5.303 visninger
|
Oprettet:
Vognmandstilladelse {{forumTopicSubject}}
Hejsa kloge hoveder.
Jeg har ledt på nettet for at finde svar, men er nok lidt i gråzonen eller forstår det ikke rigtigt...
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed med et 40t vogntog.
Jeg køber mine varer hos min leverandør og henter dem selv med min lastbil. Nogle varer kører jeg selv ud til kunderne, uden desideret leveringsafgift. Af og til henter jeg et helt læs hos leverandøren og kører direkte til kunden, igen uden desideret transportpost.
Jeg mener:
Jeg kører med egne varer for egen regning og skal derfor ikke have en Vognmandstilladelse. Er det korrekt?
På forhånd tak for svar...
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
Egne vare er noget du selv laver og køre ud med og ikk noget du køber
Men hvorfor tager du ikk kontakt til tungtvogns politiet sådan du får den rigtig viden som du skal bruge???? Eller tager på vognmands kursus??
feb 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
apr 2016
apr 2016
https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Godskoersel.aspx:
Godskørsel for fremmed regning
Godskørsel for fremmed regning er kørsel mod betaling med gods i en lastbil eller et vogntog, hvor godset ikke tilhører eller på anden måde er knyttet til den registrerede bruger af bilen. Er lastbilen eller vogntoget over 3,5 tons tilladt totalvægt, kræver kørslen tilladelse fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Firmakørsel
I modsætning til godskørsel for fremmed regning kræver firmakørsel ikke tilladelse. Der er kun tale om firmakørsel, hvis der transporteres gods, der tilhører eller på anden måde er knyttet til den virksomhed, der er registreret som bruger af køretøjet. Kørslen kan også udføres med et køretøj lejet uden fører. Kørslen må kun være en hjælpefunktion i forhold til virksomhedens samlede aktiviteter. Chaufføren skal være ansat hos virksomheden eller i en chaufførvikarvirksomhed godkendt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Vognmandstilladelse