{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.403 visninger | Oprettet:

Køb af lastbil {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Så er tiden ved at være inde til at jeg skal købe min første bil.

I den forbindelse ville jeg gerne høre jeres mening omkring hvad man skal kigge efter når man skal købe bil
.
Selvfølgelig ville jeg allerhelst bare tage ned til scania ishøj,
og bestille en spritny R730 med hele pakken men så langt rækker min pengepung desvære ikke endnu..:)

Jeg har overvejet det meget- Leasing,leje eller køb.

Ved godt at mange er af den overbevisning af man ikke skal starte med at købe men det er nu det jeg har besluttet.

Jeg er ikke så mærke fikseret, og mine krav til den er ikke vildt store.

Det skal dog være en 2 akslet trækker med en hytte jeg kan stå op i.

Har tæt på 300 klik så meget dyre må den ikke være.

Hvad er i grunden mange km for en lastbil..?

Håber i vil byde ind med jeres erfaringer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af lastbil
  • #1   17. nov 2012 Efter min mening så er mange kilometer i en lastbil tæt på en million, men det kommer også meget an på hvad de kilometer er for nogen. en million fragt kilometer er ikke det samme som en million export kilometer smiley

• #2   17. nov 2012 hvad skal den bruges til ?

• #3   17. nov 2012 Export kørsel sydpå med køl.

Nej man bliver ikke rig af det, men det gør mig glad..:)

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #4   17. nov 2012 Sydpå i en brugt bil jeg ville som nystartet, jeg ville nok bide alt stolthed i mig og overveje en Iveco. Billig som brugt Dvs. du får en rimeligt ny bil og service nettet er tæt. Men overvej nu om du ikke er bedre stillet med en Man rental jeg ved ikke hvad en 18. 440 koster om måneden men 26. 440 koster 12450 Kr. så en to akslet er nok noget billigere. ( jeg er ikke Man sælger/mand er bare godt tilfreds med den jeg har kørende ) Til sydgående med 40 tons max. er det efter min mening såmænd ikke nødvendigt med meget mere end 400 Hk. så hvis du VIL købe så vælg hellere end nyere bil med lidt mindre motor end en ældre med stor, husk du er den eneste til at betale værkstedet. Held og lykke men projektet.

• #5   17. nov 2012 MAN 18.440 koster lige rundt 10.000 ved MAN Rental ved 150.000 km om året.

Så er en NY Iveco med 450 HK langt billigere - Næsten halv pris.

Skulle jeg købe brugt bil i den prisklasse ville jeg KUN kigge Volvo eller Scania. Ja, de andre er billigere og det er der en grund til. Og nej, jeg gider ikke en mærkefanatisme debat. Jeg er bare så dum, at jeg tror, at hvis de to svenske mærker ikke var lige den tand mere stabile, så kunne de ikke koste mere end alle de andre mærker - Det er med lastbiler som med så meget andet, man får hvad man betaler for.

Til køl syd på ville jeg finde en fornuftig bil med 450-500 HK - Klart 400 HK kan gøre det, det andet er bare rart når man kommer ned i bakkerne.

Volvo 480 har fornuftig brændstof økonomi og det har Scania 500 også. Find evt, en 440 eller 480 Scania, så slipper du for Ad-Blue - Det er vejen til bekymringer og udgifter!

• #6   18. nov 2012 Mikkel d

Fandme iorden. Bare man er tilfreds.

Er nok mest med Morten her.

Scania 480'er er en dejlig bil

• #7   18. nov 2012 http://www.lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=89445 så køb den her lav km tal fin bil til syd på og med fartskive så har du rigligt med køretid også

• #8   18. nov 2012 Daniel B

Nyeste model tachograf giver mere køretid end en bil med skive. smiley

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

#9   18. nov 2012 Daniel.
    Selvom den Volvo er gammel så ser det ummidelbart godt ud ikke ret mange km. plus at firmabiler ofte er bedre vedligeholdt end vognmandsbiler. Mikkel den ville jeg sku seriøst overveje.

• #10   18. nov 2012 jeg ville helt klar lease en ny og så ta den der går længste på literen og har som minimum har en euro 6 motor

(link fjernet)

• #11   18. nov 2012 Hej til syd gående er det nok klogest og satse på en leasing bil i euro 6 til at starte med og se kan man se om nogle år om du skulle invistere i en ny selv ...

• #12   18. nov 2012 Hold dig langt fra MAN rental/EUROLEASING, det er billigt her nu, men når du skal afleverer bilen igen efter f.eks 2 år og små 300.000 km, skal bilen se ud som da man fik den ved 0 km. Så der kommer regningen væltende og så er det ikke så billigt mere. Det er klart af man ikke kan afleverer den med småskader, men man må også godt kunne se af den er lidt brugt. Hvis du skal kører køl syd på, ville jeg måske kontakte PEMA og leje en bil hos dem istedet, for får man nedbrud undervejs,så er det på PEMA's regning af mekanikeren kommer ud om natten, så man stadig når frem til sine leveringsterminer.

• #13   18. nov 2012 Jess

PEMA stiller STORE krav når de kreditvurderer - Det er lige før man skal stille med en bankgaranti for at leje et reservehjul af dem og så er de langt dyrere pr måned en f.eks. Iveco.

Alle

Jeg er med på vognene der anbefaler en nyere bil - Helst en ny. Euro 6 hopper jeg ikke med på, sådan en bil er 75-100.000 dyrere i indkøb i dag end en tilsvarende Euro 5 og det vil en evt. lejepris også afspejle.

Euro 5 er længe fint de næste 2-3 år - Men længere ned skal man nok ikke gå hvis man vil køre syd på - Det er ikke helt ligemeget når der skal betales maut f.eks. eller hvis der skal læsses eller losses i tyske storbyer undervejs.

Den FH 420 der er linket til, ville jeg aldrig overveje af samme grund - Fint med de få kilometer - Men hvad med Euronormen og at eftermontere et filter dør fuldstændigt økonomisk!

• #14   19. nov 2012 Har siden sidst rodet lidt rundt efter biler, plus at min kæreste også har taget en del af min tid..:)

Der er ingen tvivl om at bilen skal være en euro 5.

Alt andet er helt hen i vejret med henhold til vejafgift.

Har siden sidst genovervejet spørgsmålet omkring Leasing.

Kan godt se fordelene ved at lease, men syntes bare at visse steder kræver de at man kan stille en hel herregård som sikkerhed.

Hvordan er jeres holdning til evt at købe bilen i udlandet..?

Har kigget på et par stykker i tyskland.

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-r500-topline-euro5-schalte-retarder-hooglede-west-vlaanderen/170674100.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=4&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.modelDescription=r500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO5&grossPrice=false&category=StandardTractorAndTrailerUnit

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/volvo-fh-480-xl-2008-12-23-opole-lubelskie/167222990.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelDescription=fh+12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO5&grossPrice=false&category=StandardTractorAndTrailerUnit

• #15   19. nov 2012 Volvo'en er til salg i Polen - Den ville jeg ikke overveje et eneste sekund!

Scania'en ser umiddelbart fint ud, men vær opmærksom på, at den IKKE er udstyret som en tilsvarende solgt på det danske marked fra ny. Der udover, så har den kørt mange kilometer, men bevares, det er en Euro 5.

Umiddelbart er der ikke noget problem i, at købe en bil uden for Danmarks grænser, udover de ting jeg har nævnt og så det faktum, at hvis der opstår problemer, så er det mere bøvlet at få den ordnet.

Jeg ville stadig overvejer om ikke det ville være mest sikkert og fornuftigt, at starte ud med en spritny Iveco til små penge - Fornuftig udstyr og fornuftig motoreffekt og fuld garant for langt færre penge end en brugt bil koster pr. måned.

Tjek evt. den her side - Der burde komme et tilbud midt på siden når du åbner den.

http://www.imjb.dk/

• #16   19. nov 2012 De ter satme galt når man skal sælge en bil på at der er kaffemaskine i den... Christ...

Bevares jeg har ikke noget bedre bud, og umiddelbart ville jeg da nok også anbefale en ny frem for en gammel, og skal den absolut være ny så er Iveco'en jo ikke noget ringe bud, alle nye biler jo godt..
    Men vil du købe, så ville jeg også kikke svensk...

Jeg har selv en MAN TGX 26.440 at køre i pt, og er grundliggende tilfreds, til 25 meter kommer den dog for kort mht effekt, men det vil jo ikke være aktuelt for dit vedkommende, så evt en let brugt TGX 18.440, den ville jeg nok kunne overveje hvis finanserne ikke rækker til en svensker..

• #17   20. nov 2012 Mmmææææhhhhh,

"..Minimum en Euro 6.."

Ja go'morgen mand økseskaft, jeg tar lige en Euro 7.

• #18   20. nov 2012 Hvis finanserne rækker til en Svensker, så køb en Tysker og behold et par 100k på kontoen, til dårlige tider.

• #19   20. nov 2012 Finn

er der nu noget alt i at ta en euro 6 ?

• #20   20. nov 2012 Finn

Du mener simpelthen, at hvis en brugt svensker koster 300.000 - Så koster en sammenlignelig tysker kun 100.000????

Det er interessant. smiley

• #21   20. nov 2012 Jeg må nok også tilslutte mig Iveco-tilhængerne. Den er billig nu og her, og servicenetværket er noget bedre mod syd end nord, så hvis man er ude i de billige alternativer og kan leve med deres førehuse, så vil jeg nok gå efter sådan en også. Nu ved jeg ikke hvordan motorprogrammet ser ud nu, men deres 500 hk skulle gå rigtig godt, og vil være en fin motor til at køre lidt forskelligt med. Måske lige i overkanten, men hellere for mange end for få.

• #22   20. nov 2012 Det tilbud jeg har linkte til er i hvert fald svært at matche og selvom bilen ikke er noget at råbe hurra for, så er der hvad der skal være for at køre eksport syd på.

• #23   20. nov 2012 Har snakket med dem som leaser de iveco'er idag.

Den pris som var slået op var som fuldstændig standard.

Altså absolut intet sjov, det er ikke fordi jeg skal stille alverdens krav men det må jo også gerne bare være en lille bitte smule sjov at køre bil ik..;)

Har kigget lidt videre idag, og er faldet over et par i min verden spændene alternativer.

Med henhold til månedlige afdrag på bilen vil mit budget godt kunne holde til at bilen kan koste omkring 14.000 kr hvis jeg bruger samtlige 300.000kr på "udbetaling.

Diesel kort og lign er der styr på så det er ikke et problem.

Jeg har cirka 150.000 til drift af bilen de første par måneder indtil speditørens penge begynder at trille ned i mine lommer..;)

Har snakket med Renault om en magnum fra 2012 med lidt ekstra halløj.

Hvordan står du i forhold til den måårten..? Virker som om du har tjek på pisset..;)

Det er ikke min drømmebil men kan virkelig godt lide at man kan gå rundt i den.

• #24   20. nov 2012 En Magnum er så det aller aller aller sidste JEG ville vælge.

Jeg ville langt hellere køre Premium så og det vil jeg heller ikke ret gerne. Drivlinien er fra Volvo, så ingen problem der - Men resten, herunder gensalgsværdi det er bare no go i MIN verden.

Hvis vi skal kigge i de der "discount" mærker - Så langt hellere en MAN eller en Mercedes. Eller Iveco som tidligere nævnt.

Ja, det tilbud er en helt standard bil, men den indeholder det du har brug for og med det du ellers kigger på har du jo rigeligt råd til at gøre lidt ekstra ud af den.

Når du skriver, at du vil bruge 300.000 på udbetaling, er det så på en leasin eller købekontrakt på en bil til f.eks. 500.000?

Hvis du budget ikke er max 300.000 så ring til Børge Møller i Fjelsø og hør hvad han har af 2 akslet han vil sælge - Han er til at handle med og behjælpelig med mange andre ting også.

Der kan du nok finde en 2009/10 R500 eller Volvo 480/500 til fornuftige penge.

Og du er HELT sikker på, at det kun skal være en 2 akslet???

• #25   21. nov 2012 Mmmææææhhhhh:

Ja, der er da mange ting ivejen med en Euro 6 bil.
    Men det jeg studsede over, var at du skrev det MINIMUM skulle
    være en Euro 6. Som om man kunne få en hjere Euro norm.'
    Sikkert bare en misforståelse fra min side.

Morten:

Gid det var så vel smiley
    Min kommentar skal forståes derhen, at jeg jo altid foretrækker at
    købe en ny Tysk trækker til 700k frem for en Svensker til 900k.
    Og have de sidste 200k på kontoen, til dårlige tider.
    Det hjælper jo også, at jeg er lidt tosset med MAN's biler.

• #26   21. nov 2012 Vil bare lige nævne at en ny Iveco Stralis 3-akslet, med en standard DSV gardin-trailer (Schmitz), vejer under 15ton.
    Målt i praksis smiley

Jeg ville være MEGET forsigtig med at købe en 2-akslet, som min første bil.
    Vil næsten sige at det er en dårlig idé, under alle omstændigheder.

• #27   21. nov 2012 Finn du skal vist ha nogen af dine skolepenge tilbage

• #28   21. nov 2012 Finn

Hvis vi snakker ny bil er jeg ikke nør så uening som ellers - Der har du ret i, at forskellen i pris er ret voldsom fra svenske til ikke svenske mærker.

Og hvad angår valget af bil, så er jeg helt med dig her - Jeg ville heller ikke turde købe en 2 akslet som min første og eneste bil - Det var præcis hvad jeg gjorde lige før årtusindeskiftet og det var bare et pisse dårligt valg.

Fint nok, at man står med noget kørsel der passer totalt til en 2 akslet bil, men inden man får set sig om gider man det ikke, prisen balder eller hvad ved jeg og så er der bare næsten ingen der kan bruge en 2 akslet bil til noget som helst og så står man der og ser dum ud.

Havde jeg skullet starte i dag, så var det blevet i en 3 akslet twinsteer/pusherbiler - Det er klart det mest fleksible - Men det var ALDRIG blevet en Renault!!

• #29   21. nov 2012 Men hensyn til 3 akslet bil er det rigtigt af man er meget mere flexible, det hjælper bare ikke meget hvis man evt. skal kører Italien, og man skal med toget de fleste ture fordi man er for tung.

Mikkel : Hensyn til Renault Magnum er det jo en møj speciel bil, er langt fra tilhænger af den, men vi har en demobil for tiden, den er ude på anden tur til Italien med ophæng, og på den første tur har den brugt 28 L pr 100 km, hvilket jeg synes er ganske godt

• #30   21. nov 2012 (link fjernet)

Hvad med sådan en som den her: I-Shift, aircooler på taget, køleskab indeni bilen, stor dieseltank i begge sider?

• #31   21. nov 2012 Jess

Når du skriver, at den Magnum har brugt 28 L / 100 KM - Så får det mig til at tro, at det er hvad den skriver i infodisplay - Hvis det er rigtigt, så er det stort set INTET værd! - Der findes ikke valide oplysninger i sådanne computere. Det eneste der tæller og holder er at skrive ned når der tankes og ALTID tanke fuld tank!

Sådan et info dims, den viser typisk 5-10% forkert og sjovt nok altid til den positive side. Sådan har det været siden de første kom og sådan er det i både store og små biler - Selv i Scania - Hvad gir du?

Morten J

Godt bud der, dog lidt mange kilometer - Mon ikke man kunne få en 460'er ved Kurt Beier med færre kilometer og samme udstyr aircooler undtaget - Det tror jeg. smiley

• #32   21. nov 2012 Renault er på ingen måde min ønske bil måårten, men bliver nød til at kigge i alle retninger, ellers risikere jeg at dunke mig selv oven i hovedet om et år fordi jeg ikke gjorde det.

Præcis som da man skulle finde konen..:)

Er klar over at man bliver meget låst med en 2 akslet bil og måske tager jeg også fejl på det område, men min kørsel vil være meget italien og spanien de første år og tænkte præcis at det ville blive dyrt i tog.

Måske jeg burde vende det med speditøren om vi kunne finde en fornuftig løsning på det problem som jeg kunne risikere at stå med hvis han pludselig lukkede eller lign.

Det skal tilføjes at de speditører som jeg har kørsel ved er gamle barndomsvenner så tiliden er til stede men er slet ikke afvisende over for problematiken.

Har selv trillet rundt i en gammel MAN tga og den computer prøvede også til tider at bilde mig ind at jeg kørte 4.4 km l så det giver jeg hellere ikke meget for.

• #33   21. nov 2012 Der er nogen helt basale ting der er vigtige - Synes jeg.

Finmasket servicenet, fornuftig driftsøkonomi og ikke mindst kun få tvungne værkstedsdage.

De sikre men dyre valg er de svenske mærker. Herefter ville jeg kigge MAN, Mercedes, Iveco og til sidst DAF. Renault ville jeg end ikke overveje, men smag og behag og klart nok, kan du få en Magnum smidt i nakken, så du har råd til at smide den væk om 2 år, så er det fint nok - Men husk, der er en grund til, at den er billig i dag, især hvis den er 2 akslet!

Og ja, klart man skal være åben for at kigge i alle retninger og til syvende og sidste skal du jo vælge det, der giver DIG den bedste mavefornemmelse. smiley

• #34   22. nov 2012 Det med at køre 3-akslet sydpå er altså ikke nødvendigvis et problem.
    Speditører har bare fået at vide på skolebænken, at det er dumt for rentabiliteten.

Stralis 3-akslet, vejer ikke mere end andre mærkers 2-akslede modeller.

Jeg har kørt fast Italien med gode gamle Trofast (XF95.530) som er en boogie-bil,
    og det var kun når tankene var helt fulde (1200L), den ku blive ca 400kg for tung, og de 400kg diesel var jo brændt af inden jeg nåede Østrig. Jeg fik altid de samme læs som de 2-akslede, der blev ikke taget nogen specielle hensyn der.

Og før jeg kom til, havde speditøren en FH480 pusher kørende på den Italiens tur. Chaufføren fortalte mig at den var ca. 500kg for tung, med fuld tank, og last.
    Der blev heller ikke taget nogen specielle hensyn til at han havde den ekstra aksel.
    Hverken han eller jeg, havde nogen problemer ved kontroller eller andet.

• #35   22. nov 2012 Og fordelen ved den ekstra aksel er, at man ikke behøver bekymre sig om for højt akseltryk på trækakslen ved delleveringer og ved kørsel med køletrailer er trækakslen ofte lige til den tunge side på en 2 akslet trækker.

• #36   22. nov 2012 Finn: Hvad så med dieselkapacitet på en 3-akslet. En mellemaksel vil jo nok klart være at foretrække til kørsel sydpå, medmindre man altid har fuld læs. Men der kan selvfølgelig bygges noget ekstra på, men så er det jo kneben med længden.

• #37   22. nov 2012 Morten L K

På en Rise's biler var der ca. 700 liter olie på twinsteer bilerne og det har vi også en ved Villy der har.

På min boogie bil er der 940 liter og på de gamle Henry Møller biler var der 870. Så olie behøver ikke være et problem - Kun hvis man vælger en standard fabriksopbygning.

• #38   22. nov 2012 Aarg... Det kommer da vist til at knibe med at køre en omgang.. Jeg kunne køre Padborg - Ruhr - Nord-belgien (Beerse) - Padborg på det meste af min 700 liters tank på DAF´en. Så til eksport er mindre end det ikke så velegnet. Medmindre man vil tanke i udlandet selvfølgelig. Men det bringer bare en del flere omkostninger til momsrefusion og det trækker på likviditeten..

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

#39   22. nov 2012 Mikkel.
    Pas nu på at du ikke mister både dine venner og din kørsel, et er sjov noget andet er forretning.
    Ang. bil skrev jeg tidligt i tråden at jeg syntes du skulle bide al stolthed i dig og overveje en Iveco. jeg kan se at Mååårten langt hen af vejen er enig og det er såmænd nok ikke en dårlig anbefaling.
    Jeg ville kraftigt overveje en 450 Hk. twinsteer stralis, så ville jeg bruge de evt. overskydende penge på større tank og en aircooler ( da du jo som udgangspunkt skal køre sydpå ) standard ja alt det sjove kan jo komme hen af vejen på næste bil og næste igen om nogle år når du har set om vingerne kan bære. Treakslet pga. fleksibiliteten både med hensyn til læsset ( det er rigtigt at man hurtigt bliver for tung foran med køletrailer ) og med hensyn til evt anden kørsel. Leasing er nok også vejen frem for dig især da sådan en Iveco jo nok ikke er mange ører værd om 3/5 år.

• #40   22. nov 2012 (link fjernet) så er der sådan en som den her

• #41   22. nov 2012 Morten L K

Vis mig lige en bil der kan rende sydeuropa rundt uden at tanke. smiley

Og ja, det koster en smule på likviditeten at tanke syd på - Prismæssigt er forskellen ikke stor - Det er momsen der er den tungeste post der og i den forbindelse kan man jo ha nettofakturering på det kort man bruger mest. Og helt ærligt, kan forretningen ikke bære, at man tanker i udlandet, så er det nok ikke eksport syd på man skal kaste sig over.

Hvor meget olie er det lige du må slæbe med hvis det skal være HELT efter bogen???

Thomas

Tænk engang, noget vi ikke ævler om. smiley

Fordelen ved Iveco's koncept er, at bilen kan afleveres efter 36 måneder uden det koster noget - Det bygger på operationel leasing. Jeg ville gøre som du foreslår, nappe den billigste løsning, måske opgradere til en 500 twinsteer og så få monteret aircooler, større tank og lidt andre småting og så finde ud af om konceptet kan bære.

• #42   23. nov 2012 Jeg vil blot lige informere at forbrugsmåleren på min TGX nu passer med +- 0,2 km/l der tankes fuldt hver gang og det er den interval der er ,typisk er det under 0,1 km/l der er i forskel på den manuelle og den automatiske udregning... smiley

• #43   23. nov 2012 Morten, helt enig i at det er en ulempe med begrænset plads til tanke på en mellemaksel bil. Men det er jo et kompromis man er ude i, uanset hvad man vælger.

2-akslet kan ikke rigtig bruges til så meget andet, men der kan være diesel nok, til Norditalien og retur.

Boogie-bil kan fåes med tilstrækkelig stor akselafstand, så der også kan være diesel nok til en rundtur. Men kører man med alm. 13.60 trailer så bliver den som regel for lang jo.

Lidt svært at sige hvad der lige er bedst smiley

• #44   23. nov 2012 Ææs,

Jeg spurgte tidligere i år på en 500 ell. 560, og fik det svar at det udelukkende er 450er der tilbydes i operationel. Og det kunne ikke diskuteres.

• #45   24. nov 2012 Puha der er mange meningener, er det ikke først at gøre sig klar om man vil eje eller leje. Hvis der er så god økonomi bagved. Så kunne det være en ide at leje en bil og så bruge en pose penge til at stille som sikkerhed i banken. Så er der ikke tabt så meget hvis det skulle gå galt.
    Startede selv på den måde,Startede på et nul. Stillede sikkerhed til en kasse kredit og tilladelse.
    Start med en lejet bil og få kørt noget kapital ind i firmaet og så have den pose penge du har som sikkerhed, så de ikke tabt i første omgang.

• #46   26. nov 2012 Nu går vi ind i minefeltet, men i min verden er der kun én måde at starte op med egen bil. Og det er at stifte et selskab med 150k.
    Så kan man glemme alt om bankgaranti, kassekredit, osv.. som er roden til (næsten) al undergang.

• #47   24. feb 2013 jeg ville gøre som min egen vognmand gør, leje en bil som du kan aflevere som du har lyst .. Han har så det fulde pakke med alt så han ikk har så mange omkostninger hvis der sker noget

• #48   24. feb 2013 Nick det Lars gør er på ingen måde det smarteste og billigste til det kørsel der er i debat her.
    Bilerne er for dyre, der er for lavt kilometer begrænsning og man kan ik få dem opbygget med en ordentlig udnyttet opbygning..
    Så du er tvunget til at køre 2 akslet for at ha diesel nok med, for en Boogie bil til syd gående kørsel vil aldrig være optimalt.

• #49   12. apr 2013 årh havde sku ikk lig set det var til sydgående smiley

Kommentér på:
Køb af lastbil

Annonce