7.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

regler for hejsbiler regler for hejsbiler

mojn mester og jeg vil grene vide noget om de her regler med udhæng på en hejs bil og en overførings hænger.
Vi har en lastbil med hejs og kran der sidder en 6 meter container på nu hvor jeg har 80cm udhæng så har kørt kofangeren ud, men hvor meget må containeren så stikke ud over den kofanger når den er skudt ud for vi har en 6,5 meters container vi grene vil have på forvognen.
overførings hænger, hvor meget må containeren stikke ud over kofangeren på sådan en hænger inden vi skal vil at have udskuds kofanger på den også.
Håber på nogen gode og brugbar svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler for hejsbiler
  • #1   17. apr 2014 aner ikke med hængeren, men mon ikke det er 70 cm som på forvognen smiley

• #2   17. apr 2014 jamen se med det vogntog vi få skruet sammen kommer vi op på 18 meter i alt så har 75cm at give af men det er bare det med om det er lovligt med det det udhæng på den hænger

• #3   17. apr 2014 Som jeg forstår reglerne er det max 18,75 m i total og et max udhæng på 70 cm uanset hvad... Men det kan være det er mig som forenkler reglerne...

• #4   17. apr 2014 Det må være 70 cm pr enhed ikk? men har i underkørselsværn på burde der jo ingen problem være i det. men mener uden at vil hænges op på det, så må du godt have mere udhæng på forvognen, så længe hængeren er på.

• #5   17. apr 2014 øh ja nu er jeg da hel hoppet af for vis det er det er min kofanger ikke lang nok så for den gå kun 55cm ud det er nok ikke så heldig vis jeg bliver stoppet

• #6   17. apr 2014 En hejsebil må maks have 70 cm udhæng, udover kofangeren, du skal måle fra hvor kofangeren slutter til containeren slutter og er det 55 cm er det jo helt fint smiley

• #7   17. apr 2014 nej det er altså 80cm men min kofanger kan kun gå 55cm ud
    når kofangeren er inde har jeg 80cm udhæng
    når kofangeren er ude ha jeg 25cm udhæng
    kan det gå er det lovlig

• #8   17. apr 2014 Ja det helt helt fint, du kan sådan set nøjes med at kører den 10cm ud og så det lovligt smiley

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #9   17. apr 2014 På en wirehejs eller kroghejsbil er 70 cm. lovligt, det er målt fra din kofanger. Dvs at hvis du skyder kofangeren ud kan dit udhæng blive tilsvarende større.
    Dette gælder også for hejseladskærre/påhængsvogn.
    Når det er en overføringshænger er udhænget max 40 cm.

Sagt så alle måske forstår det, 70cm. udhæng gælder kun for containere der trækkes på bagfra. smiley

• #10   17. apr 2014 samme regler for hængeren..

men imellem forvogn og hænger kan der jo godt være mere ind de 80 cm... har set flere køre sådan men om det går vis du bliver stoppet ved jeg ikk

• #11   17. apr 2014 Men han må vel stadig ikke blive længer end 18,75 meter på et hængertræk?

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

#12   17. apr 2014 Nej det må man ikke. Man må heller ikke være længere end 12 meter på en forvogn smiley
    Medmindre der er tale om særtransport, men det er der nok næppe når det er container kørsel smiley

• #13   17. apr 2014 tror lige jeg skal i gang med at måle lidt på det i morgen for det er meget brugbart info i kommer med jeg takker mange gange

• #15   17. apr 2014 tak for hjælpen spyfus det er da info der er til at føle på jeg skal i gang med målebåndet i morgen for der er da lige nogen ting der skal passe sammen kan jeg se

• #17   18. apr 2014 Og husk lige, at hvis udhænget er større/længere ned 70 cm, så er det bøde OG en betinget frakendelse. Og det er noget visse betjente dyrker i stor stil.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

#18   18. apr 2014 Bøde fra 70 - 80 cm.
    Betinget frakendelse over 80 cm.

Kommentér på:
regler for hejsbiler

Annonce