Ulovlig cabotagekørsel {{forumTopicSubject}}
Goddag alle
Mit navn er Pelle, Jeg er journaliststuderende og skriver på en historie omkring ulovlig cabotagekørsel, særligt ulovlig cabotage udført af udflagede danske biler eller datterselskaber til danske vognmænd.
Der er tale om en skoleopgave i forbindelse med mit studie, men planen er at artiklerne efterfølgende skal afsættes til publicering i et bredt, dansk medie, så vi kan få afdækket denne problematik og få den frem i lyset.
For at historien for alvor skal batte noget kræver det imidlertid, at jeg har nogle stærke beviser for, at der rent faktisk finder ulovlig cabotagekørsel sted, selvom politiet sjældent snupper nogen for det. Her kommer I ind i billedet. Derfor vil jeg meget gerne høre fra alle, som mener at kende til steder, hvor det bliver udført, og som evt. har dokumentation/beviser af den ene eller den anden art for at det finder sted.
Jeg kan kontaktes på pelledam@gmail.com.
Håber meget at høre fra jer.
Bedste hilsner
Pelle Dam
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men ja det bedste ville jo nok være at få fat i en der kører på Århus havn f.eks. der er der vist rigeligt af dem, dem som kører carbotage forståes, eller evt. frihavnen i København...
Det er bare så pokkers svært at se om lige nøjagtigt den bil køer carbotage eller ej... Man skal jo i princippet følge bilen for at kunne fastslå det...
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
hvad hvis det er en bil på udenlanske plader der kører distributionskørsel med flere stop, f.eks. 25 stop på en dag, er det så også ulovligt efter reglerne?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Men ulovlig cabotage er der nok af.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Hvis man ønsker at udtale sig anonymt er man velkommen til at kontakte mig pr. mail pelledam@gmail.com, på mobil 21 45 50 29 eller via en privat besked her på forummet, så taler vi om det.
For lige at opklare på cabotagereglerne, så må man køre op til tre indenrigsture i Danmark inden man igen skal ud af landet. Dvs. at ligger man og kører distributionskørsel mange gange på en dag på udenlandske nummerplader, så er reglerne brudt. Man må kun køre tre ture i løbet af en uge efter at man er kommet ind i landet med en international transport fra et andet land til et sted i Danmark.
Hvordan reglerne er for mindre varebiler ved jeg ikke, cabotagereglerne gælder mig bekendt kun lastbiler.
Venlig hilsen
Pelle
maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
Udflagede biler, ejes jo af en Dansk vognmand, og må derfor IKKE køre Cabotagekørsel i Danmark. Det står højt og tydeligt i loven.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
apr 2011
maj 2011
Det er nemlig sådan, at reglerne IKKE tillader disse køretøjer at foretage Cabotagekørsel i Danmark overhovedet,-og derfor gælder det med 3 ture
heller ikke.
Selv Trafikstyrelsen i Danmark, har bekræftet dette, så hvorfor stopper man det så ikke ?
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
maj 2011
Politiet i Danmark har også totalt overset at reglerne der trådte i kraft d. 14. Maj 2010, indeholder et afsnit om dette.
Trafikstyrelsen har udarbejdet en vejledning til Politiet, der fortæller alt om, hvad Cabotagekørsel reelt er. Man glemte så lige at oplyse om, HVEM der
herefter IKKE må foretage Cabotagekørsel.
Det er også fra denne dato bestemt, at ingen EU-lande må have særregler på området,-og kan derfor heller ikke give dispensation til nogen.
Den udbredte ulovlige Cabotagekørsel anslåes at have kostet noget der ligner 2800-3200 chaufførjob i Danmark. Dette tal er dog kun "anslået".
dec 2010
Hejsa.
Rart at se, at der stadig er liv i dig og at du ikke har sat den kæphest der på stald. Bliv endelig ved, det er rart der er nogen der gider blive ved med at gentage, at danske politikere og politi ikke mindst sover i timen.
maj 2011
Jeg er fortsat i fuld vigør, bare på to andre sider, som jeg nok ikke må reklamere for her.
Og ja, jeg fortsætter, og har indgivet Politianmeldelse og er blevet upopulær hos halvdelen af Danmarks Politikredse.
Alle er lidt rystede over, at jeg har så mange dokumentationer for mine påstande, da jeg jo altid gemmer hvad der kommer ind på min mail.
Trafikstyrelsen har et problem, og når vores "travle" politikere er færdige med at svine hinanden til, bliver de nok flove over at opdage hvad der reelt har overset.
apr 2011
<b><i>gælder de regler også for varevogne på svenske plader der kører i danmark??
hvad hvis det er en bil på udenlanske plader der kører distributionskørsel med flere stop, f.eks. 25 stop på en dag, er det så også ulovligt efter reglerne?
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
maj 2011
Sålænge der IKKE kobles af, og så længe der kun enten aflæsses eller pålæsses, regnes det for een tur,- ifølge Trafikstyrelsen.
Dette er jeg dog ikke helt enig i, da jeg regner distributionskørsel for aftalt og planlagt kørsel, som også meget ofte er en del af en fast kørselsaftale.
Her skal man så huske på, at Cabotagekørsel SKAL være tilfældigt,-altså en pludselig opstået opgave.
Jeg er ikke bekendt med reglerne for køretøjer under 3500kg, så her vil jeg helst ikke udtale mig.
maj 2011
På et tidspunkt pralede formaet selv med, at de havde så og så mange udenlandske afdelinger, MEN hovedkontoret ligger i Danmark.
Dette betyder, at udenlandsk køretøjer der er ejet af Frode Laursen, er afskåret fra at kunne foretage Cabotagekørsel i Danmark. Kort og godt.
Præcis det samme gælder for :
H.P.Therkelsen,-DSV,-Kim Johansen,-ja og faktisk alle vognmænd med udflagede køretøjer,- simpelthen.
Jeg har en mail fra Trafikstyrelsen der giver mig medhold i dette, samt at der ikke er mulighed for at lave særregler.
Desværre aner Politiet ikke deres levende råd i dette "cirkus", og påstår at der ikke er ressourcer til de helt store kontroller. Her tror jeg så, at der er tale om en uheldig indflydelse fra visse store vognmænd.
Dog bør loven jo gælde for alle, tænk på hvor mange Danske chauffører der ingen job kan få, netop af denne årsag. Desuden koster det jo også samfundet store beløb i tabt SKAT og MOMS o.s.v.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
maj 2011
Det er een gang for alle fastslået, at det er nummerpladen på det "trækkende" køretøj der bestemmer nationaliteten på en transport. Derfor har en eventuel Dansk nummerplade på traileren ingen betydning.
Nationaliteten på chaufføren har ingen betydning for transportens nationalitet, og spiller ingen rolle, bortset fra mulige tvister omkring aflønning.
Så,- uanset chaufførens farve eller religiøse og seksuelle tilbøjeligheder,-så vil det altid være ulovligt at anvende et udenlandsk køretøj til Cabotagekørsel i Danmark,-HVIS ejerforhold ligger hos en herboende vognmand.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
maj 2011
Det er nemlig de kære fagforeninger der "svigter". Her i lille Danmark, er det nemlig sådan:
Er der Danske nummerplader på køretøjet, er der overhovedet ingen diskussion omkring lønnen. Den SKAL være efter Dansk overenskomst.
Desuden er der faldet to eller tre domme, omkring afregning af løn.
Her har retten hver gang fastslået, at uanset hvilken fagforening man er medlem, eller måske slet ikke medlem overhovedet, så SKAL der aflønnes med mindst den mindsteløn der er aftalt for det område man arbejder under..
Dette kan KRIFA snakke med om, det er nemlig dem der har "tabt" ihvertfald to af disse sager.
dec 2010
Så ville det jo være godt når trafikstyrelsen ville komme på et tidspunkt og kontrollere lønregnskab måske sammen med køretiden...
Jeg ved godt at det vil medføre færre dansk indregistrerede biler men det er jo lønninger vi snakker om som ingen dansker kan leve af alligevel...
Men det er to problemer som man nok aldrig kommer til livs...
maj 2011
Jeg er lidt forbavset over, at Trafikstyrelsen overhovedet spørger om hvilken overenkomst der aflønnes efter. Der står jo tryk bag på tilladelserne, at man SKAL følge gældende overenkomster på transportområdet, der samtid er dækket ind under "Godskørselsloven" o.s.v.
Desuden har der det seneste år, været skrevet en masse om disse ting på en side der hedder : danskegodschauffoer.dk,- og her har man tidlige kunet læse, at vognmænd fik inddraget tilladelser hvis de ikke overholdt disse betingelser.
dec 2010
Det vil sige, at de vognmænd der gemmer sig bag, at de har deres egen overenskomst er godkendt af KRIFA, at det nytter ikke.?
I så fald er der mange der er klar til at få rykket bukserne af - For det er noget jeg hører jævnligt, at de er ligeglade for de har overenskomst med KRIFA og så er det bare fint.
dec 2010
Jeg ved det fordi jeg lige skulle have fornyet mine tilladelse og søgte om to.
Og spørgsmålet kan jo undre en som du selv siger at der står bag på tilladelsen at man skal overholde gældende overenstkomst...
Men jeg troede egentlig også at man bare kunne have en ovenstkomst fra uanset hvilken fagforening.
dec 2010
Så skrev du da bare til dem, at du ville aflønne efter 3F + 10% - Der er jo alligevel ikke en sjæl der kontrollerer det!
maj 2011
IKKE er ringere end mindstelønnen på området, efter den gældende overenskomst.
"Den gældende overenskomst der bliver regnet med i retssystemet,
er den overenskomst der fremkommer ved forhandlingerne mellem arbejdsmarkedets parter."
Da det jo kun er LO og DI o.s.v. der forhandler overenskomst, kan der jo ikke være så meget at komme efter.
Den seneste "sag" KRIFA tabte, drejede sig om en lærling fra FYN, som derefter fik en klækkelig efterbetaling.
maj 2011
Problemet opstår først den dag en chauffør føler sig "snydt".
Der er ingen lov der forbyder folk at være organiseret hvor det passer dem,-
eller slet ikke organiseret.
Dog er der lige det med løn-dumping, som har taget denne vending, MEN altså i retssystemet. Hos fagforeningerne skal man jo først have lov hos DI, før man må gøre noget. Det er ren lal og slikpinde det hele.
dec 2010
Jeg har hørt at et større firma i østjylland tre gange har sat lønnen ned med fagforeningens accept. Til sidst var det endda søn/helligdags betalingen som røg. Hvordan kan de så gøre det når det er ulovlig???
dec 2010
Jeg sendt en mail hvor jeg bare skrev at jeg ville overholde den gældende overenstkomst fra 3f.
Men nu er der pt ikke så relevant. Men man ved jo aldrig om der byder sig noget kørsel hvor der kan gå at aflønne en mand.
maj 2011
Alt kan jo lade sig gøre, sålænge der ikke er nogen indsigelser imod det.
Når du nu skriver fagforeningens accept, snakker vi så om 3F, "Det Faglige Hus,- eller KRIFA ?
Jeg ved, at der på flere arbejdspladser har været lønnedgange til den mindsteløn der er krævet efter overenskomsten. Det man så "skærer væk"
er en del tillæg og andre "goder". Jeg har dog aldrig hørt om at man kunne "snuppe" søn / helligdags betalingen. Nå men jeg kan jo heller ikke følge med og vide alt.
dec 2010
hehe nej det rigtig....
Det skulle være i overensstemmelse med 3F det er sket... Om chaufførerne har fået mere der end hva overenstkomsten siger ved jeg selvfølgelig ikke noget om. Men den med søn/helligdagene undrede mig meget...
maj 2011
Det er en side der udelukkende handler om transport og de ting der rører sig omkring dette.
Forresten, når du tilsyneladende er selvstændig, så kan du også der læse om en kollektiv anmeldelse af ulovlig Cabotagekørsel o.s.v.
maj 2011
Dette afsnit i EU-forordningen siger jo alt :
(13) Transportvirksomheder, der har en fællesskabstilladelse som omhandlet i denne forordning, og transportvirksomheder, som har ret til at udføre visse kategorier af international transport, bør i overensstemmelse med denne forordning have adgang til at udføre national transport i en medlemsstat i en begrænset periode, hvor de ikke har hjemsted eller andet forretningssted. Når cabotagekørsel udføres, bør den være omfattet af fællesskabslovgivningen som f.eks. Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse sociale bestemmelser inden for vejtransport [6] og den nationale lovgivning på særlige områder, der er gældende i værtsmedlemsstaten.
Her er så et svar fra Trafikstyrelsen, på et direkte spørgsmål :
Det er rigtigt at flere europæiske lande har valgt at lave midlertidige overgangsregler for cabotagekørsel. Det er også rigtigt at disse varierer fra land til land.
Fra 14. maj 2010 hvor forordningen træder i kraft er den dog almengyldig og dermed bindende i alle enkeltheder og gælder umiddelbart i hver medlemsstat. Dette betyder således, at de særregler eller midlertidige særregler som de enkelte lande måtte have indført i den mellemliggende periode vil bortfalde pr. 14.05.2010.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Som jeg læser dit indlæg, så spørger Trafikstyrelsen hvilken overenskomst du vil aflønne chaufførene på, og dig og muligvis Dan J kan ikke forstå hvilken tvivl der kan være, eftersom der er en overenskomst der ALTID som minimum skal overholdes... Men der er jo flere muligheder indefor den overenskomst. Det kan jo være Overenskomst for indenrigs kørsel, men kan også være Overenskomst for eksport kørsel. Derfor mener jeg jo at der kan være flere rigtige svar. Men at selvfølgelig er det fuldt ud tilfredsstillende bare at svare, at du aflønner efter 3F Overenskomst.
maj 2011
Nej, selvfølgelig er det nemt at komme i tvivl med hensyn til det spørgsmål fra Trafikstyrelsen, som jeg sådan set anser for at være overflødigt.
Det der er påtrykt bag på tilladelseren, svarer til det der står skrevet i
"godskørselsloven", ( eller hvad den nu hedder rigtigt). Den overenskomst
man SKAL overholde, er den overenskomst der er gældende for det "område" der reelt er tale om. Du nævner to overenskomster, men faktisk er der flere endnu. Alene for entrepenørkørsel mener jeg at der er hele tre forskellige o.s.v.
Og husk då lige på, at det som ansat chauffør har været ulovligt at blive afregnet efter princippet AKKORD, siden 1985. Ja der står virkelig 1985. Siden da, har det været ulovligt at afregne efter kørt strækning eller transporteret gods o.s.v. Det var lige noget at tænke over.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
maj 2011
Angående cabotage-reglerne og den passus, som Dan J henviser til, så viser det sig, at der her har hersket en misforståelse. Når alt kommer til alt må udflagede køretøjer GERNE køre cabotage på lige vilkår med alle andre - dvs. maks. tre ture på en uge.
Det fremgår af et svar, Transportministeren har givet Trafikudvalget, som jeg indsætter nederst i denne post.
Betragtning 13 i præamblen til den EU-forordning, der fastsætter cabotage-reglerne (det er den tekst, Dan J citerede højere oppe), er meget upæcist oversat til dansk, og hvis man ser på den engelske udgave får man et lidt klarere billede. Dette er årsagen til forvirringen. Trafikstyrelsen har også anerkendt, at teksten er upræcis og tvetydig.
Men altså: Cabotage er lovligt - også for FL's polsk indregistrerede biler.
Bedste hilsner
Pelle
*
Trafikudvalget har i brev af 26. april 2011 stillet mig følgende spørgsmål 1161
(TRU alm. del) på vegne af Anne Baastrup (SF), som jeg hermed skal besvare.
Spørgsmål 1161:
” Ministeren bedes kommentere artiklen ”DET ER NU BEVIST: Danske
Vognmænd er "Slagtekvæg"!!!”, lagt på danskegodschauffoer.dk den 25. marts
2011.”
Svar:
Artiklen handler primært om fortolkningen af præamblen til forordning
nr. 1072/2009 om fælles regler for adgang til markedet for international
godskørsel, herunder cabotage.
I præamblen er der anført: ” Transportvirksomheder, der har
en fællesskabstilladelse som omhandlet i denne forordning, og
transportvirksomheder, som har ret til at udføre visse kategorier af
international transport, bør i overensstemmelse med denne forordning
have adgang til at udføre national transport i en medlemsstat i en begrænset
periode, hvor de ikke har hjemsted eller andet forretningssted”.
Forordningens ordlyd skal forstås således, at en transportvirksomhed har ret
til at udføre cabotagekørsel i en medlemsstat, selvom virksomheden ikke har
hjemsted eller andet forretningssted i den pågældende medlemsstat.
Hvis for eksempel en dansk transportvirksomhed har oprettet et datterselskab
eller filial i en anden medlemsstat, og selskabet/filialen har fået udstedt
fællesskabstilladelse i denne medlemsstat, har selskabet/filialen således ret til
at udføre cabotagekørsel også i Danmark.
Hvad angår omfanget af cabotagekørsel, som må udføres, siger forordningen,
at der maksimalt må udføres 3 cabotagekørsler inden for 7 dage, hvis den
internationale transport er leveret i Danmark, eller 1 cabotagekørsel inden for 3
dage, såfremt den internationale transport er afsluttet i en anden medlemsstat.
Det er netop hensigten med den cabotagevejledning som Trafikstyrelsen
har udarbejdet i samarbejde med branchen at sikre, at der ikke opstår
misforståelser omkring fortolkningen af reglerne. Der er således ikke tale
om nationale særregler eller en særlig ”dansk forordning” som artiklen
fremlægger det, men derimod et ønske om at sikre en ensartet forståelse af de
gældende europæiske regler, vel at mærke regler som gælder både for danske
og udenlandske virksomheder.
Med venlig hilsen
Hans Christian Schmidt
maj 2011
Hvis man læser forordningens ordlyd, så er den på ingen måde i nærheden af det der her bliver fremført.
I forordningen står der ordret :
bør i overensstemmelse med denne forordning have adgang til at udføre national transport i en medlemsstat i en begrænset periode, hvor de ikke har hjemsted eller andet forretningssted.
Her må I altså have mig undskyldt, for på ren DANSK, betyder dette at man gerne må foretage Cabotagekørsel i et land hvor man ikke er hjemmehørende eller har andet forretningssted.
Der står således IKKE noget om, at man gerne må hvis man IKKE er hjemmehørende eller har andet forretningssted. Det er en meget tydelig forskel.
maj 2011
Har du selv set den Engelske originaludgave ?
Du skal ikke bilde mig ind, at Danske embedsmænd har oversat en tekst,
og sendt den rundt som værende den præcise tekst der er gældende fra
d. 14. Maj 2010, for så senere at påstå fejl i oversættelse, blot fordi teksten pludselig ikke giver adgang til transportmarkedet med udflagede køretøjer.
Tror du at ministeren selv har "forfattet" sit svar ?
Nej det har han ikke, og sådan plejer det også at være.
Du skal huske på, at netop den minister vi har for området nu, IKKE er den person der var minister da disse ting skulle "falde på plads".
Derfor burde man lade dette prøve ved domstolene, så vi een gang for alle får klar besked. Skulle det vise sig at være som ministeren fremhæver det, ja så er der ingen fremtid for køretøjer i Danmark på DANSKE nummerplader.
Læs hele forordningen, og se de afsnit der omhandler diverse foranstaltninger til beskyttelse af enkelte landes transportmarked,
imod udefra kommende transportkapacitet. Disse foranstaltninger burde ikke være til stede, hvis der alligevel var "frit slaw for alle".
Nej Pelle, du må bruge dit Journalisthjerte og bore videre,-dette er ikke og må ikke være sandheden.
maj 2011
Beklager, at jeg ikke lige har fået svaret på din mail - havde en mindre computernedsmeltning i går.
Det er ikke danske embedsmænd, der har oversat EU-forordningen, det er EU-embedsmænd, og det er meget typisk for EU, at der er knas i oversættelserne.
Den engelske formulering lyder således: "(13) Hauliers who are holders of Community licences provided for in this Regulation and hauliers authorised to operate certain categories of international haulage service should be permitted to carry out national transport services within a Member State on a temporary basis in conformity with this Regulation, without having a registered office or other establishment therein. (...)"
Altså, direkte oversat: De skal have adgang til cabotage uden at have et registreret kontor e.l. Det betyder ikke, at de ikke må køre cabotage, hvis de HAR et kontor i det pågældende land.
Men mit journalisthjerte skal du ikke bekymre dig for - jeg er ved at få tjekket dette hos uafhængig juridisk kyndig kilde.
Dbh
Pelle
When such cabotage operations are performed, they should be subject to Community legislation such as Regulation (EC) No 561/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 on the harmonisation of certain social legislation relating to road transport [6] and to national law in force in specified areas in the host Member State.
maj 2011
Der er blot at sige til det, at der er forskel på det du her har opsummeret, og så det der reelt står i den originale udgave.
Desuden, burde der jo ikke være grund til at nævne hverken "hjemsted",-
"hjemmehørende", eller for den sags skyld "andet forretningssted", hvis disse begreber IKKE udgjorde en forkskel.
Er man hjemmehørende eller et hjemsted i et land, kan der aldrig blive tale om Cabotage, men kun om national kørsel. Se det var det første "hul".
Der er ingen grund til at tro på, at man i EU laver en så omfattende forordning, med både diverse hensyn omkring lokale vognmænds muligheder for at kunne blive på markedet, hvis man samtidig giver tilladelse til "fri adgang for alle".
Desuden forventer ingen vel, at EU regner med at samtlige lande vil have udflagede køretøjer, der tøffer rundt i hele EU, så hvorfor tage forbehold for et eventuelt "andet foretningssted", HVIS det ikke skulle have en begrænsende effekt.
På denne begrund Pelle, vil der blive kæmpet videre for at kunne bevare
Danske vognmænds mulighed for at undgå konkurser. Der sker meget på : www.danskegodschauffoer.dk, fortsat.
maj 2011
"(13) Hauliers who are holders of Community licences provided for in this Regulation and hauliers authorised to operate certain categories of international haulage service should be permitted to carry out national transport services within a Member State on a temporary basis in conformity with this Regulation, without having a registered office or other establishment therein. (...)"
Hvad er det lige der mangler i den tekst, for at vores minister kan have bare en smule ret ?
Der mangler et lille ord med stor betydning i denne sammenhæng.
Der skulle i så fald have været sat ordet "even" ind foran sætningen:
, without having a registered office or other establishment therein. (...)"
maj 2011
Den "panikmelding" ministeren kom med til Trafikstyrelsen, fortryder han nok en skønne dag.
Nu er Politiet begyndt at vise interesse for "problemet", hvilket jo kun kan glæde mig, efter den "kølige" modtagelse anmeldelsen fik.
Den kollektive anmeldes der tidligere er skrevet om, er endelig blevet taget alvorligt.
Politikredsene er begyndt at melde tilbage, for at få MINE personlige data.
Disse skal bruges til det Journalnummer anmeldelsen får.
Tilbagemeldingerne går på, at man har gransket det materiale der er fremsendt, og har fundet dette fyldestgørende, og begrundelsen relevant og logisk.
Derfor som der står i det ene brev : "Dog er relevante oplysninger noteret og indgår herefter i vores daglige patruljevirksomhed".
Et andet sted står der : "Vi takker derfor for Deres anmeldelse, idet henvendelsen har været medvirkende årsag til at Politiet kan anvende ressourcer på de områder, hvor den ulovlige
Cabotagekørsel finder sted".
Et tredie sted står der : "Da der tilsyneladende ikke er tale om "lokale" firmaer fra Politikredsen,- vil der ikke være mulighed for virksomhedskontrol,- men udelukkende "patruljeopgaver".
MÅSKE SEJRE RETFÆRDIGHEDEN ALLIGEVEL TIL SIDST !
Ulovlig cabotagekørsel