4.588 visninger
|
Oprettet:
førerkort regler {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen er ny her inde og har lige et spørgsmål.
jeg har været med en kammerat ude og køre og nu blev vi taget ved Vejlefjord broen og chaufføren fik en bøde på 2000 og et klip fordi han overhalede på broen. jeg har så ikke haft mit kort med da jeg ikke vidste at jeg faktisk skulle have haft det i skriveren os når jeg er med. har kørt for dem den 3/4 som afløser hvor jeg har papir på jeg kørte for dem. hvad kan jeg få af bøde for det, for skal til vejle mandag så han kunne se mit førerkort om jeg har kørt andet de sidste 14 dage. og det har jeg ikke da jeg går ledig.
håber i kan hjælpe og uden alle de dumme kommetarer tak. (:
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Gjorde du ikke det, er der intet krav om at du skulle have dit kort med...
apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 110
apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
MEN, i reglerne står også, at man skal have et ansættelses bevis, hvor der er fortalt om overenskomst og så videre hvis man er ansat i et selvskab. Og den ved jeg at nogen har drejet sådan. At hvis en person er med ude og køre. Og ik har sit førekort i, så siger de, det er fordi personen ikke kan bruges, da han ingen ansættelses bevis har, og ingen relation til firmaet.
Men da du før har kørt for dem, så har du jo rimelig godt selv bevist at du godt kan bruges til at føre køretøjet.
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 52
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Det er rigtig at ved "2 mands betjent bil" skal begge chaufføre være tilstede fra første time til sidste time.
Men hvis nu man samler en mand op efter 4-5 timers tilrådigheds tid. Så må han gerne stige på, sætte sit kort i, og han må også køre, men man har bare stadig kun 15 tilrådigheds timer.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men hvad det koster, ved jeg ikke. Dog vil jeg sige at det er en god idé at sætte kortet i hvis du skal med. Så er der ikke noget at være i tvivl om, og det koster jo ikke noget at sætte det i.
førerkort regler