3.230 visninger
|
Oprettet:
ups... knækket sættevogn... {{forumTopicSubject}}
er det bare fejl fordeling af lasten eller er han bare meget uheldig??
http://www.fyens.dk/article/2142099:Odense--Knaek--Tung-last-satte-haengeren-af
feb 2011
Følger: 46 Følgere: 47 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 27
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvordan læsser man rigtigt? Er det ikke rigtigt læsset nær vægten passer på akslerne? Som det kan ses er den med coilbund.
Morten L K
Lige præcis - Det er ikke noget at køre i sådan en Schmitz lorte trailer. Der skal sgu noget ordentligt kram til.
Og sådan en trailer der har været knækket, den skal bare skrottes eller sættes til at køre chips og flamingo fast!
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Man er jo nødt til at læsse så det passer med akseltrykket. Jeg har kørt coils for Ib Andresen, og nogle af dem er f.eks 1,5 meter lang, 1.5 meter i diameter. Vejer lidt over 22 tons. Der er selvfølgelig også nogle der er tungere. Der er så "seng" i bunden af den trailer vi bruger til det. Og med den størrelse coils, er man nødt til at lægge den så den fordeler vægten imellem trailer og trækker... Men det kræver da en forholdsvis sund trailer at smide al vægten lige midt på.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men ja, det kræver en del af traileren. Men min gamle vognmand havde en trailer som kørte H daugaard i nogle år, og kørte en del tons. Den er nok 8 år, og ifølge vognmanden er der blevet monteret en 4. aksel på den i dag. Så den må jo stadig være rimelig fornuftig hvis de ofrer en ekstra aksel på den.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
der er KUN en grund til at det er sket, og det er fordi de ALTID vil læsse den store op foran og den lille bagved, da jeg kørte dem var jeg vist den eneste der vendte dem om så den store ikke skulle stå i midten af trailenen og få den til og hænge med maven..... måske de skal få sat en aksel under midten af trailenen ligesom de hollandske kasse trailer har..
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Jeg vil gi jer alle ret, de læsser måske forkert i forhold til traileren, og en billig trailer er altså ik holdbar til sådan kørsel i længden.
Men fejlen på den trailer ligger vidst i noget helt andet.. Jeg har HØRT fra en der køre daugård sammen med dem, og jeg pointere har HØRT! At den måde akslerne sku være rykket tilbage på, er at de har skåret chassiet over og sat et stykke i, og så kortet af bagenden..
Og hvis det er korrekt sku jeg overhoved slet ikke køre coils med sådan en. Kald mig bare pivet, men jeg sku satme ik ha nogen samling i chassi under sådan et læs.
dec 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 205
når de kommer med coils til næsby i odense så er det som regel hollandske biler med 4 eller 5 akslede sættevogne og 2 akslede trækkere, nogle gange 3 akslede også...
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Henrik S:
Det var en LAG, og jeg har kørt med den LAG vognmanden stadig har, og det er en meget stærkere trailer. Men også tungere.
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Det ved jeg, jeg har kørt med flere trailere gennem tiden, både presenning og køl, hvor akslerne var rykket tilbage. Men jeg har aldrig før hørt om at man sku skære chassiset over og sætte et stykke i. Men det sku efter sigende være tilfældet her.
Og det sku også være en af disse samlinger som var blevet træt, og gav efter oppe på Vejle havn, hva der så er sket i Odense tør jeg ik at sige..
ups... knækket sættevogn...