{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.519 visninger | Oprettet:

opstart af vognmandsvirksomhed {{forumTopicSubject}}

hej alle i gæve folk jeg er en frisk fyr på 27 der vil igang selv men ved i om man kan få noget støtte til opstart jeg har forhørt ved Frode lauersen og de havde kørsel men jeg mangler vognmandekurset men prisen er temmelig pebret synes jeg men jeg er måske pivet men kom gerne med gode råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstart af vognmandsvirksomhed
  • #1   27. mar 2012 Der er vist kun den hårde vej, men når først du har tilladelsen og er kommet igang, så er det en dans på roser derfra, det ved alle smiley

• #2   27. mar 2012 Nogen kommuner/fagforeninger har vist givet støtte, men det er ikke nemt.
    Men det koster at have/få eget navn på døren smiley

• #3   28. mar 2012 Vognmandskursus er da snar det billigste af det hele.. Og iøvrigt alle pengene værd smiley

Frode Laursen får det til at lyde nemt, for kommende vognmænd.. men læs lige det med småt..
    Hvis du starter ud med sådan en "Full-service" bil ved dem, er du i praksis stavnsbundet ved dem de næste 3-4år.. For der står i kontrakten, at den kun er gældende sålænge du kører for dem.. Og vil du feks. videre efter 6mdr, jamen så kommer de lige med en regning på restgælden.. og det er der ingen ny-startede der har pengekasse til!

• #4   28. mar 2012 Henrik;

Nu spør du efter gode råd.. Mit råd vil være at få taget det vognmandskursus, og gerne ved Dansk Vognmandsskole feks.. Når du er færdig med det, har du endegyldige svar på mange af dine opstarts-spørgsmål.. Og du lærer ihvertfald at man aldrig skal springe på en FL kontrakt, uden at læse alle de små bogstaver smiley

• #5   28. mar 2012 frode lauersen lyder som en giftig virksomhed

• #7   28. mar 2012 er der nogen speditører i kan anbefale jeg har sat en bette sjat penge af 500 af de lange

• #8   29. mar 2012 Få taget det kursus først, før du begynder og rode med speditører... de tager dig ikke rigtig seriøst før du har tilladelserne... Og så skal du finde ud af hvad slags kørsel du vil køre... Så kan du finde speditører efter det...

• #9   29. mar 2012 Det koster ikke 500k at starte op, med én trækker.. langt fra.

Og du kan godt starte med at køre for FL.. så slemme er de heller ikke. Du skal bare passe på med at få financieret din bil på sådan en Full-Service aftale gennem dem, hvis du ikke er helt sikker på du vil blive ved dem, indtil den er betalt ud.
    Jeg har trukket for dem, og der er da også positive ting derude.. det var noget utrolig dejlig nem kørsel, lige bortset fra Netto-turene som var noget rigtig skrammel.. men ellers lå jeg mest bare og byttede trailere, mellem FL-Vitten,FL-Hørning, SCA Grenå, SG Herning, Mols-Linien og FL-Vejle.. nemt, og aldrig noget venten på læs..
    Og så er de vistnok den eneste af de store speditører, som afregner efter din km-tæller..

Det har meget at gøre med, hvordan man lige kommer igang med at køre ved en af de store speditører.. om man kommer godt ud af det med disponenterne feks. kan jo betyde om du får nogle skod-ture, eller de lige tænker på dig, og stikker dig nogle gode ture..

Om det så lige bliver ved DSV, Anco, Dania, FL, Blue Water, eller hvem nu, tror jeg ikke er så vigtigt.. Nogen har det godt ved DSV, men andre siger det er umuligt at tjene til føden der.. og sådan er det også med de andre speditører..

Deres afregningspriser er nogenlunde ens, på indenrigskøren.. du skal køre 500km pr dag, før det løber rundt.. og får du 600km nogle dage, så bliver der også til et par rotor-blink en dag smiley

Hvis jeg skulle starte op idag, ville jeg leje en bil.. og så vente og se hvordan det kører, inden jeg køber en via financiel leasing.
    Og sørge for at få et dieselkort, udenom speditøren.. ellers bliver det bare lukket den dag du holder ved dem, og vil køre for nogle andre.

Det er bare at kaste sig ud i det smiley

Men, der går jo lige en 3mdr inden du har tilladelsen.. så bare se at komme på kursus

• #10   29. mar 2012 jeg er glad for jeres erfaringer men er der nogen faldgrupper med hen syn til leje af lastbil frem for finanseret leasing

• Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #11   29. mar 2012 Hej Henrik . Start med at tilmelde dig et vognmandskursus ,Pris ca : 22000,kr .Når du har gennemført og bestået det kan du søge om en tilladelse ( Man får ikke med garanti en tilladelse bare man har bestået kursuset ) Hvis jeg var dig ville jeg starte med at snakke med banken ang. en bankgaranti på 150.000,00 til at starte på . Det er en garanti som banken skal stille over for Færdselsstyrelsen . Hvis du ellers har noget du vil vide noget om , må du gerne ring til mig på 61 18 30 50 . Pøj pøj med "FORRETNINGEN"

• #12   29. mar 2012 Jeg er selv på vognmandsskole nu. Og kan kun andbefale dansk vognmandsskole. Det har været et rigtig fornuftigt ophold jeg har haft. Skal til eksamen i morgen så må vi se hvordan det går.

Men som de andre os har skrevet tag en snak med banken med hensyn til garantistillelse, kassekredit, og tankkort. De fleste olieselskaber vil nemlig os have garanti.

Er der noget du vil vide om skolen kan du bare skrive

• lennarth
    lennarth Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #13   31. mar 2012 krog,
    Hved du om dansk vognmandsskole også tilbyder at tage det som fjernudd. kører hele ugen og har ikke mulighed for at tage fri til det.men ville gerne have det,så man da et skridt vider mod at blive selvstændig en dag,

• #14   31. mar 2012 Jeg tog mit vognmandskursus på nettet ved Dansk Vognmandsskole.

Mht sikkerhedsstillelse, er der også mulighed for at få din revisor til at lave en revisorerklæring på at du har værdier for mindt 150.000. Men hvis du har sparet en halv mil op, så ville jeg nok bruge dem i stedet for.

Dieselolie er ikke altid et krav med bankgaranti. Jeg fik Statoilkort uden dikkedarer, dog kun med løbende 14 dage+14 dage. Så det er ekstra hårdt ved kassekreditten. Men nu har jeg betalt stabilt i 1½ år, og endelig kunne fremvise et godt regnskab, så nu har jeg lige fået løbende+30 dage. Men mange vil kun give elendig kredit OG have bankgaranti - men ikke alle.

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 28
    #15   5. apr 2012 Hej gutter og tak for Jeres mange fornuftige indlæg og også de mange rosende ord for vores uddannelser.

Og jo, vi gør en stor ære i at så mange som muligt opnår det de kommer efter, nemlig et bestået kursus, så vi kan hjælpe Jer videre til en tilladelse.

Fyr endelig løs med spørgsmål, hvis der noget, der ikke er helt klart.til info@dv-dk.dk eller jf@tuc.dk

Kommentér på:
opstart af vognmandsvirksomhed

Annonce