{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Sune M
Sune M
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8

Bus kvalifikationsbevis på lastbil ? {{forumTopicSubject}}

Hej er det noget med hvis man har Erhvervskort til bus at man så os kan bruge det til lastbil hvis man har Erhvervskort ?

Og noget andet.
Min storebror har lige fået alt buskørekort og vil gerne køre udenlands, så skal han have rødt bevis ? Eksisterer det stadig eller er det et eu bevis det hedder ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bus kvalifikationsbevis på lastbil ?
  • #1   5. nov 2013 et kørekort til Erhvervsmæssig personbefordring kategori D, kan ikke bruges til at køre lastbil kategori C, det er to forskellige kørekort. det er maaaaaaaange år siden de to kategorier blev skilt af. smiley

med hensyn til at køre udenlands er der flere ting som spiller ind. om det er privat buskørsel eller erhvervsmæssigt, ved erhvervsmæssigt skal man have over 2 års dokumenteret erfaring i et køretøj over 3,5t
    jeg er ikke sikker på det er gældende for privat buskørsel, der skal jeg være et svar skyldigt.

rødt bevis er kun for dem som kun har kørekort til D, altså privat bus.
    det er uinteressant for dem med erhvervskort D/ep, da der her er krav om EU-bevis.

EU-bevis afløste de gamle blå og hvid bevis.
    rødt bevis eksistere stadig, men er altså kun til privat tilladelses frit buskørsel.

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#2   5. nov 2013 Hvor erhverver man rødt bevis ? Og skal man op til en prøve.

• #3   6. nov 2013 prøv at hør dit lokale AMU-center, det er mit bud, og ja mon ikke der er en prøve ligesom til EU.. jeg har selv EU-bevis, så er ikke aktuelt for mig. smiley
    hvis du skal kører privat bus i udlandet, så et godt råd at læse grundigt op på reglerne. der er mange nemlig... i hovedtræk må det faktisk slet ikke køre privatbus med andre end din direkte familie i blod og bånd, (og hvor mange har lige en så stor familie at de skal bruge en bus til udlandet?)
    ellers skal det være aktive medlemmer af en etableret forening med vedtægter, generalforsamlinger, bestyrelse osv...

en privat bustur med venner og bekendte er NO-GO!

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#4   6. nov 2013 Har hørt de ikke går op i det med hvem man må have med osv. Så jeg vil køre 10 personers bus uanset hvad smiley

• Sune M
    Sune M Tilmeldt:
    aug 2013

#5   6. nov 2013 Og en 10 personers caravelle er ikke særlig stor bus. Kan sagtens bruges i daglig dagen smiley

• #6   7. nov 2013 det er korrekt at der ved øjesyn ingen forskel er på en caravelle med 9 sæder og en med 10. smiley også er afgiften også noget lavere når den er indregistreret som bus.
    om de går op i relation og tilknytning til føren ved jeg ingenting om, men det står sådan i busloven. Da jeg lever af mit kørekort, er det ikke noget jeg ville tage chancen på.

et godt råd er så bare at lade være med at køre i sådan en "total kontrol" som nu er blevet så moderne:
    http://www.lastbilgalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/5730-det_ser_skidt_ud_i_jylland

Kommentér på:
Bus kvalifikationsbevis på lastbil ?

Annonce