{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG.-skilte???
  • #1   24. mar 2012 hmm det håber jeg da, da vi lige har fået monteret fg slite på en af vores biler med magneter på et volvo værksted

• #2   24. mar 2012 Hmmm, jeg mindes bare da jeg var på kursus at vi fik at vide det skulle være faste skilte.
    Og nu får jeg jo ny lastbil som ikke er lavet helt så meget af plastic, så kunne det være rart/nemt bare lige at have et magnetskilt at smide på ude foran nemlig.

• #4   24. mar 2012 vi fik en ny forvogn sidste sommer den er også med magneter til skilt foran så burde jo væree lovligt

• #5   24. mar 2012 Er det ikke bare at få dem med magnet,så kan de jo også bruges til mere end en ting smiley

DET VAR GAS .... haha ... smiley

• #6   24. mar 2012 Ha ha....

Jo, det kunne der være noget om, men jeg tror det giver lidt for mange fejlmeldinger på elektronikken smiley

Men som Johnny skriver, så er det jo ikke lovligt... Og så emsige de er i FG-kontroller er det nok billigst bare med faste skilte.

• #8   24. mar 2012 Magnetskilte er som udgangspunkt ikke tilstrækkelige og et løs skilt i forruden er direkte ulovligt!

• #9   24. mar 2012 Hvad med og få dem lavet med hans og grethe?

Det har jeg set rigtig rigtig mange med.

Hvad for en bil får du?

• #10   24. mar 2012 Hans og Grete bliver også løsningen, når det andet nu er ulovligt smiley

Volvo...

• #11   24. mar 2012 Okay. Også en nem og billig løsning.

Lyder godt! Nyt eller brugt?

• #12   24. mar 2012 Nu tænker jeg bare om Hans og Grete er lovligt. Er de der gummidimser brandbestandige? Hvis ikke er det heller ikke gangbart hvis loven SKAL følges.

Skiltet skal kunne blive siddende ved brand i en nærmere bestemt periode uden fare for at falde af!

• #13   24. mar 2012 Morten:
    Helt ny...

Æsel:
    Du har fat i noget der... Hmmmm..... Nå men den tid den sorg. Det er så sjældent jeg kører det, så må jeg se hvis jeg bliver stoppet og de går op i det. Jeg har jo også mit A-skilt, men det er der vist ikke helt de samme krav til.

• #14   25. mar 2012 Skilt i a forrude, så kører det.. :D:D

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #15   25. mar 2012 da jeg var på opdatering til mit FG kursus i sommers, fortalte vejlederen at der var strammet op på alt - og især bøder for fejl og mangler.

hvis der mangler enten en skrue/nitte eller hele låsen i et klapskilt (så det ikke kan forblive enten åbent, eller lukket) hedder bøden kr. 1.500, det samme gælder ved fejlmonteret FG skilt.

hvis palleløfter eller sækkevogn ikke er sikret så koster det kr. 2.000.

ikke have en sikkerhedsrådgiver tilknyttet koster mellem kr. 5.000 og kr. 10.000 alt efter hvilken type gods det er man kører med.

• #16   25. mar 2012 Kim B Har ret...

Skiltene skal være 100% fastgjorte og skal være af brandbestandigt materiale...

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 28
    #17   5. apr 2012 Til flere og Johnny G::
    Vi skal jo holde os til gældende lovgivning, og det er jo ikke BRS der bestemmer reglerne.

Johnny, som sikkerhedsrådgiver ved du jo godt, at de orange skilte skal i tilfælde af brand være synlige i mindst 15 min. i tilfælde af brand.

Hvis det krav er opfyldt ved magnetskilte, så er alt jo fryd og gammen og der er ikke lovgrundlag for at udstede bøde.

Omvendt kan der være monteret metalskilte foran på den transporterende enhed (på plastfronten) som smelter... Hva' så?

Undskyld jeg provokerer, men det kan synes være svært, at leve op til hensigten med den internationale konvention, men meningen er jo god nok - nemlig sikkerhed for os alle sammen.

Jeg vil gerne høre, hvis der er nogle der har fået bøde for at køre med magnerskilt i tilfælde, hvor der ikke har været brand (kontrol).

Farlig Gods underviser/faglærer/Examineret Sikkerhedsrådgiver gennem 14 år.

Er ikke så tit her, så bedre her: jf@tuc.dk

• #18   5. apr 2012 Jens F

Da jeg var på ADR sidste eller forrige år ved netop TUC i Vejle fik vi bud om, at magnetskilte ikke var gangbart længere????? Både af hensyn til brand, men også fordi man mente de kunne falde af hvis bilen væltede.

Hvad er rigtigt og hvad er forkert og ved du hvad TUC mener???

• #19   5. apr 2012 Jeg har lige været på ADR kursus i denne uge der fik vi af vide du gerne må bruge dem med magnet ....

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#20   5. apr 2012 Måårten og Cero:

Jeg ville ønske det var så nemt, som at sige "det er sådan og sådan", men det er jo desværre et spørgsmål om fortolkning.

En del sager - både om farligt gods og køre- hviletid - ender i retten, og det sker tit at anklagemyndigheden (Politiet) taber.

Så Måårten, jeg håber ikke jeg lyder som en politiker, men det kommer an på...

TUC har ikke en officiel holdning, andet end de regler der findes.
    Jeg har som repræsentant og sikkerhedsrådgiver en holdning, og den er, at en bøde for at køre med magnetskilte ikke er berttiget. Politiet har jo også bevisbyrden for, at magnetskiltet ikke er godt nok, og det er jo svært at bevise, hvis der ikke har været nogen brand!

Min anbefaling er derimod at bruge fastmonterede skilte i metal ("klap ud/klap ind") for ikke at komme i problemer.

Det er ikke det værd, at "toppes" med Politiet og bruge tid (og penge) på det og retsager.

Brug hellere tiden på at tjene penge.

Ellers er det bare advokaterne der vinder, for det gør de altid smiley

• #21   5. apr 2012 Jens F

Kender man til, at der er givet en bøde for magnetskilte i det hele taget?

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#22   5. apr 2012 Måårten, godt spørgsmål. Dompraksis er en god målestok.

Hvis vi tager udgangspunkt i Politiets bødekatalog, så er der ingen grundlag for at give bøde for "plastskilte".
    Jeg har "sakset" fra bødekataloget her:

Orangefarvede skilte foran og bagpå:
    -Begge mangler:
    -Kun det ene nmangler
    -Uden farligt gods på den transporterende enhed
    -Skilte ej fastgjort
    -Manglende eller ukorrekte faretal på skilte

Bødetaksterne ligger mellem 500 og 8000 kr.

Men for at give et helt opdateret svar på dit spørgsmål, har jeg sendt en mail til Politiets "Guru” inden for området, så når jeg får svar herfra, vender jeg tilbage.

• #23   5. apr 2012 Jens F

Cool nok.

Med mit kendskab til dansk politi og ikke mindst med min bitre erfaring in mente, så kunne jeg sagtens forestille mig, at en betjent vurderer, at et magnetskilt hører under kategorien "ej fastgjort"

Jeg er med på, at bøderne er i den tunge ende.

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#24   5. apr 2012 Måårten - lige præcis.

Så er vi tilbage til det med fortolkninger.

Det er nemmere med hastighed. Enten har man kørt for hurtigt eller også har man ikke,

Lad os se hvad Politiets ekspert siger.

Han er nok den inden for Politiet, der ved absolut mest om det, og har kendskab til domspraksis, så lad os se...

• #25   5. apr 2012 Jens F

Er det Kaj? - Troede de fleste havde forladt skuden - Altså af dem der virkelig ved noget og har været med længe?

• #26   5. apr 2012 Blev for nogle år siden stoppet ( da jeg kørte i den grimme ælling og trak for dsv ) med farlig gods på bilen, vi havde ikke lige fået det skruet det folde skilt fast og det lå i forruden, da der ellers ikke var noget at komme efter slap jeg med en påtale, men med en påmindelse om at det kostede 1200 kr i bøde til mig og det dobbelte til vognmanden... så fik hurtigt lavet så det kunne sidde i propperne til særtransportskiltet, det siger de sjovt nok ikke noget til

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#27   5. apr 2012 Måårten:

Vi kan alle – uanset hvor vi er i systemet – sagtens ”pege fingre” ad hinanden, for vi laver alle fejl til tider.

Det gælder både mig, Politiet og alle andre.

Jeg har et godt samarbejde med Politiet og kører en gang i mellem kurser for dem.

Jeg er på ingen måde ”gift” med Politiet, men synes alligevel jeg bør udvise en smule ”konduite/respekt/loyalitet” for min samarbejdspartner.

Derfor håber jeg, at du vil tilgive mig for ikke at bekræfte/dementere eller på anden måde sætte navn på mine kontakter.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

#28   5. apr 2012 det må så næsten være Torkil Hansen du mener :o)

er der kommet nogen afgørelse i den sag hvor der var brugt en træklods som stopklods?

kan huske der er afbilledet en træklods i det martriale som kommer fra staten, men der var en vognmand der blev idømt bøde da han havde brugt en træklods.

• #29   5. apr 2012 Jens F

Det respekterer og forstår jeg fuldt ud - Jeg var bare nysgerrig. ;-))

Kim B

Aaaah ja - Jeg havde helt glemt Thorkil!

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#30   5. apr 2012 David W.

Det er rigtigt, at skiltet i forruden altid bliver vurderet som forkert placering.

Det sidder jo heller ikke fast, og vil "falde af" i tilfælde af bilen vælter.

Men Politiet udviser ofte konduite i form af at undlade at pålægge bøder for skilt i forruden.

• #31   5. apr 2012 Cero > Jeg var på farligtgods i juni 2011 der fik vi beskeden at magnet IKKE er lovligt..

• #32   5. apr 2012 Nobody vi fik af vide de stadig var lovlig og man var i gang med at revuder dem om de skal være ulovlige.

Så længe de er på bilen så kan man ikke sige bilen er ulovlig mærket det fik vi af vide.

• #33   5. apr 2012 Jeg tror ikke det er skide smart at køre med dem da udmeldingen er så svær at tolke...

• #34   6. apr 2012 Dette er sakset fra beredskabsstyrelsen:
    Fastgørelse af orange fareskilte
    Orange fareskilte skal fastgøres foran og bagpå den transporterende enhed. Det fremgår af punkt 5.3.2.1.1 i ADR.

Udtalelse om fastgørelsesmetode
    Efter en konkret henvendelse om fastgørelsesmetode har Beredskabsstyrelsen tidligere afgivet følgende udtalelse:

Orange fareskilte skal være således fastgjort på en sådan måde, at man med en vis rimelighed kan forvente, at de forbliver i den foreskrevne position tilfælde af et uheld. Styrelsen finder således, at udgangspunktet må være, at skiltene skal skrues fast eller på anden måde være fikserede.

Fastgjort betyder fikseret
    Skilte, der er ophængt i kæder, elastikker el.lign., er ikke fikserede, og styrelsen finder derfor ikke, at skiltene er tilstrækkelig fastgjorte i disse tilfælde. Styrelsen vil dog ikke afvise, at der findes magnetskilte i en kvalitet, der sikrer tilstrækkelig fastgørelse.

Magnetskilte vil dog næppe kunne opfylde kravet om brandbestandighed, hvis der er tale om skilte med farenumre, jf. punkt 5.3.2.2.2 i ADR.

• #35   6. apr 2012 Brian

Cool nok og det fortæller vel alt om hvad holdning man har til magnetskilte og de er derfor ikke en option med mindre man vil søge problemer og bøder!

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

#36   6. apr 2012 jeg var på TUC i ishøj i maj måned 2011, og her henviste underviseren også til den tekst som brian har klippet ind.

han sagde at for at være på den sikre side, så skulle man gå efter fastmonterede orange skilte, det samme med farenummer skiltene til tankvogne, her skulle man også gå efter de skilte hvor man har tallene "lukket inde"

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#37   7. apr 2012 Brian og andre.

Som lovet vender jeg her tilbage, da jeg har fået svar fra ”ordensmagten", jf. mine tidligere indlæg.

Jeg har ikke noget nyt, men kan kun bekræfte, hvad jeg tidligere har skrevet.

Så uanset hvad nogle må synes, man kan huske, nogen engang har troet, at nogen man kendte nok synes, at har hørt... o.s.v... bla… bla… bla…

Jeg har på skrift fået bekræftet, at det jeg tidligere i tråden har argumenteret for, nemlig at det ikke kan bevises, at et magnetskilt ikke opfylder kravene for orange skilte, er korrekt, så det føres der ikke sager for. – ved mindre der er et skilt, der brænder en dag og på anden måde ikke opfylder kravene.

På samme måde gælder samme med hensyn til EGNET stopklods.

Så hvis nogle har fået bøder, eller kender nogle der kender en – og så videre – så hører jeg gerne om det. Og der skal selvfølgelig være et bødeforelæg vedhæftet.

Der skrives IKKE sager på ovenstående. Så det er åbenbart vandrehistorier.

• #38   7. apr 2012 Jens F

Det er super fint - Men det bør du nok orientere dine kolleger om der underviser i ADR så!

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#39   7. apr 2012 Måårten - du har ret.

Vi kan heldigvis alle blive klogere.

Specielt om noget så kompliceret som fortolkning af regler.

Så denne nye bekræftede viden vil jeg selvfølgelig ikke kun berige jer med, men også mine kolleger.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

#40   8. apr 2012 Jens F
    mht denne
    <i>På samme måde gælder samme med hensyn til EGNET stopklods.

Så hvis nogle har fået bøder, eller kender nogle der kender en – og så videre – så hører jeg gerne om det. Og der skal selvfølgelig være et bødeforelæg vedhæftet.

Der skrives IKKE sager på ovenstående. Så det er åbenbart vandrehistorier.
    </i>

så stammer den fra TUC den som jeg omtalte
    <i>er der kommet nogen afgørelse i den sag hvor der var brugt en træklods som stopklods?

kan huske der er afbilledet en træklods i det martriale som kommer fra staten, men der var en vognmand der blev idømt bøde da han havde brugt en træklods</i>

iflg underviseren som jeg 2 gange har haft hos jer (kan skut huske hvad han hedder, men han havde, sammen med dig du var med ovre til brandbekæmpelsen, et hold som sluttede 18. 05. 2011) og han fortalte at sagen endnu ikke var helt afsluttet - første gang han fortalte om den var i maj 2009.

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#41   8. apr 2012 Hej Kim B.

Og tak for input.

Det er da konstruktiv kritik og input. Dato og det hele. Det kan jeg bruge til noget, så vi kan blive dygtigere. Takker.

Det vil jeg gå videre med.

Det er derfor jeg også er her.

I bruger al Jeres professionelle tid og energi på at gøre tingene så godt I kan ud fra de muligheder I har.

Det er Jeg ekstremt interesseret i at integrere i vores undervisning.

Der er jo en meget stram undervisningsplan vi skal følge (bestemt af myndighederne), men kan vi bidrage med nogle gode råd og tips – fra bl.a. Jer – så vil vi meget gerne det også.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

#42   8. apr 2012 man skal jo være god ved sin gamle sikkerhedsrådgiver :o)

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

#43   8. apr 2012 Uha Kim!! Hvem er mon det?

Kommentér på:
FG.-skilte???

Annonce