{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.646 visninger | Oprettet:

Regler ved leje-leasing af lastbil fra udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej i forrummet, nogen der kender eller har kendskab til om det er lovligt at leje eller lease en lastbil fra fx norge og den er på norske plader , men jeg skal bruge den til kørsel herhjemme hovedsaligt i dk ???

På forhånd tak for jeres hjælp ,og go aften alle sammen ..

Mvh Marcuz Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler ved leje-leasing af lastbil fra udlandet
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   23. feb 2012 Jeg tvivler stærkt på du må, da du ikke må køre i en udlandsk registeret lastbil hvis du har bopæl i danmark

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #2   23. feb 2012 Man må gerne som chauffør køre i en udenlandsk bil i dk, men du skal have vognmandstilladelse i det land bilen hvor den er reg. Hvis det er som vognmand du mener.

• #3   23. feb 2012 Du bliver vel også ramt af cabotage reglen, hvis du primært skal kører i DK og blien er f.eks norsk registreret

• #4   23. feb 2012 jeres point giver god mening , men så skal man vel tag fat i dem deroppe og få bilen på danske plader , men lejet eller leaset ved dem , for vil stadig være penge at spare er jeg sikker på , da det er en opbygning som er ret normal i norge , men koster extra herhjemme . afgifter smadrer jo det hele , det ser de jo noget anderledes på udenfor sundet omkring os .

• #5   23. feb 2012 Alt hvad der er over 3500 kg total vægt er der ikke afgift på i danmark.... desuden også mandskabsvogne... så det der med og lease/leje i Norge det tvivler jeg på er billigere... den tror jeg lige du skal tænke lidt mere over.... smiley

• #6   24. feb 2012 Du tager bare fat i et dansk leasing selskab, og siger du har fundet en bil hos en norsk forhandler, som du gerne vil købe (via financiel leasing).. de er ligeglade om bilen kommer fra norge, moldova eller sydpolen smiley
    Så får du den hjem, og på dk plader..

Meen.. ligesom Jeppe, tror jeg ikke du finder billere udstyr i Norge end i DK, selvom det er m Norsk opbygning..

Hvad er det du er på udkig efter?

• #7   24. feb 2012 okey jeg var faktisk ikk klar over at der ikk er afgift bestemmelser for biler over 3500 kg .

Men Finn , grunden til jeg har kigget lidt ud af landet er fordi jeg ikk syns at ha held til at finde en scania highliner r 500 eller r 560 herhjemme , med dobbelt boggi og 2 strang hydrualik opbygget komplet lukket af hele vejen rundt , klar over det sidst nævnte kan laves efterfølgende, men er selve den type bil der ikk er mange af på markedet pt ??!!
    Måske i kender noget ,nogen som har det stående ?? så takker jeg på forhånd ihvertfald smiley

• #9   24. feb 2012 Link 1 og 5 er da noget af det billigste kontra kilometer?? Synes nogle af de andre er lidt dyre...

• #10   24. feb 2012 Marcuz emil:

Hva vil du gi for en scania som den du beskriver? Det lyder jo som min.. smiley Svar evt i privatbesked.

• #11   25. feb 2012 Thomas

Den i link 5 er dyrere end min 2007 560'er med færre kilometer kostede! Og den var ikke specielt billig, men bare sådan midt i det hele prismæssigt.

• #12   25. feb 2012 eller disse :
    (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

• #14   25. feb 2012 Der er kun et link der opfylder mandens krav.. Det er link nummer 2 i første indlæg med links ?? Det skulle være HIGHLINE hytte, med tvilling monteret boogie ?

• #15   25. feb 2012 Synes faktisk det er lidt skræmmende at man vil starte op som vognmand, men ikke engang aner om der er afgift eller ej på lastbiler..

Men back to topic, det eneste du vil komme i problemer med er cabotagereglerne.... Men vil som Finn D også nævner nok hellere kikke efter en en i DK først som sidst... I tilfælde af garantisager vil det sikkert ogsåp være nemmere emd en dansk forhandler end med en norsk...

Benny-Bomstærk, der er ingen lov der forbyder dig at sætte dig ind i en udenlandskregistreret lastbil og kører i den..

Jeg har kørt flere tyske, og også snakket med ordensmagten om det for at være sikker på at jeg måtte...

Det er kun personbiler, eller rettere biler underlagt registreringsafgift der er regler omkring...

• #16   25. feb 2012 tak for alle link`ne og ja har jo set dem alle før oss ved selv at søge , men dukker helt sikkert noget op smiley tak for råd og hjælp so fire ihvertfald ....

DEN KAN JEG JO IKK LADE FARER HEN OVER HOVEDET PÅ MIG !!!!

Mr.Nobody, eller må jeg tillade mig at rette det til mester kloge åge !!
    Nu fik jeg den at hvis man skulle være vognmand , mon ikk man så skulle kende afgift bestemmelserne , JO måske , men jeg mente nu det var extra udstyr der kom en afgift på , men jaaaa jeg lærte så lige noget der i den sammenhæng , men troede nu oss det var det man bruger sådan et forum her til , men hver mand sin forståelse af det .
    nu skal jeg så lige hilse dig at sige det SGU er meget du skal ha styr på hvis du vil være storvogns vognmand , vil da lige give dig et fx på hvad jeg mener , (man kan jo heller ikk stikke en bog i hånden på en lille gut hvori der står beskrevet til pundt og prikke hvordan man cykler på en cykel , nej du lærer det ved at prøve det på cyklen . Noget af det samme kan du sammenligne med at blive vognmand , kan du sgu ikk kun læse dig til min ven , og man må aldrig være for højrøvet til at få råd fra andre som her og er vognmænd .....

• #17   26. feb 2012 Har du kørsel til den bil du så evt køber....?

• #18   26. feb 2012 Hej Jeppe

ugen vi kommer til skulle gi noget mer besked om dette , men ja skulle gerne ende ud i jeg har fast kørsel fra 2 steder af . men intet ligger jo fast i denne tid før man er igang og hjulene triller smiley . men det ser bestemt meget lyst ud ....

er du selv vognmand ???

Mvh Marcuz

• #19   26. feb 2012 he he Ja Jeppe det var så et dumt spørgsmål efter jeg har set din profil , sgu en flot bil du har der , stil ren og enkel. Det kan jeg sgu godt li , bar synd du ikk har nogen billeder fra den indeni ??

Mvh Marcuz

• #20   26. feb 2012 NoBody, nogle gange ikk, så kommerdu altså med nogle spidse nogle..

Som Marcuz så pænt skriver, skal man ikke være for højrøvet, og ærlig talt, så anede jeg da heller intet om det med afgiften på ekstra udstyr, tvivler på mange andre vidste det?

Det undrer mig nogle gange, at du ikke er vognmand Frank? smiley

• #21   26. feb 2012 Jeg synes det er i orden at man spørger ind til tingene, og vil starte op uden al den viden på forhånd. Jeg har da også altid haft en lille drøm om at blive selvstændig med tiden, og ved da heller ikke ret meget om det.

Men hvorfor skulle der være afgift på ekstraudstyr, når der ikke er afgift på køretøjet i sig selv? Mener i at der skulle være afgift på en dørkplade, eller en galje?

• #22   26. feb 2012 ja, er vognmand selv.

Jeg syntes det er godt med dette forum til og spørge om tingene... som sagt så lærer man ikke rigtig tingene før man selv sidder med papiret i hånden (so to speak)....

• #23   26. feb 2012 Gule plader = erhvervskøretøjer, såfremt de er over 3.500 kg totalvægt er der ingen afgift. Det samme er gældende for mandsskabsvogne også kaldet dobbelt kabiner, under 3.500 kg. Varevogne under 3.500 kg er der afgift på, selvom det er erhvervsbiler.
    Gul/hvid - papegøjeplader = Biler under 3.500 kg hvor der kun er sæder foran (2 eller 3 inkl. førersædet). Må bruges delvist privat og er underlagt afgift.
    Hvide - personbiler, busser og lastbiler uden nyttelast. Det er på de først nævnte at DK dumper totalt i Europa med de højeste afgiftsatser som man generelt siger er 180% af bilens pris eksl. afgift, men inkl. 25% moms. Lastbiler uden nyttelast kan fx. være opbygget med bomlift eller ekstremt store kraner. Disse er samtidig fritaget for kørehviltidsreglerne. Dog skal det bemærkes at ved fx. en lastbil med en meget store kran og som kan tilkobles en anhænger/stættevogn eller blokvogn, som gør at den kan medbringe gods i det tilfælde ikke længere er fritaget for kørehviletidsreglerne.

Tingene tog lige lidt en drejning her til sidst, men så er der da vidst ingen der burde have problemer med at se efter nummerplader og forstå deres betydning længere ! smiley

• #24   26. feb 2012 Marcuz - Jeg vil lige gøre opmærksom på at så vidt jeg kan se har svaret på dit spørgsmål, og ikke på nogen højrøvet måde. Det eneste der undrede mig er bare at du ikke vidste der er afgift på et køretøj over 3500 kg, intet andet... Og eftermonteret udstyr har der sgu da aldrig været afgift på hverken oå lastbiler eller personbiler...

Chr. S - Søger du da arbejde? ;op

Jeg ved godt jeg har min egen måde at udtrykke mig på til tider og det beklager jeg sgu, men sådan er jeg nu engang... Er trætheden voldsom, eller har det været en dårlig dag så går det typisk ud over dem herinde... Og for dette vil gerne give en undskyldning både med tilbagevirkende kraft samt fremadrettet... ;o)

• #25   26. feb 2012 Nobody

Der er faktisk afgift på ekstraudstyr på personbiler. Derfor er der tit mere udstyr på bilerne i Tyskland end der er heroppe. Men der skal ikke betales afgift for udstyr, hvis bilerne er mere end 8 år gamle. Og så har de lige lavet reglerne om indenfor de seneste år... Så nu trækker det ned i afgift, hvis det er sikkerhedsudstyr. Så hvor det førhen blev dyrere at i afgift hvis bilen havde ABS, så bliver det nu billigere... Men det var vist et lille sidespring... smiley

• #26   26. feb 2012 Thomas - det var nemlig ingen sidespring, det var helt relevant!!

Der blev jo skrevet at der aldrig har været afgift på ekstraudstyr, hvilket der jo har, eller ER .. smiley

• #27   26. feb 2012 Der er ganske som NoBody skriver, IKKE afgift på EFTERmonteret udstyr og ja det er nemlig derfor at de danske biler kommer hjem fra fabrikken uden ret meget udstyr iforhold til de tyske hvor de bare krydser hele listen af fra starten istedet for først at få plader på for derefter at fylde udstyr i. Men de smarte køber bilen i DK fra ny med minimalt udstyr, slipper billigt i afgift, får pladerne og kører sydfor grænsen og får udstyret monteret og slipper dermed for 25% i moms samt med en billigere timeløn på det værksted der skal eftermonterer det! smiley

• #28   27. feb 2012 Og endnu engang vinder Lille Ib for at have læst hele indlægget og ikke kun det der kunne bruges... ;o)

Jeg er skam godt klar over at der er afgift på fabriksmonteret udstyr, men nu kan man vist ikke lige kalde en Effer kran eller on-spot snekæder for fabriksmonteret udstyr...

• #29   27. feb 2012 Lille Ib

Man slipper vel ikke for alle 25% moms - Man slipper for forskellen mellem tysk og dansk moms - Som det er nu er momsen 19% på den slags luksus syd for grænsen - Det er kun på fødevarer at momsen stadig er under 10%

• #30   27. feb 2012 NoBody - på grænsen til at kalde dig en røvslikker så siger jeg lige tak ! ;-). Ha ha.. Og jo en Effer kran kan da sagtens være fabriksmonteret, men nok næppe fra lastbilfabrikken. Ej, kunne bare ikke lige lade være ! smiley LOL..

Måårten din store ordkløver - jeg skrev ikke man slap for momsen, men man slipper jo for 25% momsen med reference til at det er den danske moms, selvfølgelig vil prøjserne også have deres andel smiley

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#31   28. feb 2012 Ja og momsen er udgifts neutral, da man jo får den tilbage igen, men sådan er der jo så meget at holde styr på -:)

• #32   28. feb 2012 Johnny L - indlæget har taget en drejning og de sidste 8 indlæg har omhandlet personbiler og hvis du får momsen tilbage der, så er det vidst ikke privat du snakker om, men som bilhandler smiley

• Johnny  L
    Johnny L Tilmeldt:
    maj 2011

#33   28. feb 2012 Ja nu ikke for ordkløveri men idet indlæg lige før mit skriver du jo om Effer kraner og lastbilfabrikke,r så er det jo ikke nemt for mig at vide at du har kraner på din personbil der er produceret på en lastbilfabrik, men det er jo dejligt at man kan forhøre sig her omkring de ting man ikke lige selv har styr på.

• #34   28. feb 2012 hvis der ikke er afgift på lastbiler hvorfor betaler jeg så vægtafgift *LOL*

• #35   28. feb 2012 Johnny, jeg må trække mig og give dig ret. Jeg havde vidst glemt hvad jeg skrev i aftes og gik ud fra at det du skrev om var henvendt til personbils delen.

Jan - ja godt spørgsmål, men der er i hvert fald ikke registreringsafgift på den så - Griner!

Kommentér på:
Regler ved leje-leasing af lastbil fra udlandet

Annonce