Har du en historie? {{forumTopicSubject}}
Kære brugere af LastbilGalleri.dk
Mit navn er Søren Holm, og jeg er studerende ved Danmarks Medie og Journalisthøjskole i Aarhus.
Jeg leder i øjeblikket efter en historie til en større artikelserie, med det overordnede emne "trafik".
Artiklerne skal tage udgangspunkt i et aktuelt problem. Derfor tænkte jeg, at I måske kunne lede mig på sporet af en historie.
Har du oplevet noget i din arbejdsdag, der ikke er, som det burde være? Er du træt af, at politikerne ikke gør noget ved en bestemt lov eller område? Eller kender du blot til et problem, der burde få noget mere opmærksomhed?
Så må du meget gerne skrive her, eller kontakte mig på mail el. tlf:
spholm@mail.dmjx.dk eller telefon 51 98 51 93.
Mvh
Søren Holm
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
Du kan læse mere om hvad "cabotagekørsel" er her.
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Godskoersel/International-godskoersel.aspx
Det har medført at mange ture som normalt blev udført indenrigs af danske vognmænd og chauffører, nu bliver udført af udenlandske vognmænd med udenlandske chauffører som aflønnes med helt ned til 800euro om måneden. Det svarer til ca. 25% af en dansk lønning.
Kunne du råbe den op og få gennemført ændringer her, så ville du få de danske chaufførers pulitzerpris
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 143 Svar: 574
En stor del af cykellisterne i Dk. formår enten ikke at forstå at de er "bløde" trafikanter, og bringer både dem selv og andre i fare, ved uovervejet kørsel,
eller også, er de som oftest kommet til den konklusion, at "ulykker sker kun for naboen".
Hver gang, man hører om en ulykke, fremstår lastbil chaufføren ALTID som den skyldige, på trods af de forsøg, der konstant bliver gjort, for at undgå disse ulykker.
punkt 3.
manglende forståelse for reglerne, af de som skulle kontrollerer, at disse bliver overholdt.
Jeg tænker her på vores "gode venner i sort tøj", som under tiden, godt kan give det indtryk, at end ikke de forstår reglerne til fulde.
punkt 4.
regler uden realitet i virkeligheden.
F.eks.
Man må ikke sætte en trailer på 13.6M efter en langsnuede lastbil.
(så bliver den over 18M.)
men man må godt kører med et vogntog på 25.25M
og du må også godt sætte 2 vogne efter din traktor, og kører den på landevejen inden du bliver 18.
men du må ikke kører "godstransport for fremmede regning" over grænsen, før du bliver 21år.
Det giver ingen mening...
Men skulle jeg sætte et punkt under "luppen", ville det nok være den generelle misforståelse, fra en stor del af det danske folk, at lastbiler kun er skabt, for at være i vejen på landeveje og motorveje, og derfor skal "tugtes".
Vi oplever oftere og oftere, personbiler som forsøger at forhindre os i at udfører vores arbejde, eller folk der brokker sig, hvis de bliver forsinket, selv i kort tid, fordi en lastbil chauffør skal leverer vare, og derfor er nød til at parkerer steder, som ikke altid er egnet til dette formål.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
Der er jo en grund til at din lastbil skal overholde den længde. selvom der er andre der må køre med 25,25 meter biler.
Vejene bliver jo bygget efter det. Modulbiler må jo heller ikke køre på alle veje. Så de regler er vist fine som de er nu. Grænsen skal jo være et sted.
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
I Sverige har de kørt med deres regler i Gud ved hvor mange år. Og det fungere uden problemer.
Man må gerne køre i en almindelig 16,5 meter lastbil med udtræk til 21 meter uden nogen problemer og ingen tvangsruter. Men man må ik sætte sin langsnudede, longliner, eller bare lang Boogie bil foran en 13,6 eu trailer og køre nogen steder.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388
Nu er de svenske veje somregel også lidt større end de danske.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men vil det sige at en danske landevej bliver større når du trækker din trailer ud til en samlet vogntogslængde på 21 meter??
Med det sagt, skulle vi så ikke holde det til det som den rare mand spørger efter??
Jeg syens personligt at den emd cyklisterne, cabotage og forståelsen fra den øvrige trafik er de bedste, op i anus med hvad de forskellige får i løn og hvad ved jeg, det er da også en slags problemer men det er i den grad i den minimale del af skalaen for hvad der er almindelig dagligdags problemer for en gennemsnits chauffør... jeg sidder ihvertfald kun sjældent og spekulerer over om grunden til at ham der foran overhaler fordi han er på km-afregning eller ham der kører så usandsynligt langsomt med sin grisebil gør det fordi hans timeløn er for lille! Jeg koncentrerer mig om min egen lønseddel... Det virker nemlig skide godt...
Har du en historie?