{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gult lys hvorfor?
  • #1   14. sep 2011 Det er nok mest styling... Men når det er vinter og sne, er gult lys meget bedre smiley

  • #2   14. sep 2011 Når det bare er mørkt er det ikke skide godt. For det nedsætter lys styrken en smule. Men har hørt at i sne og tåge sku det være godt. Nok osse derfor nogle biler og lastbiler fås med org gule tågelygter...... men hvis man har masser af lys på sin lastbil gør det jo ikke noget at lysstyrken nedsættes lidt. Men hvis kun man har de to alm lygter på lastbilen ville jeg ikke smække gultfolie på, for så føler man nok man mister for meget lys

  • #3   15. sep 2011 fordi det gule lys laver ikke sådanne nogle kegler på kørebanen som det hvide gør,og der er mange der kommer til og sidde og fokusere på de hvide kegler når de kører langt

  • #4   15. sep 2011 og så kom xenon, og det er meget bedre på alle områder

  • #5   15. sep 2011 er nu mere til xenon.. synes det gi et bedre lys.. plejer til vinter at montere en lygtebøjle med 4 stk jumbo 220 fjernlygter, med gult glas, de er rigtig gode i mørke, samt i snevejr osv.. smiley

  • #6   16. sep 2011 Jeg kan nu ikke se forskel på lumen foran bilen efter jeg fik guklt film på. Men jeg snakker jo nok ikke af erfaring..

    Og ja xenon er bedre, og med det blå skær er det bedst, da man anstrenger øjene mindre om natten da det blå lys er behageligt for dem.. Og xenon tæver jo bare så mange flere lumen på vejen og er derfor klart en fordel.

    Det gule gør jo at f.eks i sne og regn vil genskæret ikke være så kraftigt for dine øjne og du vil derfor blive mindre genert af det og f.eks ikke blive så hurtigt træt i ansigtet.


  • #8   18. sep 2011 Allan.. arrrrg, hehe, synes nu at en godt gejlet bil med hvidt lys fremad er rigtig fedt! smiley gult/orange lys er KUN pænt, hvis ALT er orange/gult, ikk hvis det kun er markeringslygter, toplamper osv.. ogs forlygter, fjernlygter osv smiley

  • #10   5. okt 2011 For alt andet end gult/orange er for bøsser og lyserøde elefanter :D:D ej synes nok bar jeg bryder mere om det end gult ..

Kommentér på:
gult lys hvorfor?

Annonce