{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.440 visninger | Oprettet:

kørekort {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for at tage et B/E kørekort, men tænkte så, at det ville være smartere at tage et C/E kørekort. Men jeg bliver nu helt i tvivl om man skal have kategori C kørekort før man kan tage C/E.
Håber der er nogen der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørekort
  • #1   28. jul 2013 Sådan jeg forstår dit spørgsmål

Så skal du starte med b kørekort og derefter tager du til c og bagefter c/e og når du har bestået c/e får du automatisk til b/e men den dag du ikk har c/e mere mister du os til b/e

Men tager du b/e ved siden af har du det lige så længe som b kortet

Men får b/e kort gratis når man får til c/e men det er til låns

Får du d kort får du os automatisk til d/e men samme regl gælder vis du ikk har til d mere

Man får automatisk til b/e og d/e når man får c/e

• #2   29. jul 2013 Hej
    Man mister ikke b/e delen før man mister b kortet prøv at kigge på udløbs datoen på
    kørekortet

• #3   29. jul 2013 B & B/E skal fornyes når man bliver 70år.
    C & C/E skal fornyes når man fylder 50år.

Hvis man mister kortet ubetinget 3 år eller mere (minimum for spiritus er 3år), så starter man forfra, først B, så C, og så C/E. = Dyrt!

Hvis man mister kortet ubetinget mindre end 3 år, feks for mange klip, så skal man blot generhverve B, så får man dem man havde før, igen.
    Jeg TROR man alternativt kan tage A, og så får man de andre igen.

profilbillede
  • #4   29. jul 2013 Og for at svare på dit spørgsmål!!!

JA du skal først tage C inden du kan tage C/E, det er MANGE år siden man kunne springe C over og så hoppe direkte til C/E...

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #5   29. jul 2013 alle mine datoer 2040-02-07 altså til jeg er 70.

• #6   30. jul 2013 Hold kæft i er gamle... smiley

• #7   30. jul 2013 Thomas;

Det er fordi du har taget dit lastbilkort før 1996 smiley

Efter det, gælder det kun til man er 50.

Nobody;

Gamle og vise smiley

• Gokke
    Gokke Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 44
    #8   30. jul 2013 Finn... Hørt smiley

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #9   30. jul 2013 Hvis man har "fået" sit B/E kørekort som "bonus" fordi man har erhvervet C/E eller D/E, så ryger B/E-delen hvis man mister C/E eller D/E.

Det er den nye kørekortsbekendtgørelse som trådte i kraft d. 18. januar i år som styrer det. Faktisk er det EU-direktivet som ligger til grund for bekendtgørelsen som foreskriver det.

Næste gang i får ombyttet kørekort af en eller anden grund, så får I ALLE nye udløbsdatoer. 15 år på kat A+B og 5 år på resten. Her vil i også kunne se om B/E er taget selvstændigt, for så får det 15 år, og ellers får det 5 år.

Det betyder at falder man for f.eks synskrav til C/E, men er ok til B/E, så snupper de B/E samtidig. Så er det ud til en kørelærer og tage et B/E kørekort hvis man skal bruge det. SYGT - JA, men desværre.

15 års udløb skal blot fornys med foto, og resten med foto og lægeerklæring. Senest 2033 skal alle have ombyttet til det nye kørekort.

• #10   30. jul 2013 Har lige læst herinde https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/013FA766-4CAF-4A73-BE06-54346BBA9611/0/Koerekortsfolder_lastbil_bus_160113.pdf

Hvad er et motordrevent blokvogn??

Er det en blokvogn hvor jeg kan styre bagenden på den med fjernbetjening?

• #11   30. jul 2013 Finn > Touché... smiley

Men med de nye regler, hvad så hvis jeg går ud og får et D-kort eller A-kort, skal jeg så have mit kørekort fornet efter de nye regler eller hvordan? Er der nogle der ved det? Jeg har forsøgt at læse mig frem til, men fatter virkelig ikke en skid af de regler... smiley

• #12   30. jul 2013 Nej ved det hellere ikk men det tilbage holder mig fra at tage til motorcykel..

• Gokke
    Gokke Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 44
    #13   30. jul 2013 Kørekortet blivet af den nye slags hvis man feks tager til mc, det kun ved generhvervning at man beholder sit gamle pap hvis man selvfølgelig består i første hug.

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

#14   30. jul 2013 Nobody

Hvis du på nogen som helst måde skal have et nyt kørekort, hvad enten du mister det, det brænder, generhverver, spilder øl på det, eller tager en ny kategori, så kommer du under de nye regler

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

#15   30. jul 2013 Dan H

Hvorfor holder det dig tilbage??

Det er jo bare en lægerklæring og et foto. Jeg synes det største problem er at der ikke er krav om lægeattest til A og B fornyelse, det ville fjerne mange som ikke længere er i stand til at køre vogn mere smiley

• #16   30. jul 2013 Okay, så i bund og grund er det blot det samme som fornyelse til erhverv? Bare med forlænget tid?

Kommentér på:
kørekort

Annonce