{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.071 visninger | Oprettet:

Kørekort C {{forumTopicSubject}}

Hej truckere samt andre.
Jeg er lige startet på kørekort c idag, vi går og snakker lidt om på holdet at nogen har hørt man mister sit kørekort til personbil hvis det er, at man dumper 3 gange til teori eller køreprøven, kan dette virkelig passe, for ellers tror jeg vi er en del der nervøse :o)

Har søgt rundt efter svar, men tænkte efter noget tid, at her var det rigtige sted at få ordentlig besked

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort C
  • #1   7. apr 2014 Ja du mister dit kørekort til bil 3 gang.

Der er ikke noget at være nervøs for. Bare bestå i første omgang. smiley

• #2   8. apr 2014 SHN Det har jeg meget svært ved at tro på, nu har jeg googlet i henved en halv time og det eneste jeg har fundet er følgende:
    "§ 66. Består ansøgeren ikke den praktiske prøve på grund af manglende kendskab til vigtige færdselsregler eller på grund af ringe kørefærdighed, afgør politiet efter reglerne i § 101, om ansøgeren skal aflægge en kontrollerende køreprøve for at bevare et eventuelt allerede erhvervet kørekort til andre kategorier."
    http://koerekort-guiden.dk/koereproeve#Hvis_jeg_dumper_kreprven8230

Men kan du finde noget mere konkret så tror jeg dig, men indtil da tror jeg sgu vi skal lade det være en and... Da jeg tog kat. C var der en på mit hold som dumpede 5 gange før han bestod den 6. han kom da i personbil hver dag og han var det mest regelrette menneske jeg til dato har mødt...

• #3   8. apr 2014 Det er nok bare mig der husker forkert så. Mener bare min kørelære snakket om det. Om det var teori eller den praktiske prøve ved jeg så ikke.

Men det jeg har hørt er måske hvis man har fået en frakendelse af kørekortet og skal generhverve det.

Lidt tekst fra sikkertrafik.dk

Har du kørekort til flere kategorier og dumper flere gange
    Hvis du har kørekort til mere end én kategori, og du ikke består den samlede køreprøve efter højst to teoriprøver og højst to praktiske prøver, får det store konsekvenser. Du mister dine kørekort i alle kategorier og skal generhverve dem enkeltvis.

Senest opdateret: 28.03.2014

• #4   8. apr 2014 Men som mig kan du heller ikke finde noget desideret officielt..?

• #5   8. apr 2014 Jeg kan kun finde andre der også siger det. Men ikke noget officielt.

Det er måske noget gammelt noget. Eller bare dårlige rygter.

• #6   8. apr 2014 Jeg tror vi i første omgang skal holde os til generel færgesnak og løse rygter... smiley

Nu jeg lige har fanget dig i en tråd vi begge kan skrive i , kan du så ikke fortælle mig hvorfor du har blokket mig? smiley

• #7   8. apr 2014 Pas det ved jeg virkelig ikke. Kan ikke huske jeg skulle ha blokeret nogle her inde?

• Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 28
    #8   17. apr 2014 Ingen grund til bekymringer. Som også nævnt ovenfor, så mister du ikke dit -kørekort, ved mindre du kører påvirket til køreprøven, eller noget andet helt tosset.

Det er kun til fx erhverv-B ("Taxi-kørekort"), det er sket. Der skal man jo bestå en prøve i noget man burde kunne i forvejen. Vi har haft nogle få kunder med sprogproblemer, der er dumpet til teori gentagne gange med mere end 10-12 fejl (de må højst have 3 fejl) til teoriprøven. De skulle aflægge en kontrollerende prøve.

Jens, faglærer (storvogn) TUC.

Kommentér på:
Kørekort C

Annonce