{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ups... knækket sættevogn...
  • #1   25. aug 2012 Lækkert læs smiley

  • #3   25. aug 2012 Personligt turde jeg aldrig at knappe under den trailer igen, først knækket på Vejle havn, og nu 3 uger efter i Odense..

  • #6   25. aug 2012 Hvis den først havde været knækket 1 gang så ville jeg nu også være MEGET betænkelig ved at bruge den til at køre fuld læs igen. Og sådan en Schmitz, den holder altså bare langt fra evigt når den kører med fuld læs ofte!

  • #7   25. aug 2012 Og det Ib Andresen kørsel er generelt hårdt for traileren. Det er tunge sager, der ikke fylder ret meget. Det giver hård belastning på enkelte punkter i traileren...

  • #8   25. aug 2012 de kan bare lære og læsse dem rigtigt.

  • #9   25. aug 2012 De kan bare købe en ordentlig trailer!

  • #10   25. aug 2012 Steven

    Hvordan læsser man rigtigt? Er det ikke rigtigt læsset nær vægten passer på akslerne? Som det kan ses er den med coilbund.

    Morten L K

    Lige præcis - Det er ikke noget at køre i sådan en Schmitz lorte trailer. Der skal sgu noget ordentligt kram til.

    Og sådan en trailer der har været knækket, den skal bare skrottes eller sættes til at køre chips og flamingo fast!


  • #11   25. aug 2012 Nemlig nej... Og nu har jeg været i et firma hvor der er blevet prøvet lidt af hvert, og der er i hvert fald fundet en trailer der vinder helt klart på styrken. Og især efter 3-5 år med tunge læs. Der kan Kelberg og Schmitz i hvert fald ikke være med.

  • #12   25. aug 2012 Præcis Måårten og Morten.

    Man er jo nødt til at læsse så det passer med akseltrykket. Jeg har kørt coils for Ib Andresen, og nogle af dem er f.eks 1,5 meter lang, 1.5 meter i diameter. Vejer lidt over 22 tons. Der er selvfølgelig også nogle der er tungere. Der er så "seng" i bunden af den trailer vi bruger til det. Og med den størrelse coils, er man nødt til at lægge den så den fordeler vægten imellem trailer og trækker... Men det kræver da en forholdsvis sund trailer at smide al vægten lige midt på.


  • #13   25. aug 2012 Det er jo også Coils-grav i den trailer der...
    Men ja, det kræver en del af traileren. Men min gamle vognmand havde en trailer som kørte H daugaard i nogle år, og kørte en del tons. Den er nok 8 år, og ifølge vognmanden er der blevet monteret en 4. aksel på den i dag. Så den må jo stadig være rimelig fornuftig hvis de ofrer en ekstra aksel på den.


  • #14   25. aug 2012 Jo jo. Men det er jo også et spørgsmål om hvor godt der bliver passet på tingene generelt.

  • #15   26. aug 2012 Njae... Ikke så meget det der. Der er lidt svært at skåne et chassis for hård belastning, og da især med sådan noget kørsel der. Det vil være hårdt med så stor punktbelastning, og det holder en trailer ikke til evigt. Nogen holder længere til det, men ingen evigt.

  • #16   26. aug 2012 Nej. Og så igen, alt afhænger af hvordan man krydser diverse miljøbump og andre forhindring. Men ja, det er bare hårdt for en trailer at blive belastet på den måde.

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #17   26. aug 2012 Husker engang jeg var tom tilbage fra Oslo ( lækkert ) og blev sendt til et granitbrud omkring Tanumshede for at læsse to sten 33 tons. den største gummiged jeg nogensinde har set mødte mig. han smed stenene på efter mine anvisninger og jeg satte stokke omkring, surrede med mine 15 bånd (Ingen hjørner ) og kørte da jeg holdte i Gøteborg lignede traileren en gravid ko. Næste dag da jeg skulle læsse af i Give kom der en kollega ( DANSKER ) med tre sten to bånd på hver og som han sagde: det kan jo være ligegyldgt de rykker sig jo nok ikke.

  • #18   26. aug 2012 UHA det må være frygtlig at opleve man kan sige godt det ikke skete på motorvej eller landevej hvor fart er højere


  • #19   26. aug 2012 som jeg har skrevet på fjæs.

    der er KUN en grund til at det er sket, og det er fordi de ALTID vil læsse den store op foran og den lille bagved, da jeg kørte dem var jeg vist den eneste der vendte dem om så den store ikke skulle stå i midten af trailenen og få den til og hænge med maven..... måske de skal få sat en aksel under midten af trailenen ligesom de hollandske kasse trailer har.. smiley


  • #20   26. aug 2012 Ingen tvivl Steven, det ville være en stor fordel, og forlænge levetiden på en hvilken som helst trailer!

  • #21   27. aug 2012 Steven, Morten og mååårten.
    Jeg vil gi jer alle ret, de læsser måske forkert i forhold til traileren, og en billig trailer er altså ik holdbar til sådan kørsel i længden.

    Men fejlen på den trailer ligger vidst i noget helt andet.. Jeg har HØRT fra en der køre daugård sammen med dem, og jeg pointere har HØRT! At den måde akslerne sku være rykket tilbage på, er at de har skåret chassiet over og sat et stykke i, og så kortet af bagenden..

    Og hvis det er korrekt sku jeg overhoved slet ikke køre coils med sådan en. Kald mig bare pivet, men jeg sku satme ik ha nogen samling i chassi under sådan et læs.


  • #22   27. aug 2012 morten lk... hvilke mærke var den trailer i havde?

    når de kommer med coils til næsby i odense så er det som regel hollandske biler med 4 eller 5 akslede sættevogne og 2 akslede trækkere, nogle gange 3 akslede også...


  • #23   27. aug 2012 søren n. hvis det er rigtigt, så er det nok det mest tåbeligt jeg har hørt og set længe, man kan jo bare flytte dem tilbage på de vanger der er der i forvejen... smiley men igen jeg mener jo de læsser dem forkert, men ved at de mener at de ikke kan få nok kg frem hvis de gør det omvendt, men jeg havde nu ingen problemer med og få vægt nok frem, men ja man får for meget på den første aksel på traileren, men igen så vejer de jo alle 3 sammen og der ved har man jo ikke problemer med vægten der.

  • #24   27. aug 2012 Min gamle vognmand havde en bil der kørte Daugaard sammen med dem, og dengang den trailer blev bestilt, der ville de have med lang akselafstand. Det ville Schmitz så ikke. De fik dem så flyttet efterfølgende, men i dag ses grunden til hvorfor Schmitz nok ikke ville gøre det!

    Henrik S:
    Det var en LAG, og jeg har kørt med den LAG vognmanden stadig har, og det er en meget stærkere trailer. Men også tungere.


  • #25   27. aug 2012 Steven.
    Det ved jeg, jeg har kørt med flere trailere gennem tiden, både presenning og køl, hvor akslerne var rykket tilbage. Men jeg har aldrig før hørt om at man sku skære chassiset over og sætte et stykke i. Men det sku efter sigende være tilfældet her.

    Og det sku også være en af disse samlinger som var blevet træt, og gav efter oppe på Vejle havn, hva der så er sket i Odense tør jeg ik at sige..


Kommentér på:
ups... knækket sættevogn...

Annonce