Se lige jer selv i et spejl... {{forumTopicSubject}}
Det er ved at være mange år siden, jeg sad i en eksport bil... Det er faktisk ved at være nogle år siden at mit kørekort var mit hovederhverv.... Bare lige for at sætte det på plads.
Jeg kan ikke forstå den udvikling der er sket i transport. Da jeg var aktiv, var vi alle en stribe mænd, der kunne lave og holde en aftale. Det virker idt som i dag er i alle så smal-skuldrede at i skal have slips på, for at holde skjorten over jeres skuldre.
Er den væsentlige grund til jeres klynkeri ikke, at i har sa jer i hus/bil/kone som i slet ikke har råd til på en understøttelse? Og nu skal alle andre have skylden for jeres økonomiske nedtur?
Har læst meget om den der med speditør- og kundeansvar. Jamen venner det er jo ikke dem, der kører bilen.
Når man bliver truet med en fyreseddel, så kører i løs, til jorden ryster. Og bliver i stoppet og mister kørekort/job, hus og kone... Så sidder i og klynker over, det er speditørens skyld...
DEN HOLDER JO IKKE
Vil du så også kunne overdrage skylden til svigerfar, når du overhaler for fuldoptrukne streger på vejen hjem, fordi konen har presset dig, til at være hjemme, inden kl 18:00 fordi som hun siger; "far har 65-års fødselsdag"?
DEN HOLDER JO HELLER IKKE
I alle de kørselskontrakter jeg har set, står der højt og larmende, Al transport foregår iht. gældende lovgivning.
Så overhold den dog. Stil bilen og gå hjem, hvis du ikke kan køre mere.... lev af din understøttelse. Husk at optage speditørens/vognmandens samtale, så får du ikke fem uger karantæne...
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Aaaahhhh...... Et eller andet sted kan jeg godt følge dig, men tingene er jo ikke bare sorte og hvide, selvom det var nemmere hvis de var....
Jeg har lidt svært ved at tage dit indlæg seriøst, hvis det er som du skriver, mange år siden du kørte eksport... For den gang Jens..... Der blev der ederrøvme kørt bil, så jeg har lidt svært ved at forstå din holdning med at man bare skal stille bilen og gå hjem.... Lidt dobbeltmoralsk kan man måske sige....
At det er lidt sørgeligt at skyde skylden på alle andre, er vi enige om, for JA der er kun én der sidder bag rattet....Men igen....Tingene er ikke bare sorte og hvide, og der kan jo være mange ting der spiller ind.... Der findes altså folk der kan bruge en evighed på ingenting osv, så det er jo ikke altid bare sådan lige....Vel...?!
Som tiderne er nu tror jeg ikke på der er nogen der bliver tvunget til at køre mere end de må...Det er simpelthen blevet for dyrt.... At der så findes tryllekunstnere tror jeg seriøst ikke er noget der er nogen der er tvunget til.... Eller måske er det bare mig der er naiv....
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
Har læst det nogen gange det han skriver. Syntes ikke jeg kan få det til at hænge sammen og hvis det var som han skriver. Hvis det var så rose rødt den gang, som han skriver så burde branchen ikke havde set ud som den har...
Ville nok sige det spøgelse som er i branchen viser stadig sig : Egoisme
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Det er jo lidt noget andet med feks værftsarbejdere...Der er de 1000 mand samlet på en lille plads, og det tager 5 minutter at samle dem....
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Jeg kan sgu love dig for, at jeg har kørt solen sort før i tiden. Men jeg kan også love dig for at jeg selv ville æde ansvaret. Og jeg kan også love dig for, at speditøren kan hoppe og danse lige så tosset han vil idag. Hvis den bil SKAL køre noget som helst, så kan han bare lette røven fra kontorstolen og kører lortet selv!! Men jeg har så slet ikke de problemer. Jeg har været udsat for de typer et par enkelte gange, men jeg spørger dem bare hvem de tror der får det sidste ord, når alt kommer til alt? Det bliver som jeg vil have det, ellers bliver det slet ikke med mig.
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Lastbiler: 5 Emner: 107 Svar: 466
Og må lige tilslutte mig Thomas og spørge.... Hvor fanden kommer det anfald af galde fra...??
Synes det indlæg passer noget bedre ind på visse forummer på fjæsbog hvor der sidder en del klynkehoveder, men kan ikke rigtigt se at det passer ind her !!
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 85
Hvis tingene var så nemme som at vi alle bare boede i en billig lejlighed, levede af leverpostejsmadder og holdte vores forbrug på det laveste, så ville det jo være skønt. Der er bare alt for mange skadevirkninger af et samfund der har sparementalitet og nulvækst.
Man kan ikke sammenligne "gamle" dage med nutiden. Det er umuligt at forestille sig at tingene ville blive som I gamle dage. Jeg har fået min andel af røverhistorier fra min far og hans venner fra da de kørte syd på. Og ja, en aftale var en aftale, men fleksibilteten var også større og kontrollen mindre. Derfor "lykkedes" tingene på en anden måde dengang. Man skal også have for øje at vi er blevet markant flere mennesker i Europa over de sidste 20 år og selve intensiteten i traifikken er blevet væsentlig højere. Og som Kåå nævner, så kan det ikke betale sig at snyde i dag eller lave tricks med sin bil.
Problemet med den danske transportbranche er at man aldrig har kunnet finde fællesfodslag og fælles interesse for at "rede" dansk vejtransport. Der er for mange aktører og for mange amatører. Det er alt for nemt at blive vognmand. Og de fleste af dem er jo ikke engang rigtige vognmænd, de er vognmænd der er afhængige af de store kørselskontorer, da de har bilen indlejer ved dem, har tankkort igennem dem osv. Der er for mange énbilsvognmænd som har alle deres små interesser og som ikke kan se det store billede mange gange. Og fred være med det. Der mangler god skik og god vilje i branchen.
Hvis tingene bare var så enkle at vi kunne fjerne én ting og alting så blev bedre, så havde vi nok gjort det, men problemet er at der er mange ting der skal ændres for at vi igen kan se dansk vejtransport i fremgang.
Og i en periode med negang og lave konjukturer, så stiller man ikke bare sin bil og går hjem. Du skal have afviklet dit firma inden du har ret til understøttelse - for chancen for at du finde et arbejde er ikke ret stor. Desværre! Det er vilkårerne lige nu! Og de eneste der kan ændre dem er vores kære politkere på Christiansborg.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 85
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
Den gang forgik komunikationen via et skilt hos tankstationen om at der var " besked til motorkøretøj med regnr. xx xx xxx "
Idag forgår det via mobiltelefon og på den måde er det jo blevet nemmer for en speditør at presse en chauffør og har chaufføren så lidt svært ved at sige nej evt. i frygt for miste penge så skal der jo ikke meget til.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 103
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Lastbiler: 5 Emner: 107 Svar: 466
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
Mere genialt bliver det nok ikke ;D
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Du er så lige blevet 3.led...
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
Meget stor forskel makker
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Sorry. Så var det mig der misforstod dit indlæg.
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
Se lige jer selv i et spejl...