3.646 visninger
|
Oprettet:
Regler ved leje-leasing af lastbil fra udlandet {{forumTopicSubject}}
Hej i forrummet, nogen der kender eller har kendskab til om det er lovligt at leje eller lease en lastbil fra fx norge og den er på norske plader , men jeg skal bruge den til kørsel herhjemme hovedsaligt i dk ???
På forhånd tak for jeres hjælp ,og go aften alle sammen ..
Mvh Marcuz Emil
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 32
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 117
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Så får du den hjem, og på dk plader..
Meen.. ligesom Jeppe, tror jeg ikke du finder billere udstyr i Norge end i DK, selvom det er m Norsk opbygning..
Hvad er det du er på udkig efter?
jan 2012
Men Finn , grunden til jeg har kigget lidt ud af landet er fordi jeg ikk syns at ha held til at finde en scania highliner r 500 eller r 560 herhjemme , med dobbelt boggi og 2 strang hydrualik opbygget komplet lukket af hele vejen rundt , klar over det sidst nævnte kan laves efterfølgende, men er selve den type bil der ikk er mange af på markedet pt ??!!
Måske i kender noget ,nogen som har det stående ?? så takker jeg på forhånd ihvertfald
jun 2011
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=84509
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=84284
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=83797
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=83783
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=82885
http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=65437
Men det er rigtigt de kan godt være lidt svære og finde, har selv kigget efter dem...
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 35 Følgere: 43 Lastbiler: 2 Emner: 25 Svar: 151
Hva vil du gi for en scania som den du beskriver? Det lyder jo som min..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den i link 5 er dyrere end min 2007 560'er med færre kilometer kostede! Og den var ikke specielt billig, men bare sådan midt i det hele prismæssigt.
jun 2011
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
jun 2011
http://www.blocket.se/halland/Dragbil_6x2_Scania_R_500_boggi_med_hydraulik_37531993.htm?ca=23_2&w=3
http://www.blocket.se/klippan/Dragbil_Scania_R_420_6x2_med_Hydralik_38308419.htm?ca=23_2&w=3
http://www.blocket.se/halland/Dragbil_6x2_Scania_R_500_boggi_med_hydraulik_36342111.htm?ca=23_2&w=3
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men back to topic, det eneste du vil komme i problemer med er cabotagereglerne.... Men vil som Finn D også nævner nok hellere kikke efter en en i DK først som sidst... I tilfælde af garantisager vil det sikkert ogsåp være nemmere emd en dansk forhandler end med en norsk...
Benny-Bomstærk, der er ingen lov der forbyder dig at sætte dig ind i en udenlandskregistreret lastbil og kører i den..
Jeg har kørt flere tyske, og også snakket med ordensmagten om det for at være sikker på at jeg måtte...
Det er kun personbiler, eller rettere biler underlagt registreringsafgift der er regler omkring...
jan 2012
DEN KAN JEG JO IKK LADE FARER HEN OVER HOVEDET PÅ MIG !!!!
Mr.Nobody, eller må jeg tillade mig at rette det til mester kloge åge !!
Nu fik jeg den at hvis man skulle være vognmand , mon ikk man så skulle kende afgift bestemmelserne , JO måske , men jeg mente nu det var extra udstyr der kom en afgift på , men jaaaa jeg lærte så lige noget der i den sammenhæng , men troede nu oss det var det man bruger sådan et forum her til , men hver mand sin forståelse af det .
nu skal jeg så lige hilse dig at sige det SGU er meget du skal ha styr på hvis du vil være storvogns vognmand , vil da lige give dig et fx på hvad jeg mener , (man kan jo heller ikk stikke en bog i hånden på en lille gut hvori der står beskrevet til pundt og prikke hvordan man cykler på en cykel , nej du lærer det ved at prøve det på cyklen . Noget af det samme kan du sammenligne med at blive vognmand , kan du sgu ikk kun læse dig til min ven , og man må aldrig være for højrøvet til at få råd fra andre som her og er vognmænd .....
jun 2011
jan 2012
ugen vi kommer til skulle gi noget mer besked om dette , men ja skulle gerne ende ud i jeg har fast kørsel fra 2 steder af . men intet ligger jo fast i denne tid før man er igang og hjulene triller
er du selv vognmand ???
Mvh Marcuz
jan 2012
Mvh Marcuz
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
Som Marcuz så pænt skriver, skal man ikke være for højrøvet, og ærlig talt, så anede jeg da heller intet om det med afgiften på ekstra udstyr, tvivler på mange andre vidste det?
Det undrer mig nogle gange, at du ikke er vognmand Frank?
dec 2010
Men hvorfor skulle der være afgift på ekstraudstyr, når der ikke er afgift på køretøjet i sig selv? Mener i at der skulle være afgift på en dørkplade, eller en galje?
jun 2011
Jeg syntes det er godt med dette forum til og spørge om tingene... som sagt så lærer man ikke rigtig tingene før man selv sidder med papiret i hånden (so to speak)....
dec 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 96
Gul/hvid - papegøjeplader = Biler under 3.500 kg hvor der kun er sæder foran (2 eller 3 inkl. førersædet). Må bruges delvist privat og er underlagt afgift.
Hvide - personbiler, busser og lastbiler uden nyttelast. Det er på de først nævnte at DK dumper totalt i Europa med de højeste afgiftsatser som man generelt siger er 180% af bilens pris eksl. afgift, men inkl. 25% moms. Lastbiler uden nyttelast kan fx. være opbygget med bomlift eller ekstremt store kraner. Disse er samtidig fritaget for kørehviltidsreglerne. Dog skal det bemærkes at ved fx. en lastbil med en meget store kran og som kan tilkobles en anhænger/stættevogn eller blokvogn, som gør at den kan medbringe gods i det tilfælde ikke længere er fritaget for kørehviletidsreglerne.
Tingene tog lige lidt en drejning her til sidst, men så er der da vidst ingen der burde have problemer med at se efter nummerplader og forstå deres betydning længere !
dec 2010
Chr. S - Søger du da arbejde? ;op
Jeg ved godt jeg har min egen måde at udtrykke mig på til tider og det beklager jeg sgu, men sådan er jeg nu engang... Er trætheden voldsom, eller har det været en dårlig dag så går det typisk ud over dem herinde... Og for dette vil gerne give en undskyldning både med tilbagevirkende kraft samt fremadrettet... ;o)
dec 2010
Der er faktisk afgift på ekstraudstyr på personbiler. Derfor er der tit mere udstyr på bilerne i Tyskland end der er heroppe. Men der skal ikke betales afgift for udstyr, hvis bilerne er mere end 8 år gamle. Og så har de lige lavet reglerne om indenfor de seneste år... Så nu trækker det ned i afgift, hvis det er sikkerhedsudstyr. Så hvor det førhen blev dyrere at i afgift hvis bilen havde ABS, så bliver det nu billigere... Men det var vist et lille sidespring...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
Der blev jo skrevet at der aldrig har været afgift på ekstraudstyr, hvilket der jo har, eller ER ..
dec 2010
dec 2010
Jeg er skam godt klar over at der er afgift på fabriksmonteret udstyr, men nu kan man vist ikke lige kalde en Effer kran eller on-spot snekæder for fabriksmonteret udstyr...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Man slipper vel ikke for alle 25% moms - Man slipper for forskellen mellem tysk og dansk moms - Som det er nu er momsen 19% på den slags luksus syd for grænsen - Det er kun på fødevarer at momsen stadig er under 10%
dec 2010
Måårten din store ordkløver - jeg skrev ikke man slap for momsen, men man slipper jo for 25% momsen med reference til at det er den danske moms, selvfølgelig vil prøjserne også have deres andel
maj 2011
dec 2010
maj 2011
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
dec 2010
Jan - ja godt spørgsmål, men der er i hvert fald ikke registreringsafgift på den så - Griner!
Regler ved leje-leasing af lastbil fra udlandet