{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.020 visninger | Oprettet:

Robert M
Robert M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Salg af lastbil {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige solgt min sprinter 412 til en østeuropæer efter den havde stået til salg i 4 måneder.
Han ville køre til grænsen og afmelde den og få prøveplader at køre den hjem på.
Nu har jeg så gået og tænkt lidt, hvad hvis den bare forsvinder
hvad så med vægtafgift og forsikring?
Hvad hvis han kører i miljøconer eller kører for stærkt eller ikke overholder køre hviletid?
Har i nogle erfaringer?
Mvh Robert.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af lastbil
  • #1   7. okt 2012 Det da så vidt jeg ved dig som skal afmelde den når du sælger den til udlandet... Det gjorde jeg ihvertfald da jeg solgte min gammel lastbil til en polakker...

• Robert M
    Robert M Tilmeldt:
    okt 2012

#2   7. okt 2012 Jeg har lavet en slutseddel med hans navn og adresse og han nævnte noget med at han kunne få noget afgift og moms tilbage i padborg så det lød rimeligt fornuftigt.
    Men da han så satte sig ind og kørte med hjulspin ud gennem indkørslen UDEN at skrive skive blev jeg lidt betænkelig.
    Og jo det kan en gl sprinter godt smiley
    Mvh Robert.

• jesper r
    jesper r Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 29
    #3   7. okt 2012 bare få den afmeldt i en fart

• #4   7. okt 2012 Da jeg købte min nuværende privatbil, der var køber (forhandler) også lidt lang tid om at afmelde, dog ikke mere end de 3 uger. Men jeg stod til at skulle betale vægtafgift, forsikring osv, oveni jeg havde betalt på den nye, og som 19-årig er det ikke særlig billigt. Så jeg ringede på motorkontoret og forklarede dem sagen, og så blev bilen afmeldt. Det samme gjorde jeg til forsikringen, og så slap jeg for at betale fra den dato. Men altså, har du en slutseddel, med dato, og meget gerne tidspunkt, så er der ikke noget at komme efter. Dog er det vel stadig din forsikring der skal dække, indtil han får omregistreret eller afmeldt bilen.

• #5   7. okt 2012 Nu taler jeg direkte ud af posen.

Men helt ærligt? er du dum?

Sælge en bil til en udlænding MED plader? Der er ingen afgift han kan få retur og moms tvivler jeg også på...

Jeg krydser fingre for at det hele går uden store problemer, men som udgangspunkt hænger din forsikring på det i op til 3 uger efter salget så frem du har en slutseddel, ellers hæfter du så længe pladerne er aktive eller politi/forsikring/skat lader den gå...

• Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 86
    #6   7. okt 2012 Fik du betaling i rubler eller danske kroner, eller check måske?

• #7   8. okt 2012 Og det er da dig der skal have penge tilbage når du sælger en bil til udlandet..

Du kan få registringsafgiften tilbage ved salget, så længe du kan bevise du har solgt den til udlandet..

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048863

Undskyld jeg siger det, men tror han taget røven godt og grundigt på dig...
    Men i det mindste har du en slutsedel, hvis hans navn og adr. da er ægte...???

Håber virkelig ikke du får problemer, men er bange for det...

• #8   8. okt 2012 Simon N > Robert kan ingen afgift få retur, da der ingen afgift er på køretøjer over 3.500 kg totalvægt... smiley

• Robert M
    Robert M Tilmeldt:
    okt 2012

#9   8. okt 2012 Tak for svarene.
    Jeg har talt med både forsikring og told og skat idag.
    Han kan køre i 3 uger på min forsikring før den bliver afmeldt fra deres side, og evt skader kommer ikke til at påvirke mig, da jeg har meddelt dem om at den er solgt.
    Jeg kan ikke afmelde den hos skat før efter 3 uger, men derefter skal de bare se slutseddelen så bliver den afmeldt.
    Så det var ikke så stort et problem alligevel.
    Mvh Robert.

• #10   9. okt 2012 Dejligt at høre... smiley

• #11   10. okt 2012 Mr. Nobody: Den havde jeg lige glemt i farten smiley

Robert M:
    Det er godt du har dit på det tøre så....

Kommentér på:
Salg af lastbil

Annonce