9.071 visninger
|
Oprettet:
Kørekort C {{forumTopicSubject}}
Hej truckere samt andre.
Jeg er lige startet på kørekort c idag, vi går og snakker lidt om på holdet at nogen har hørt man mister sit kørekort til personbil hvis det er, at man dumper 3 gange til teori eller køreprøven, kan dette virkelig passe, for ellers tror jeg vi er en del der nervøse :o)
Har søgt rundt efter svar, men tænkte efter noget tid, at her var det rigtige sted at få ordentlig besked
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
Der er ikke noget at være nervøs for. Bare bestå i første omgang.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
"§ 66. Består ansøgeren ikke den praktiske prøve på grund af manglende kendskab til vigtige færdselsregler eller på grund af ringe kørefærdighed, afgør politiet efter reglerne i § 101, om ansøgeren skal aflægge en kontrollerende køreprøve for at bevare et eventuelt allerede erhvervet kørekort til andre kategorier."
http://koerekort-guiden.dk/koereproeve#Hvis_jeg_dumper_kreprven8230
Men kan du finde noget mere konkret så tror jeg dig, men indtil da tror jeg sgu vi skal lade det være en and... Da jeg tog kat. C var der en på mit hold som dumpede 5 gange før han bestod den 6. han kom da i personbil hver dag og han var det mest regelrette menneske jeg til dato har mødt...
dec 2012
Men det jeg har hørt er måske hvis man har fået en frakendelse af kørekortet og skal generhverve det.
Lidt tekst fra sikkertrafik.dk
Har du kørekort til flere kategorier og dumper flere gange
Hvis du har kørekort til mere end én kategori, og du ikke består den samlede køreprøve efter højst to teoriprøver og højst to praktiske prøver, får det store konsekvenser. Du mister dine kørekort i alle kategorier og skal generhverve dem enkeltvis.
Senest opdateret: 28.03.2014
dec 2010
dec 2012
Det er måske noget gammelt noget. Eller bare dårlige rygter.
dec 2010
Nu jeg lige har fanget dig i en tråd vi begge kan skrive i , kan du så ikke fortælle mig hvorfor du har blokket mig?
dec 2012
apr 2011
Følger: 1 Svar: 28
Det er kun til fx erhverv-B ("Taxi-kørekort"), det er sket. Der skal man jo bestå en prøve i noget man burde kunne i forvejen. Vi har haft nogle få kunder med sprogproblemer, der er dumpet til teori gentagne gange med mere end 10-12 fejl (de må højst have 3 fejl) til teoriprøven. De skulle aflægge en kontrollerende prøve.
Jens, faglærer (storvogn) TUC.
Kørekort C