{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fastspænding af store gravemaskiner osv
  • #1   8. dec 2012 Nu har jeg ikk selv været på det kursus men kunne nu godt tænke mig det.. Der er et blokvogns kursus på tradium.. Det kunne du vel tage på for at blive kloger??

Men ellers ring til det sted du køber kæder osv

De må da kunne give dig lidt info men kæder er vejen frem til sådan nogle store maskiner

• #2   8. dec 2012 Jeg bruger kæder men syntes bare de besværlige, så det var bare en tanke om man kunne bruge stropper hvis der nok af dem smiley

• #3   8. dec 2012 Det kan næsten ikke lade sig gøre at spænde ordentlig uden at komme over skarpe kanter som larvefødderene, så er båndene ikke optimale. men måske vis du har nogle alu hjørner (f.eks) som båndene kan ligge over så skulle det da nok kunne lade sig gøre.

• #4   8. dec 2012 hey Jesper, nu ville jeg bestemt nok forsætte med kæder da du skriver maskiner på 20 tons plus ! mener de stærkeste stropper der kan fås tar 10 tons , men de som flest bruger og er mest alm er 5 tons stropper, så for at drække en 20 tons maskine ind så ville sige efter min overbevisning mindst 4 stk . men nu skal du jo så huske der er mange skrappe kanter på maskinerne og derfor får du nemmere et brud på en strop end en kæde , så arko brudstryken er langt højere på dine kæder. Lav dig en rytme, så tar det ikk længere tid at lægge kæder på end stropper ,jeg har mine kæder tilpasset så jeg kører maskinen op og helt frem sætter kæder på foran og rykker maskinen tilbage så de er spændt og så skal jeg kun sætte dem bagpå smiley . ikk altid det kan bruges, men 8 ud a 10 gange ihvertfald .. mvh Marcuz

• #5   8. dec 2012 maskiner over 3500kg skal have kæder

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #6   8. dec 2012 Markuz, puha tror også du skal holde dig til kæder. 4 stropper af 5 tons til en maskine på 20 tons, så nemt kan man ikke sætte det op. Og det gælder faktisk også for kæder.

Du skal tage højde for vinkler, tilspænding, størrelse på godset osv. Du vil nok blive overrasket over hvor mange stropper der faktisk skal til hvis det er 100% efter bogen. Og her snakker vi ikke tyskerbogen smiley

• #7   8. dec 2012 Tyskerbogen???

Tyskerne har da større krav til suring ind i danmark

• #8   8. dec 2012 Du kan nok roligt regne med at en maskine på 20 tons ikke holder sig tilbage for 4x5 tons stropper ved en deceleration på 60-0 på et splitsekund smiley Den er sikkert træls at få i nakken sådan en smiley

• #9   8. dec 2012 Kære gutter nu faldt jeg næsten ned a stolen og troede i ikke læste hvad jeg egentlig skrev , men opdagede så jeg ikke havde skrevet hvad jeg mente , skulle stå at efter min overbevisning er det ikke nok med mindst 4 stk . sorry hvis det skulle ha fået nogen til at tror det kunne samlignes , KAN det ikke , og har et bestået surrings kursus smiley

• #10   9. dec 2012 Alt under 3500kg er stropper og nogen ting over 3500kg kan der os bruges stropper til an på hvor følsom det der. Men som regler plejer det og være sådan at maskiner på hurtigløber kører helt op til smækken hvor du kan krydse spænde maskinen med kæder, evt sætter kæden fast i larvefødderen eller hvis der er beslag til det. Men 4kæder er rigeligt hvis du kryds dem for og bag. Men stropper kan du bruge til maskiner men de springer hurtig igen eller river sig løs

• #11   9. dec 2012 Du for når du skal på EU kursus surrings bog ellers har TUR lavet en bog der fortæller det hele.

• #12   9. dec 2012 Tak for svarene gutter har været på flere kurser men der har bare aldrig været noget om det var lovligt eller ulovligt og bruge stropper mvh

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   9. dec 2012 De har laver nogle "nye" kæder som er letvægts kæder de vejer ingen ting iforehold til almindelige kæder. Bed din Vognmand købe dem til dig, med mindre det fordi han mener du har vat i armene. smiley god aften

Kommentér på:
fastspænding af store gravemaskiner osv

Annonce