13.780 visninger
|
Oprettet:
Rampehældning {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at tegne en rampe til en fabriksbygning. Jeg har søgt forgæves efter oplysninger om krav til rampens hældning etc, men kan ikke finde noget.
Det plane niveau er 1,2 meter under læssebroen
Hvilken hældning skal rampen ned til det plane niveau have?
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men skal det forståes sådan at niveaufoskel fra omkringliggende terræn til bund af grav er ca. 1 meter??
Dette er vel at mærke min mening, og sådan jeg mener en rampe bør være. Det vil jo selvfølgelig også komme an på hvad kunden ønsker, for der er da anlægsomkostninger at spare ved at lade den stige jævnt i stedet for. Men det koster også at køre op ad stigninger hver gang de skal ind/ud af bilen.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Du tror ikke, at der evt. er tale om en rampe fra læsserampen og ned til vejniveau til at køre f.eks. trucks osv. op og ned af? - Sådan forstår jeg det og så er 18 meter måske lidt langt?
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 220
Enhver hældning der hvor lastbiler skal læsse eller losse er tegn på at arkitekten har fejlet groft...! Jeg er godt træt af steder som er nybygget og indrettet til at modtage lastbiler, også er dette det sidste der bliver tænkt på.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Lagerets gulvniveau er ca. 0,2 meter over det omkrigliggende terræn.
Fra rampens begyndelse i bunden af graven og op til det omkringliggende terræn er der ca. 1 meter.
Hvor mange grader eller procent hældning ville kunne accepteres på den stigning?
Mange tak til jer alle for jeres hurtige og seriøse indlæg
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Vi henter gods ved Promens ved Bjæverskov tror jeg det hedder. Og der holder man på en rampe. Det er pisseirriterende, men heldigvis vejer deres gods ikke ret meget, da det er tomme plastik dunke/flasker. Men jeg ville nødig læsse noget der er tungere. Og ej heller losse, da man så skal rende og holde igen..... Helt plant er bare løsning nummer 1..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Stigningen skal vel komme over ca. samme længde. Ikke meget hurtigere.
maj 2012
Mange tak for deling af din erfaringsmæssige vurdering. Den er værdsat
maj 2012
Mange tak for input
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
For det kan være et maridt at læsse hvis det går op/ned af, så hvis det er mulig så plan som mulig.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 220
maj 2012
Mange tak for jeres input
Rampen kommer kun til at fungere som tilkørsel til det plane niveau i graven. For enden af niveauet i graven er der ca 1,2 m til en læssebro, hvor hængeren skal bakke til.
Fedt med så interesserede og oplysende tilbagemeldinger
Rampehældning