{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

3F {{forumTopicSubject}}

Nu ligger jeg også den her har lagt den på facebook ......

Min tillid til 3F har altid været meget lille og den var ved at blive bygget op for troede jeg havde fundet en afd. der gjorde noget for deres medlemmer, men de ville åbenbart heller vi skal på dagpenge/kontant hjælp med det de har gang i. De er i gang med at melde vognmands virksomheder til trafikstyrelsen som de mener der ikke har styr på overenskomsten.
Jeg modtog en opringning fra min vognmand i fredags om at han var meldt til trafik styrelsen for 3F havde min kontrakt han spurgte om jeg havde vist dem og det havde jeg ikke. Jeg havde bedt 2 om hjælp til at kigge min kontrakt igennem for jeg syntes det var svært for jeg ville ikke virke grisk. Men en af dem har jeg ikke kunne stole på og det gør ret ondt at man bliver stukket i ryggen.....
Men dummet sig har både 3F og ham som har stukket mig/min vognmand for det papir som 3F ligger inde med er KUN et udkast og den er IKKE underskrevet de kan se på min lønseddel jeg faktisk for mere en overenskomst.
Syntes det er noget svineri det de gør og det kan havde konsekvenser for mange chauffør hvis de ikke er så heldig som mig at havde en vognmand der står bag mig og tro mig.
3F har set hvor hårdt jeg har haft det arbejds mæssig endelig er jeg glad, har fået et job og mangler ikke noget for jeg har fået en vognmand som er der for deres ansatte og arbejdesmiljøet er rigtig godt og har en rigtig god løn som ligner 3F overenskomst. 3F skal ikke tro de for folk til at skrive overenskomst med dem med den måde de gør her og deres medlemmer ville også miste tillid og de ville ikke komme og spørge om råd. For de ville frygte hvis de sagde ja til et job som ikke lige ligner deres overenskomst så ville de blive anmeldt til forskellige ting. De sætter deres medlemmer som en lus mellem 2 negle for hvad skal man vælge trusler og godt job eller dagpenge kontant hjælp !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3F
  • #1   15. okt 2012 Hej jeg kan kun sige at jeg er helt enig med dig og må indrømme at det var NOGET bedre da det hed s.i.d

• #2   15. okt 2012 Forståeligt, men samtidig er det da også fjollet at give dem en kopi af din kontrakt, hvis den ikke opfylder det de kæmper for. Så er det da som at skide i nælderne....

• #3   15. okt 2012 Som at give en angriber en friløber ned i feltet, eller med andre ord - rent selvmål. smiley

• #4   15. okt 2012 Det er personlige oplysninger og skal behandles fortroligt, det 3F har gang i er strafbart. De har ikke styr på en skid, ikke engang når de bryder loven. Og det er dem der skal holde Joe med om andre bryder loven.

Jesus Fucking Christ.......

• #5   15. okt 2012 Men er i gået med i fagforeningen for at få en løn der "ligner" den overenskomstmæssige ? Så forstår jeg sgu ikke i er medlemmer.
    Meld jer ud og få en go aftale med vognmanden så kan i vel hurtigt komme op og tjene en 100 kr seddel på en times arbejde.

<Indlæg kan indeholde ironi>

• #6   15. okt 2012 Dengang jeg var chauffør og krisen var på sit højeste, var jeg ved 3F som jeg havde betalt a-kasse og alm kontingent til i 4-5 år, om ikke jeg kunne få supplerende dagpenge. Dels for at hjælpe vognmanden, og dels for at hjælpe a-kassen. Men næææ nej, enten eller. Så vil de hellere betale fuld dagpenge, end at nøjes med mindre... Der mistede jeg en del for dem... resten røg da jeg blev selvstændig.

• #7   15. okt 2012 Jeg er ikke selv i fagforening da jeg ikke mener de kan gøre noget godt for mig. Jeg forhandler selv min løn og det er gået bedre for mig end hvad 3F kan præstere.

Jeg forstår bare ikke at man er medlem i 3F eller andet og vil køre til en løn der er mindre en overenskomsten - så er hele formålet med medlemskabet jo væk.
    Hvis man afleverer sin kontrakt / lønseddel / udkast til noget så må man da forvente at de reagerer på det. De skulle så nok lige have informeret om det.

• #8   15. okt 2012 hvad havde i regnet med fra Helle's kaffeklub

• #9   16. okt 2012 Allan M

Du er da helt væk! De skal sgu ikke reagere en skid ud af huset før det er vendt med meldlemmet og det strider i øvrigt mod lovgivningen - Hvis de får en kontrakt eller et udkast til gennemgang, så skal de netop gå den igennem og påpege det de mener er forkert overfor MEDLEMMET - De skal sgu ikke gøre 117 andre ting.

Havde Cero haft en sur og tvær vognmand, så var hun røget ud på røv og albuer, for at gå i fagforeningen med noget der end ikke er færdigt.

Men du er vel klar over, at man er medlem sådan et sted for at kunne få råd, vejledning og hjælp om nødvendigt - Det handler da ikke kun om lønnen.

Og nej, jeg er IKKE 3F medlem - Men jeg ved dog hvordan det hænger sammen!

• #10   16. okt 2012 Morten Æ - Det er jeg muligvis men det synes du jo om de fleste der ikke deler din mening. Sjovt nok er jeg ofte enig med dig om dine øvrige indlæg.
    Hvis du læser mit indlæg igen og måske lidt langsommere så du kan forstå det - så vil du læse at jeg netop skriver det nok skulle være informeret til medlemmet.

Hvad er det for en lovgivning du mener der forbyder en fagforening at kontakte en mulig kommende arbejdsgiver ?

• #11   16. okt 2012 Allan M

Nu er det så ikke ret tit du ser mig skrive og spørge folk om de er helt væk. smiley

Måske du og andre i øvrigt skulle være knap så kvikke til at bedømme folk når man slet ikke kender hinanden. Gjorde folk sig den ulejlighed, så ville de vide, at jeg hylder fairskellighed og især forskellige meninger og synspunkter - Uden det ville verden sgu da være kedelig.

Den lovgivning der er brudt er den tavshedspligt 3F er underlagt - Det er såre simpelt.

PS. Jeg har faktisk læst dit indlæg flere gange inden jeg postede.

• #12   16. okt 2012 Morten Æ :
    Jeg tror ikke på at 3F har tavshedspligt overfor nogen - du har jo heller ikke tavshedspligt over for dine kollegaer eller andre med mindre det står i din kontrakt at du evt. har det over for kunder osv. men du kan evt. forsøge at overbevise mig om jeg tager fejl hvis du kan fortælle mig hvor der skulle stå at 3F har tavshedspligt overfor en arbejdsgiver.

Men i bund og grund er vi enige om at de ikke burde kontakte arbejdsgiveren uden samtykke fra medlemmet. Det jeg mener er bare at det må man næsten forvente og der har vel været noget galt med det udkast siden de gjorde det.

• #13   16. okt 2012 Længe leve Socialdemokraterne........

• #14   16. okt 2012 -Eller.... smiley

• #15   16. okt 2012 Allan M

Nu behøver der ikke være det vilde galt før 3F maler fanden på væggen.

• #16   17. okt 2012 Morten : Nej det ved jeg. Bla. derfor jeg selv er imod 3F og ikke selv er i fagforening mere. Eller imod er jeg vel ikke men har bare ikke så meget sympati for dem mere.
    Men jeg synes at overenskomsten er en go' rettesnor for hvad man kan forvente af forhold / lønforhold.
    Som vi skal i gang med at diskutere i en anden tråd - smiley synes jeg f.eks at fast løn er meget dårlig løsning for lønmodtageren.

• #17   17. okt 2012 Allan: Skal det forstås sådan at du ikke ønsker at bidrage med medlemskab=kontingent, men vil gerne nyde godt af at der er "nogen" der forhandler sig frem til en overenskomst som vi så "alle" kan nyde godt af?? Hmm...

• #18   17. okt 2012 Banditten

Hvis 3F nu løsrev sig fra det politiske tilhørsforhold de nu en gang har og var politisk neutrale, så ville langt flere deltage og betale til dem.

Det er en af de tungest vejende grunde til, at jeg overhovedet ikke vil smide en bøjet 5 øre i deres rådne kasse!

Og nej, jeg behøver ikke de til at forhandle min løn, jeg var faktisk helst fri for deres indblanding!

• #19   17. okt 2012 Banditten : Sådan kan man godt tolke det og det gør du så. Jeg har været i fagforening og støttet op om den sag i mange år. Jeg forhandler min egen løn og har ikke noget at klage over. Jeg synes at den overenskomstmæssige løn er en go' rettesnor for hvad man skal ha' i løn. Det synes jeg ikke man kan kalde nyde uden at yde eller noget deromkring.

Jeg synes det er en go ide med fagforening hvis alle chauffører er med og på den måde kan stå sammen. Hvis så fagforeningerne kunne finde ud af udnytte det sammenhold så ville vi stå meget bedre men det kan de ikke længere.

Tag nu stilladsarbejderne i København - er der nogen der sætter et stillads op uden at være med i foreningen - både arbejdsgiver og lønmodtager - ja der går sgu ikke lang tid før det er pillet ned i en bunke foran huset hvor det skulle stå.
    Synes jeg lige har hørt om en sag her i weekenden men er ikke sikker.

• #21   9. dec 2012 Jeg blev fyret fra jobbet det var mening jeg skulle gå hjemme 10 dage til 3 uger til ny kontrakt vart forhandlet men syntes det var for meget bøvl . Så jeg søgte andet job og pluslig stod jeg med flere mulighed for job og nu har jeg fået ønsket jobbet takket været en rigtig god kammerat som nu er blevet min kollega ....

Kommentér på:
3F

Annonce