{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.175 visninger | Oprettet:

jesper b
jesper b
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

uddanelse for at køre lastbil ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Er det korrekt hvad jeg høre.

Overvejer at tage stort kort .. hænger .. og kran. Og så søge job som chauffør ved en fragtcental eller noget i den stil.

Nogen siger at man også skal ha en uddannelse som tager ca to år før man kan komme ud og køre. Altså bare fordi man har overstående bevis kan jeg ikke søge job.

Har en ven og to bekendte som ikke har den uddannelse men alle 3 køre. Hvilket jeg også har sagt til dem der sagde det andet hvor så der blev sagt de blot havde været heldig.

Tak for svar. God dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uddanelse for at køre lastbil ?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   29. okt 2013 Det er ikke et krav, jeg har blandt andet heller ikke gennemgået nogen uddannelse for at køre lastbil men nogen steder ser de helst at man har uddannelsen

• jesper b
    jesper b Tilmeldt:
    dec 2010

#2   29. okt 2013 Ja okay tak.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   29. okt 2013 Men du skal jo naturligvis gennemgå noget kursus men det kommer i forbindelse med dit kørekort

• #4   29. okt 2013 Som Benny skriverne så er det eneste krav udover kørekort naturligvis, at du består eu-kvalifikations-kursus, men et kommer sammen med dit kørekort... glem uddannelsen hvis du spørger mig, den er spild af tid. Kun hvis du kan få den mens du er på fuld løn kan det svare sig...

• jesper b
    jesper b Tilmeldt:
    dec 2010

#5   29. okt 2013 Tak alle

• Venning
    Venning Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #6   30. okt 2013 Eneste der skulle være fordelen ved uddannelsen, er at du kommer i lære og den vej får lidt erfaring som absolut er et plus.

Har selv bare taget kortene på AMU kursus, og må sige at det er svært at finde job, når man ikke har kørt særlig meget før.

• #7   30. okt 2013 Det kan du have ret i Chris, men du skal stadig go ledig længe før det bedre kan svare sig at tage uddannelsen, rent økonomisk altså... smiley

• #8   30. okt 2013 Mr. Nobody, rent økonomisk kommer det vel an på hvor gammel man er, jeg er 17 og er igang med grundforløbet..

• #9   30. okt 2013 Jovist, så for dit vedkommende ville det faktisk bedst kunne svare sig at betale kortet selv og så springe ud i det, bevares så får du ikke et svendebrev, men ærligt hvad kan du bruge det til?
    Du får lidt ekstra i timen, men det er også det, du ikke bygge videre på uddannelsen og du er ikke bedre end en som ikke har været på skolebænken... Han/hun kan faktisk vise sig dygtigere end dig, eller en anden med svendebrev... smiley
    For min skyld må folk gerne tage den, men set med realistiske øjne er den intet værd... Desværre...
    Man kan sige at det eneste rigtigt positive der er ved uddannelsen er at man slipper for, selv, direkte, at betale for kortene...

Jeg ved jeg får på puklen for min holdning omkring chaufføruddannelsen, men det er altså en kendsgerning at man som udgangspunkt intet kan brug den til efterfølgende... smiley

Og skulle jeg nu selv blive tilbudt at tage den uden at gå ned i løn, så ville jeg være dum og lyve og sige at jeg ikke ville have den, for det vil jeg da, men aldrig ved at gå ned i løn... smiley

• #10   30. okt 2013 Du er jo lidt mere forberedt med surring osv, det som mange selv har skullet lære lærer man jo her smiley

• Venning
    Venning Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #11   30. okt 2013 Man får også en smule surrings kursus ved at tage kortet via et AMU kursus. smiley Bevares det er ikke mere end et 2 dages kursus i surring, men lidt er det da.

• #12   31. okt 2013 Det er da ingen dum ide at tage uddannelsen.
    Jeg fik kran e og d, ADR, Temperaturfølsomt gods, blokvognskursus, engelsk eksamen og meget andet brugbart.
    Selv hvis du "bare" vil ud at køre i en trækker med en gardintrailer er der da stadig noget du kan bruge fra uddannelsen, for eksempel truckcertifikat. smiley

• #13   1. nov 2013 Alle de kurser e jo intet værd hvis ikke man har tænkt sig at bruge det, jeg hr selv kran D, har brugt det Max 4 uger siden jeg fik det i år 2000, ergo spild..
    Rent økonomisk kan det bedre svare sig at tage kortene selv, eller bedre endnu, på AMU, end at tage uddannelsen...
    Det er en kendsgerning...
    Truck-certifikat koster heller ikke alverden i forhold til hvad du mister i indtægt...
    Vi er enige om at mængden af certifikater kan hjælper på fremtidige jobs, men det ændrer ikke på de kan være voldsomt dyrt købte... smiley

• #14   2. nov 2013 Jeg forstår ikke problemet.
    1 jeg har ikke betalt noget for certifikater og kørekort
    2 jeg har fået løn under skoleophold jeg ikke har betalt en krone for
    3 jeg er ikke blevet dummere af at tage en uddannelse

• #15   2. nov 2013 Jamen kære Bjarke, regnestykket er sgu da ikke umuligt, hvad har du fået i løn for at FÅ alle de certifikater? Har du taget det på en ungdomsuddannelse, så er svaret, i omegnen af hvad hvad 150.000 pr år? Før skat naturligvis, hvor du kunne have tjent op i mod 600.000 uden de store problemer, kan du følge mig NU...

Forskellen ligger i om du er på EUD-løn eller på voksen-løn under din læretid...

Sjovt, jeg troede ikke det var SÅ svært at forstå hvad jeg skriver...? smiley

• #16   2. nov 2013 Lad nu være med at se jer sure på det jeg skriver...

Jeg er fuldt ud klar over at idéen med uddannelsen er god, men set i det STORE perspektiv, så er den ikke noget værd når den er færdig... Man kan IKKE bygge videre på den...

Jeg HAR selv været i gang med den, men færdiggjorde den (desværre) ikke da jeg blev uvenner med vognmanden og det ikke var skide nemt at finde en læreplads, den gang var der ikke noget der hed "Vær'så god, her er 70.000 for at snuppe en lærling!" smiley

Set i bakspejlet er jeg ked af jeg ikke tog en "rigtig" uddannelse, og igen lad nu være med at se sort, for med rigtig uddannelse mener jeg noget der kan bruges videre, hvem siger i gider styre vogn resten af livet? Eller kan for den sags skyld? Hvis/når den tid kommer, så er i på røven... For i har INTET at falde tilbage på...

Jeg siger det MANGE tænker, had mig eller lad være... smiley

Det eneste jeg siger er at certifikaterne er MEGET dyrt købte... smiley

• #17   3. nov 2013 Ja, hvis du ser sådan på tilværelsen har du måske ret.
    Jeg hader dig ikke smiley

Kommentér på:
uddanelse for at køre lastbil ?

Annonce