Ulovlig cabotagekørsel {{forumTopicSubject}}
Goddag alle
Mit navn er Pelle, Jeg er journaliststuderende og skriver på en historie omkring ulovlig cabotagekørsel, særligt ulovlig cabotage udført af udflagede danske biler eller datterselskaber til danske vognmænd.
Der er tale om en skoleopgave i forbindelse med mit studie, men planen er at artiklerne efterfølgende skal afsættes til publicering i et bredt, dansk medie, så vi kan få afdækket denne problematik og få den frem i lyset.
For at historien for alvor skal batte noget kræver det imidlertid, at jeg har nogle stærke beviser for, at der rent faktisk finder ulovlig cabotagekørsel sted, selvom politiet sjældent snupper nogen for det. Her kommer I ind i billedet. Derfor vil jeg meget gerne høre fra alle, som mener at kende til steder, hvor det bliver udført, og som evt. har dokumentation/beviser af den ene eller den anden art for at det finder sted.
Jeg kan kontaktes på pelledam@gmail.com.
Håber meget at høre fra jer.
Bedste hilsner
Pelle Dam
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men ja det bedste ville jo nok være at få fat i en der kører på Århus havn f.eks. der er der vist rigeligt af dem, dem som kører carbotage forståes, eller evt. frihavnen i København...
Det er bare så pokkers svært at se om lige nøjagtigt den bil køer carbotage eller ej... Man skal jo i princippet følge bilen for at kunne fastslå det...
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
apr 2011
Emner: 2 Svar: 163
hvad hvis det er en bil på udenlanske plader der kører distributionskørsel med flere stop, f.eks. 25 stop på en dag, er det så også ulovligt efter reglerne?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Men ulovlig cabotage er der nok af.
dec 2010