{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udefradrag...
  • #1   13. mar 2011 Det svinger fra afdeling til afdeling. Det kan være alt fra ingenting til kalender med optegnelser, dagsedler, godkendte kørselsrapporter osv. Det er nærmest kun fantasien der sætter grænser.

• #2   13. mar 2011 Hehe ja det er jo rigtigt nok...

• #3   13. mar 2011 Min erfaring er, at i Odder og Horsens er det noget bøvl at få noget godkendt. I alle de år jeg boede i Århus var det aldrig et problem.

• #4   13. mar 2011 Men husk nu at de har lavet reglerne om..

Når du nu IKKE får dem direkte igennem lønnen som feks via den gældene eksport overenskomst. Eller "kun" køre herhjemme i DK

Så kan du maksimalt få for 50000 kr..

Dvs at har du haft meget mere end 109-110 udedøgn så kan du ikke få noget for dem..

En af grundene til jeg aldrig vil acceptere selv at skulle sørge for at få dem.. Man risikere et kæmpe slagsmål med SKAT og evt kommunen.. Og samtidig at man ikke får for alle de døgn man har ligget ude..

Havde engang et kæmpe slagsmål med en skattedame her i Svendborg.. Så hun fik et års kørselsrapporter og min kalender hvor jeg altid notere mine km + udedøgn klokkeslet osv.. Så hun fik lidt at kigge på.. Og jeg fik mine penge.. Men det er sgu næmmere når man får dem med det samme en gang om måneden..

• #5   13. mar 2011 Claus P

Jeg er faktisk enig. Jeg fik underkendt for 3 år tror jeg det var. Regningen var da på næsten 130.000,- Det var ikke sjovt!

• #6   13. mar 2011 Nej nemlig, så derfor kommer jeg aldrig til selv at trække mine udedøgn længere.. Kan vognmanden ikke finde ud af at udbetale dem såååå skal jeg da bare ikke køre for ham..

Glemte dog at der vist nok er forskel på hvor mange kr pr døgn man kan trække fra pr døgn når man køre i DK, er det så ikke kun omkring 90 kr pr døgn ??

Så ser regnestykket selvfølgelig lidt "bedre" ud.. Men er som sagt ikke 110 % sikker.. For jeg har stort set altid fået mine 455 kr pr døgn..

• #7   14. mar 2011 Jeg har valgt ikke og trække dem fra, gider ikke alt det besvær, det er jo ingen herregård vi får ud af det...
    Min lille bror har lige betalt alt hans udefradrag tilbage for 08.. Skat mente man kunne møde i Jylland hver morgen når man bor på Samsø og ens arbejds plads ligger i Kolding.

• #8   14. mar 2011 Allan K

Hold da op det var træls for din bror.. Og kan godt forstå din beslutning, HVIS det ellers IKKE handler om rigtigt MANGE udedøgn..

For gør det det synes jeg helt klart du skal tage kampen med dem..

Det kan ikke være rigtigt vi "bare" skal give fortabt på forhånd fordi Skat er så besværlige..

Det er trods alt vores ret at få det fradrag.. Og er det omkring eller over de magiske 50000 som jeg nævnte tidligere så ville jeg godt nok ikke acceptere at miste dem da..

Mens jeg var vognmand gjorde jeg simpelthen det at jeg hver uge skrev ned hvornår jeg kørte hjemmefra og hvornår jeg kom hjem og da året så var omme viste jeg præsis hvor mange døgn og timer jeg havde ligget ude.. Og den seddel blev så lagt ved mine papire til Skat.. Og skulle de så være i tvivl så kunne de derudover få alle rapporter tilsendt hvis de skulle have lyst..

Og det ene år var det mere end 100000 kr det drejede sig om.. Det er i hvert fald i min verden en pæn del af en herregård... Og jeg FIK dem..

Og har du ellers bare husket at gemme dine papire : kørselsrapporter, eller dagsedler og der der står tydeligt når du har ligget ude med start og slut tidspunkter for hvornår du køre ud og kommer hjem så er det bare at smide hele lortet i hovedet på Skat, og er det samtidig en skivebil så hiv endelig skiverne efter dem også.. Det kan de slet ikke hitte ud af og derfor ender det som regel med at de må til lommerne..

• #9   14. mar 2011 Claus P

Du glemmer en vigtig detalje, der er kun EEN kørselsrapport der er godkendt af SKAT - Det er de bare ikke meget for at oplyse om før det er for sent. Det var bla. på den baggrund at jeg fik mine underkendt. DE kørselsrapporter vi skrev i det pågældende firma var ikke gode nok som dokumentation.

Jow jow - Døden skal bare ha en årsag!

• #10   14. mar 2011 Morten Ææs :

Jamen det viste jeg så ikke.. Det må jeg ærligt indrømme.. Men har nu altid brugt de alm eksport kørselsrapporter.. Og de er nu altid blevet godkendt..

Men hvordan er det hvis man bruger dagsedler feks ved indenrigskørsel ??

• #11   14. mar 2011 Claus P

Dem du har brugt er dem der er godkendt. Dem kan du med fordel bruge her hjemme.

Beskeden jeg fik var, at det var det eneste der var godkendt som bilag.

Kommentér på:
udefradrag...

Annonce