeg har endnu ikke set hvor det skal proppes ind henne, og har han erhvervet sig det en gang så er det jo nok ikke fordi han ikke lige kender reglerne eller bare tramper ind i et køretøj og så bare derudaf...
    Det er ulovligt, men så er det sgu heller ikke værre...

• #25   24. mar 2012 Nobody

Jeg er som sådan ikke uenig. Jeg forstår godt ham gutten der tilbyder sig til 23.000 for at få et job og komme videre - Jeg kunne ha fundet på det samme hvis jeg sad på støtten med en bunke ubetalte girokort på bordet.

Der hvor kæden hopper af er, at han tilbyder sig selv billigt for at få et job med den ene hånd, mens han med den anden stiller krav om at det SKAL være en Scania og det SKAL minimum være en Highline!?!? - Vil ha ha et job eller vil han ikke? - Det er det sidste der fremstiller ham som værende useriøs.

Som tiderne er, så er der bare ikke plads til at stille den slags krav! Ja, jeg er Scania mongol i ekstrem grad og jeg laver ikke andet end at genere de af mine kolleger der kører Volvo så de er ved at brække sig - Men det er da kun fordi jeg er så heldig, at jeg er ved en vognmand hvor jeg selv kunne vælge fordi han tror på, at det er vigtigt hvis muligheden er der. Havde jeg fået det job der oprindeligt var ledig da jeg startede ved ham var jeg endt i en Volvo og havde stadig siddet i den og så havde det da bare været fjong - Dog havde jeg nok holdt lidt igen med at svine og nedgøre Volvo så. ;-)))

• #27   24. mar 2012 Kim J

Det var der da nogen der skulle ha fortalt mig da jeg var 15, så havde jeg da ventet med at sætte mig bag rattet til kortet var i hus!!

• #29   24. mar 2012 Den er jo ikke svær at gætte hvem det er der er tale om med de oplysninger der kommer... smiley

• #30   24. mar 2012 Ja jeg har sgu ikke regnet den ud endnu Pedersen.... smiley

• #31   24. mar 2012 nej må jeg indrømme jeg heller ikke har.der jo oprettet en del biler de sidste par dage

• #32   24. mar 2012 Ja jeg var egentlig overbevist om at det var Måårten Ææs i mente. Sådan som han kører så kan manden umuligt have et kørekort hahaha...

• #33   24. mar 2012 Tror os jeg har fundet ud af gåden nu.... Men syns måske ikke at jeg kan genkende den med at han et en flittig skriver herinde. Med mindre han har haft en anden profil...

• #34   24. mar 2012 Jo ingen grund til lige at udlevere ham vel...;-) Måske ikke flittig skriver, men ihvertfald oprettet mange biler...

• #35   24. mar 2012 Tænkte om vedkommende ikke også i sin tid har oprettet en bil herinde som han aldrig nogensinde havde kørt eller siddet i??? Han røg da hurtigt ud dengang.

Tror når folk lige går lidt tilbage i oprettelse af lastbiler er der en som er meget speciel i forhold til andre oprettelser....

• #36   24. mar 2012 Kan det for pokker ikk være lige glad med hva bil man køre i, bare den er iorden, alt andet er da kun pludser. Selv har jeg fået en stralis, selvom jeg er Scania mand er jeg sku lige gald, havde det været en Scania havde det da været et plus, men absolut ikk et krav.

• #37   24. mar 2012 hmm..jeg er kan sku heller ikke regne den ud..

Jeg ved sku ikke hvis jeg blev tilbudt 20000 eller 23 eller 30 om mdr fast og jeg bare skulle kører så gjorde jeg det.
    Ja lokums aftaler har altid været der så det er da ikke nyt for folk så må de da være faldt søvn i timen.. når man er ledig og været det efter 14 dage bliver man desperat.
    Jeg har kørt på mange forskellige lokums aftaler uden det har generet mig eller vognmanden og jeg ville da gør det igen bare det gav mere ind 3F og jeg kunne komme ud og lave noget., så var jeg tilfreds da..

• #38   25. mar 2012 spændende læsning her søndag formiddag. Hehe..

• #39   25. mar 2012 Hahahahahahahahahahaha... !! :D:D:D

Det skulle vel aldrig være personen som også kørte hjem til konen uden førekort i ? (Fra norge til dk) ?! smiley

• #40   25. mar 2012 Så har man da nosser hvis man gøre det..

• #41   25. mar 2012 Michael J:
    Tjae, det kan da godt ske, men hjerne har man i hvert fald ikke.

• #42   25. mar 2012 Tror sku det er " Benno:) " De skriver om.. (Undskyld, hvis det er, og ikke er benno) ... smiley

• #43   25. mar 2012 Mener du ikke Benne, Christian...????

Men han har da ikke oprettet en bil han ikke har kørt i, og den sidste er da heller ikke speciel, eller fatter jeg bare bjælde...????

• #44   25. mar 2012 smiley

• #45   25. mar 2012 Tror bare du fatter bjælde, det kan sku snart ikke være andre.. smiley

• #46   25. mar 2012 havde også mistanke til benne.. meeeen mener da bestemt han har kortet. og han arbejder da for et norsk vognmands firma nu...

ja nu skal vi jo ikke hænge ham ud hvis det ikke er ham..

Morten L.K helt enige helt enige..

Kommentér på:
Vi ødelægger selv jobmulighederne.....

Annonce