3.943 visninger
|
Oprettet:
Tachograf {{forumTopicSubject}}
Lige for at være helt sikker, når man smider sit kort i, så læser den og dit navn står i displayet, så er det bare at køre, og så står der hvor mange timer man har kørt, men så når der skal hodles pause, trykkes der så på 1 til der vises en seng i displayet? og når man så sætter igang igen, går den over på arbejde??
Kan sku ikk lige finde en manual på google
feb 2011
Følger: 1 Svar: 4
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 64
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Johnny. Alle vores scania spørger aldrig om start land. Det gør volvoerne tilgengæld.
Det er også 2 forskellige tachografer men alligevel.
P.s ved godt det ikke er bilmærket der bestemmer tachografen. Men Scania har deres leverandør og Volvo har deres.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
:o/
Ja ja, man lærer noget nyt hver dag, men det er sgu noget nemmere med skiver...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Man skal ikke længere skrive by på skiverne, det er nok at skrive start og slut land.
Mht. tachografen, så gør jeg som Per skriver. Men nu kører jeg også kun her hjemme.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Så vidt jeg kan forstå er det stadig lovligt at skrive by. Eller SKAL man skrive land.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Mon ikke det er lovligt at skrive by, det vil jeg tro, der er bare ikke krav om andet end land. Men skriver man by, så skal der vel også stå land?
Det må Johnny vide!
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
De 3 er nok de mest brugte.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Jeg har selv fået påtale for det i Tyskland, tilbage i 2008, og har en kammerat der fik 800 SEK i bøde for kun at have skrevet DK og SE på skiverne... Ligeldes tilbage i 2008 hvis ikke jeg husker helt fejl...
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Det er nok kommet med de digitale tachografer. Så har de vel sagt at man selv kan bestemme og man vil skrive land eller by hvis man kører med skive stadigvæk.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Tak for info ihvertfald. Skal vende det med bossen efter ferien. Det er ikke så tit vi kører med skive længere da alle biler nu har digital. Men det hænder at vi får en lejebil fra Scania som er med skive. Og da ved jeg folk bare skriver by og ikke andet.
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Men nu tager jeg mit kort ud hver gang. Kører jo delebil.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Har i mistet kørslen fra priorparken til taulov ?.
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Helt enig, det der Tachograf pis, det er lige til at få hængepatter af!!
Jeg er lige ved at brække mig hver evig eneste dag i lårfede stråler.
Det er muligt en gammel skivebil ikke byder på de samme finesser som en moderne bil gør, men til gengæld stjæler den ikke flere timers køretid fra dig hver uge ligesom den ikke gør hvad den kan for at du skal få dit kort frakendt.
Jeg vil blæse alt deres komfort og pis og papir et stykke - Stik mig en gammel bil med skive - Tak !!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men meget apropos fik jeg en brochure på messen i går fra et firma som hedder Stonebridge (markedsføres i DK af BG Service Center (og nej det er ikke en filial under Invio haha) www.bgdk.com ) som reklamerer med en tachograf der IKKE stjæler tid, og som åbenbart har noget der kaldes "1 minut reglen" hvad det så end er...
Modellen hedder Stonebridge SE5000 Exakt
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den Tachograf er den nyeste version som følger en ny forordning der træder i kraft i efteråret så vidt jeg husker. Den registrerer den aktivitet der har været mest af i et minut. Så hvis bilen har stået stille i 31 sekunder og trillet 29, så er registreres det som om den har stået stille.
Problemet er jo bare, at alle de tachografer der er ude at køre, de jo fortsat vil stjæle tid, den der nye model kommer jo kun folk der køber nye biler tilgode. Det er jo nok de færreste vognmænd der vil bekoste en utidig udskiftning - Selvfølgelig afhængig af hvad det kommer til at koste - Jeg har hørt priser fra 5-6.000 til 9-10.000 nævnt - Så uanset hvad der er rigtigt, så er det da halvdyrt!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Jeg tror nu nok at de penge kan være givet godt ud i sidste ende...
Regnestykket er naturligvis grebet ud af det blå og ren og skær teoritisk, der vil selvfølgelig være det kørsel hvor det ikke kan lade sig gøre...
Og med det skrevet så regner jeg ikke med at blive sablet ned af nogle som ikke kan tjene det hjem på samme tid...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Du har da fuldstændig ret, men det ændrer ikke på, at der skal en del kroner ud af kassen her og nu til investeringen og har man bare lidt biler, så bliver det jo en halv dyr omgang.
Men i princippet, så vil den stadig stjæle tid, bare ikke så meget - Har du så et minut hvor bilen har trillet 31 sekunder og holdt stille i 29, så tager den jo et helt minuts køretid. - Det er bare ikke godt nok. Et analogt kontrolapp. det registrerer KUN køretid når bilen rent faktisk ruller og det er sådan det skal være!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
tachografen har jo som sådan ikke noget at gøre med om bilen er moderne vi er enig om at den stjæler også alligevel ikke den skriver jo som reglen er det med skiven er jo bare fordi man er vant til at det var sådan men reglerne er jo stadig de sammen.
kan da godt følge at der er nogle der synes det er træls for du kan ikke snyde den på samme måde for lige at nå den sidste time frem eller lige ind og læsse af uden skiven men med kortet er tingene jo bare som de er jeg vil helt sikkert gerne beholde Tachografen..
der til skal i også huske hvis i har en gammel bil og skiven går i stykker skal der faktisk i følge reglerne sættes en tachograf i hvis den anden ikke umildbart kan laves
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Vi kører containere og har ikke ret mange start og stop på en dag - Alligevel, så stjal tachografen 28 min på en 10 timers periode - Da Tachografen ramte 10 timer var der stadig 28 min tilbage i følge timeguiden.
Forrige fredag holdt jeg i kørte jeg i kø 12-14 min på vejlefjordbroen med mange start/stop - Da jeg var igennem køen havde tachografen taget 30 min køretid. Jeg vil blæse på alle de teoretiske betragtninger, det er fakta, at du kan køre langt mindre med tachograf end med skive.
Martin.
Det handler ikke en skid om, at jeg vil snyde, stik det skråt op. Det handler om at en tachograf er programmeret som vinden blæser og nej, det er ikke en skid det samme med en skive. I det øjeblik jeg holder stille med en skivebil, så tegner den ikke mere køretid, det gør tachografen, den regner resten af minuttet med som køretid. Hvis jeg kører fra en rampe, altså triller 10 meter for at lukke bagdørene, så tæller den et minut. Npr jeg så kører 100 meter hen til f.eks. et kontor, så tæller den et mere.
Fra skråparkeringen på APM ind i Grid for at læsse af og ud igen, der tæller den mellem 13 og 17 minutter - Hvor langt er det lige der er? Et godt bud er, at man kører max 1.000 meter!
Og gu har det da noget at gøre med om bilen er moderne eller ej - Hvis man vil have en moderne bil, så er man da nød til at leve med tachografen, vil man køre med skive, så må man nøjes med en ældre og knap så moderne bil. Det er sgu da ikke astrofysik det her!
Og kan du så ikke lige smide et link hvor jeg kan læse, at lovgivningen påbyder at montere en tachograf hvis den analoge fartskriver går i stykker?
Som jeg husker det, så var der en fartskriver mekaniker der skrev herinde, at det ikke bare var sådan lige til, at montere tachograf i en gammel bil - Men jeg kan da huske forkert.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men ja med mange start og stop der er problemet helt klart størst...
Martin P > Selvfølgelig må du da udskifte et skiveur til et andet skive ur, det er jo først hvis bilen er indregistreret EFTER 1/4-2006 at der SKAL være Tachograf i den, før da må du skifte som du vil...
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 64
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
der til kan jeg godt følge dig i at der smutter meget tid nå man flytter bilen lidt og så er det jo der man skulle overveje sit eget kørsels mønster frem for tachografen men ja ved også godt at det ikke altid kan lade sig gøre...
har ikke noget link til hvor det andet står det er bare noget jeg fik afvide ved volvo en dag
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
At du ikke vil have andet end det digitale pis, det viser i mine øjne bare at du nok ikke har kørt ret meget skivebil, men faktum er at en skivebil kan udnytte det hele bedre, LOVLIGT....
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
og ja din gps/timeguide kan du bare ikke bruge til meget hvis den tachograf siger 11 timer har selv sådan en minut tæller i lastbilen som vognmanden sagd at den gjalte ind til jeg sagde til ham at den gav jeg ikke 2 øre for så længe den ikke gemmer ens dataer er det helt lige gyldigt..
vi er enig nob at du får mere for pengene i en skive bil. men de kan godt få noget ud af at få sin tachograf opdateret for den gamle mathiesen volvo jeg havde der kunne jeg ikke få timeguiden og tachografen til at lave meget mere ind 15 min forskel hvilket jeg mener er helt acebtabelt
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er jo klart, at hvis du kører med en Timeguide der er beregnet til en Tachograf bil, ja så bliver forskellen ikke ret stor - En timeguide er jo ikke bar en timeguide - Så tænkt dig nu om.
At du ikke giver en bønne for den minuttæller siger meget mere om dig end om din vognmand, det er jo den der tæller rigtigt. Den tæller jo ikke en masse minutter som køretid som bilen ikke kører.
I øvrigt har jeg en kollega der fik bøde for noget pause halløj, da betjenten ringede til vognmanden, fik vognmanden den besked, at det var for dumt, at vi ikke havde timeguide i bilerne - Så lidt må de da stole på den. Og det var endda i en sprit ny MAN han blev taget der er her fra 2011.
I øvrigt gemmer en "rigtig" timeguide jo data i 60 dage tror jeg det er og de kan printes ud så man har en oversigt over aktiviteter og evt overtrædelser.
Men jeg kan godt se, hvis man er typen der ikke gider lave mere end højest nødvendigt, så er en Tachograf da at foretrække, man skal ikke bøvle med at skrive skive hver dag og man kan nøjes med at køre ½-1 time mindre hverdag for den samme hyre. Sådan er jeg bare ikke, jeg er chauffør for at køre bil ikke for at sidde og hænge og glo TV eller hvad man nu skal lave i alle de timer en Tachograf giver en i overskud hvor man ikke kan køre.
Og så glemmer du helt, at hvis man kører i kø hvor man stopper og starter igen og igen, så tæller en tachograf flere minutters køretid end du bruger. læs mit indlæg lidt højere oppe. Jeg har talrige eksempler, jeg sidder og skriver ned hver dag.
Hvis jeg kører fra APM om eftermiddagen hvor der er tæt trafik, så tæller den ALT tiden fra terminalen til motorvejen som køretid og det uanset hvor mange røde lys jeg holder for. Rekorden er 25 min køretid på de der 5-7 km. Her er det værd at bemærke, at jeg kan køre fra APM til Horsens nord på ca. 35 min. Og vi ved vel alle, at jeg ikke kan køre de 40 km til Horsens på 10 min - Eller hvordan?
Op i røven med sådan noget digitalt makværk!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Jeg er godt klar over at jeg ikke kan bruge min GPS' Timeguride til noget hvisj eg bliver stoppet, men jeg finder det stadig forkasteligt at der kan være en hel times forskel på de to apparater...
Da jeg kørte for Vestegnens Transport Service, der kørte jeg en del Holstebro, og jeg havde en skivebil og en kollega havde en tachograf bil, jeg kunne køre fra Karlslunde til Holstebro, over Horsens, på 4 timer og 15 minutter så vidt jeg husker, hvor han i følge hans tachograf skulle ind og holde pause ~10 km før Holstebro... Det giver jo ingen mening...
Vi startede ud om eftermiddagen/aftenen mellem klokken 16 og 18 typisk....
Måårten Ææs > Jeg giver dig 1.000.000 & ret...
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
1 minut tæller og timeguide er jo ikke nær det samme timeguiden kan du bruge som dukomentation fordi den gemmer dine dataer hvis du bruger den rigtig minuttælleren slætter alt nå du starter på ny dag.
2 nu har jeg jo en men tachograf og tro mig jeg ser ikke meget fjernsyn det skulle da lige være for at se nyhederne kl 22 eller sådan men jeg holder sgu ikke tidligere af den grund for det den "stjæler" holder du jo ikke stille tidligere af den grund og hvis du gør lidt så er det ikke meget for (mit vedkommende) jeg sover i bilen fra ca søndag til mandag det vil sige jeg køre min dag fuldt ud og ligger på mellem 3000 og 3500 km om ugen ved du hva så behøver jeg sgu heller ikke køre mere den uge og det er en kranbil ved godt der er meget forskel på kørsel men hvis du køre først 10m frem for at lukke døre så 100m for at gå på kontoret så er du da heller ikke bevist om din tid hvorfor fanden så ikke køre de 110m for du lukker og samtidig går på kontoret. eller går de 100m nå du har kørt 10m frem det giver også plads til lidt mere i madkassen.
har selv kørt til og fra havnen ganske meget både med foder og spasserkasser ved godt du ikke altid kan tage højte for at spare på tiden og er ikke uenig med dig i at det er noget klyt fra eu med det ændre bare stadig ikke på at vejen frem for at undgå anders and tænk dog på den gamle fugl kan kan sgu da ikke blive ved med at køre så meget. og nej det er ikke alle der snyder MERE i det omfang men der er stadig nogle det er der jo tydelig vist den seneste tid.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Debatten med dig er formålsløs, hvis du har gjort som du foreslår mig at gøre, så kan jeg godt forstå du ikke duede på havnen. Jeg kan sgu da ikke efterlade bilen foran rampen på et frysehus og så bare skubbe på kontoret og stå og vente på papirer i 10-15-20 minutter og nej, dyrlægen gider ikke se på, at man kører hele pladsen flad med åbne døre og der er faktisk steder hvor du er sikker på, at det vælter lige ud hvis du kører op af hullet.
Det er nok godtnok du tumler rundt ude i en skov hvor du ikke holder nogen i vejen.
Og så er det da fint, at du lige fik understreget mit postulat om at du ikke gider lave noget - Hvis du mener 3.000 - 3.500 er alt rigeligt og så behøver du ikke lave mere, så har du da valgt en forkert branche. Det her handler ikke om hvad DU gider eller har lyst til, det handler om, at hjulene er runde fordi de skal trille og når de gør det, så triller der penge i kassen ved vognmanden og det er DET man skal leve af på længere sigt.
Det er sgu da ikke så mærkeligt, at flere og flere hellere vil have tyskere til at køre selvom de skal have det samme i løn, der er ikke alt det flæberi med dem.
Du er kun så glad for din tacho-fucking-graf fordi den sikrer, at du ikke skal køre mere end 5-600 km om dagen. Jesus mand!
Og dybest set, så er jeg pis hamrende bedøvende ligeglad med alt dit ævl om snyd og Anders And, det eneste snyd her, det er, at tacho-dimsen tæller mere køretid end jeg har kørt og det kan sgu pisse mig af. Hvis det var omvendt, så røg jeg lige bag tremmer i trafiksikkerhedens høj hellige navn.
Et eller andet sted i Lastbilgruppen på det andet galleri, der ligger der en tråd, hvis den da ikke er slettet, hvor jeg punkt for punkt har listet op hvor meget jeg kunne køre i efteråret 2009 i en R500 med skive - Det var lige omkring 815 km. I dag skal jeg være heldig hvis jeg kan runde 600. Lige i dag har jeg kørt 590 og den har talt 10 timer og 15 min.
Lorte apparat!!!
Vær du bare glad ved, at Brian er godt tilfreds med det der hygge kørsel du laver. Der er langt mellem vognmænd der har råd til, at bilerne ikke kører ret meget. Og jeg kan betro dig, at hvis din kollega der kører Aars Køl ikke kører flere kilometer end du gør, så er der blodrøde tal på den bil med det de vil betale - Og ja, der har min vognmand også en bil, så jeg ved godt hvad de giver!
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Så det kan godt lade sig gøre. men ikke hvis man nærmere sig byen..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jamen vi er da enige, det kan godt lade sig gøre, men det må kun være motorvej eller noget der minder om det. Der er ikke plads til noget bykørsel overhovedet. OG det er da skræmmende - Det er jo ikke let at undgå at køre i byerne altid og om dagen er det jo helt galt.
De 815 km jeg nævner ovenfor, det var med afgang fra Hedensted om morgenen til Thyregod for at læsse, til Taulov efter papirer og så til en lille by lidt uden for Erfurt for at læsse af og der kunne jeg køre ned på 10 timer. Om dagen hvor der er masser af trafik og hvor de sidste 140 km var landevej med en masse byer.
Så sidder man da og bliver hængemulet når man render over 10 timer for at køre 590 km og jeg har ikke kørt decideret bykørsel. Jeg har kørt ind og ud af Fredericia 2 gange fra motorvejen til havnen og tværs gennem Odense og så har jeg været inde i industrien i Esbjerg ude bag ved Vestfrost og ud igen. Resten er motorvej og landevej.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
1 jeg køre alt hva jeg kan nå mellem kunderne jeg har mellem 1 og 5 aflæsninger om dagen i tyskland og ligger mellem alt fra 450km til 750km det har sgu ikke noget med at gøre om jeg køre og hygger mig jeg har større problemer med at holde det i rådighedstiden da det er den der for det meste er i vejen for mig guderne være med dine tosse kasser. der næst hvis du har kørt 815 km er du gået i snit 81,5 km/t det er sgu da pænt godt men så ville problemet jo heller ikke være tachografen men det kørsel du har nu der er problemet. så kan du da mene hva du vil om min holdning fred være med det så længe jeg slipper for at køre kasser meget muligt den måde jeg gør tingene på ikke er den rigtige men det er da den måde man undgår det stor spild og hvis du hørte lidt efter i det jeg siger så var vi jo egentlig ikke uenig i at det er noget klamp at den stjæler vores tid men så er det da også dig som chauffør der skal tage dine forholdsregler sagde også at min praksis ikke kunne bruges alle steder men man kan jo gøre nogle steder der ud over behøver man jo ikke flyve ud af rampen så tag du det bare helt roligt du er vil på timeløn med det der dk kørsel
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
feb 2011
Emner: 1 Svar: 189
Som de skriver her, så har de lavet test hvor de fik 45 min mere ved den nye tacrograf..
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Når jeg bliver diktator, så bliver tachografen afskaffet igen...
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Med hensyn til Adblue så FUCK det. Hader det pis. Men tachografen ville jeg ikke undvære den dag i dag. Det er sku nemt. Men ja den stjæler køretid. Nogen gange alt for meget. Morten tænker jo i bare i vognmands tanker...
Og hold lige den gode tone herinde. Vi må gerne ha vores meninger...
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvorfor er det du tror, at jeg bare ikke vil eller kan lære at bruge en tachograf - Det er da det letteste i verden og langt lettere end skiverne - kortet i og så skal man ikke tænke mere på det, ikke noget med, at huske at skifte skive eller noget - Der hvor kæden springer af for mig, det er , at den STJÆLER tid fra vognmanden og hvis hans indtjening falder, så stiger risikoen for, at jeg mister mit job og der ud over, så kan jeg faktisk godt li, at køre, kunne jeg ikke det, så var jeg blevet siddende på et af de kontorer jeg har siddet på.
Og klart vi kører for billigt Martin, vi kan ikke alle få vores kørsel lige så godt betalt som I gør - Men jeg vil vove den påstand, at den dækning jeg har på mine kilometer, den er der ikke mange herinde der kan hamle op med hvis de kører almindelig truckingkørsel - Men i øvrigt er det jo ligegyldigt hvor billigt man kører eller ej - Om så vi fik 35 kr/km, så ville jeg være lige så pisse sur på den tachograf - Igen, for mig handler det ikke om, at lave så lidt som muligt, det handler om principper.
Jeg er gammel nok til, at jeg har været med til at køre 5-6.000 km HVER uge og det var også fint - Det gider jeg så ikke mere, nu vil jeg gerne sove om natten - Men jeg gider da ikke voldbolles i min røv af en latterlig maskine.
Hvis jeg rent praktisk kører det jeg må i følge loven i en tachograf bil, altså i VIRKELIG reel tid, så mister jeg kortet inden der er gået en måned hvis jeg kommer i kontrol. Nævn mig lige EEN branche udover vores hvor det er tilfældet!
Og så er min løn da totalt ligegyldig, hvis jeg tænkte som du gør, at jeg da får min timeløn så jeg kan bare være ligeglad, så ender jeg sgu da som arbejdsløs - Det er folk der tænker som dig der er med til, at forstærke den bevægelse der er væk fra danske chauffører. Danske chauffører er efterhånden kendt for kun at tænke på dem selv. Når nu man så bliver fyret og en tysker rykker ind i bilen, så står man der og peger fingre, men hvis skyld var det? Ens egen!
Der er så meget snak om den gang der var danske chauffører på alle bilerne her hjemme - Men alle har bare glemt, at den gang tænkte chaufføren først og fremmest på om vognmanden tjente penge INDEN han tænkte på sig selv og blandt andet derfor kunne tingene bedre gå.
Jeg er helt med på, at jeg er sidste generation der tænker sådan og det er trist, men jeg har det godt med, at jeg ikke kun tænker på mig selv!
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
ja vi har sikkert noget kørsel hvor man som sådan får mere for arbejdet men det er jo ikke som at køre op og ned at stien og det er langt dyre grej så i sidste ende giver tingene nok det samme uden at kunne sige det da økonomien ikke helt er min side af bordet..
men vi er jo som sådan enig nok at det er et dårlig udvilket system der er i tachografen men sådan er det jo med alt nyt og nogle er til moren og nogle til datteren. eller volvo frem for scania og i gamle dage hvor de fik fra kørebog til analog der var stemningen nu nok den samme som den er nu faktum er bare at den er kommet for at blive så man kan lige så godt vende sig til den naturligvis kom med noget input til dem dr har lidt at sige så den kan blive tilpasset så alle bliver rimelig tilfreds med den.
har ikke selv været med da man bare kørte men vil da tro at der var nogle der kunne styrre det og nogle der ikke kunne men 5-6000 er jo ikke så slemt hvis man tænker over det problemet i det var nok bare at der var nogle dage hvor man kørte 500 også nogle man kørte 2000 også lige 2 dage fordi de ikke lige havde skudt koen eller plukket tomaterne også kunne man så køre 2000 igen i en pokkers fart også er det jo det er et problem måårten.
men vi er her jo begge for det samme det er at køre mit består i noget hvor jeg ikke køre så meget by kørsel som andre og der for har jeg ikke haft de samme gener ved det som andre måske min mening havde været en anden hvis jeg havde det men kan også sagtens se nå jeg selv har haft lidt kø eller har fundet en tysk tankbil på bundestrasse det meste af dagen så vi er langt hen af vejen enig med dig men det er ikke li med at jeg ikke vil have den og køre med og jeg er sikker på at det ikke hjælper at snyde med den fordi man synes den er dum (ikke myndet på dig )
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Sådan lidt kort, så kan jeg jo ikke bare bestemme, at jeg ikke vil have en bil med tachograf, men jeg kan ØNSKE mig en uden og det gør jeg og det højt og larmende hver vig eneste gang der er nogen der gider høre på mig og også når de ikke gider.
Jeg er helt med på, at den er kommet for at blive, jeg synes bare, at det er at tage pis på et helt erhverv, når der skal gå SÅ mange år før man begynder at ændre på problemerne. Og helt uden pis, så stoler jeg bare ikke på den og det kommer jeg ikke til før det vælter ind med succes historier om hvor godt det hele er og hvor præcis den er blevet og det skal sgu være over hele linien - Altså uanset hvad man kører.
Med hensyn til at køre mange km, så er det aldrig et problem, hvis man ellers er sin opgave voksen og hvis man fatter at gå i seng når det bliver for meget. Det er med søvn som med så meget andet, det er et spørgsmål om hvad man er vant til. Jeg ville da dø hvis jeg skulle køre så mange km fra i næste uge, det skal kroppen være vant til og man skal være motiveret, er man ikke det, så bliver det aldrig godt.
En af mine gamle vognmænd han sagde altid; Det er ikke svært at køre mange timer uden at sove, det svære er, at vide hvornår man skal gå i seng inden det er for sent. Og det havde han ret i.
Og misforstå mig nu ikke, jeg er skam glad for at sove om natten - Jeg fatter bare ikke det skal være så indviklet. For 8-10 år siden, der accepterede de fleste betjente, at man havde 15-16 rådigheds timer og 10-11 køre timer hvis bare man havde 9 hviletimer inden for de 24 timer - Det var sgu da til at tage og føle på!
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
og ja det system man brugte før ti den eks på nordgående hvor man kørte 4 timer holde 1 times pause kørte 4 holde 1timeog så tog 4 timer mere også holde man 10 det ville jo være den klart optimale måde
jan 2012
Følger: 1 Svar: 2
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
og jeg kan godt i tachografen folk fatter bare ikke hvordan den skal bruges...
det er sku den nemmeste i det der den fortæller dig lige præcis hvad du skal vide...og den nye stjæler ingen tid og som kim J skriver så kan man kører 29 sek og holde hvile stadig..
vil aldrig undvær den igen.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Og det klarer du med en gammel Tacho???
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
Men synes bare det sjovt som de bliver hejlet ned for det er da den fedeste løsning ever men det nok fordi man jo ikke bare lige kan snyde som man vil...
Kan ikke forstå problemet i den??????
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Fint du kan køre 500 km om dagen med den, men hvis du kører 700 så skal du ikke ha ret mange steder, har du det, så kører du for længe.
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
og der er forskel på dem der er jo tre forskellige
men min pointe er at ejg forstår ikke hvorfor folk bander over dem.
synes det er dejligt man ikke skal alt muligt før og efter
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
har forresten hørt fra en vognmand jeg snakkede med den ene dag at de nye der kommer næste gang er reg til færdselstyrelsen så de kan holde øje med hvor meget bilen kører og overskrider. (skal hverken sige for eller imod om det er rigtig)
Tachograf