1.235 visninger
|
Oprettet:
banker og opstart {{forumTopicSubject}}
jeg har været rundt i det midtjyske og været inde og hører til en bankgaranti hos forskellige banker men det er ikke noget de er ret positive om det er meget låst omkring transport grupperne men har i hørt om nogle der er til at snakke med
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvis du ikke har noget fornuftigt du kan stille som sikkerhed, så glem det. Den bankgaranti til tilladelse er jo langtfra det eneste du skal bruge. Hvad med driftskapital, hvad med bankgaranti til olieselskab, hvad med udbetaling til bil osv.?
Du kan roligt regne 250-350.000 til en opstart!
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 62
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
De 150.000 kr. du skal bruge som garanti for tilladelserne, skal kun stå til rådighed når du sender ansøgningen. Dagen efter kan du i princippet bruge dem på snolder og kage - eller en lastbil. Og hvis du har en halv mil., så har du også rimelig gode vilkår for at få fornuftige aftaler med diesel. Bare sørg for at få en revisor til at lave en revisorerklæring til Trafikstyrelsen, og så få lavet en opgørelse over din egenkapital.
dec 2010
Hvis du har pengene i rede kontanter er det lige før du kan spare den revisorerklæring Morten snakker om.
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1 Emner: 11 Svar: 84
Det eneste problem jeg kan se inden du skulle kunne få tilladelser, er at du ikke har været på vognmands kursus endnu.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Der tar du fejl
Der er ikke noget krav om garanti. Du skal enten have en garanti, ELLER en revisorerklæring.
Hvis han sætter 150000 ind på revisorens klient-konto, så han kan lave en revisorerklæring, og bagefter bruger dem som udbetaling på en bil, så står bilen som aktiv i selskabet. Og det er fint nok. Der skal til enhver tid være aktiver for 150000, ja, men det behøver ikke være kontanter
Og svaret til Henrik, er at han bare skal se at daffe ned til revisoren og få ham til at stifte et selskab med de 500000 i startkapital. Så laver han en erklæring i samme ombæring, og der kan søges tilladelser efter du har bestået vognmandskursus. (10 stk hvis det skal være).
aug 2011
Min bankmand hár sagt, at de helst så jeg pakkede mine sydfrugter og skred derfra. Og det selvom vi ikke skylder dem en bøjet 5-øre!.
Vognmandsforretninger er i en bankmands verden, pr. definition en kæmpe risiko, fordi der er så mange der går konku hele tiden..
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Så er min ærlige mening at du burde bede din bankmand om at lukke r.... Hvis du kan drive en vognmandsforretning uden at skule bede ham om penge, så burde han give dig et skulderklap i stedet for, og så være glad for at han har dig som kunde...
dec 2010
Og det skal altid være muligt for en at gøre krav på garantipengene, eks løngarantifonden og andre kreditorer som skyldes penge til, netop derfor skal garantien altid være der, og ja den på naturligvis gerne være som egenkapital(revisorerklæring)
Og er man i tvivl kan man læse det på trafikstyrelsens hjemmeside, under regler for garantistillelser.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Finn er desværre ikke helt afsporet, desværre. Risikoen er stadig for stor.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Det er muligt, men jeg ville da ikke finde mig i at blive behandlet på den måde. Det var noget andet hvis man kom hvert andet øjeblik og skulle bruge 100.000....
aug 2011
Jeg tror sku også snart den bank går rabundus. Først blev afdelingen opkøbt af Føroya Bank, så overtog de Amagerbanken's kunder, og nu lukker de afdelingen her i Silkeborg. Så nu er nærmeste afd. i Århus.
Jan R,
Der er jo netop ikke krav om bankgaranti, hvis man starter op med mindst 150k på kontoen, og en revisorerklæring. Her er der ingen garantipenge at gøre krav på, overhovedet.
dec 2010
aug 2011
dec 2010
dec 2010
Men som jeg også skret tidligere og som Morten skriver er det sjældent de er til stede..
banker og opstart