Scania Utæt under forrude - mekker: HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej.
Der er begyndt at komme vand ind i min bil når det regner og man kører. Der er ikke meget at se når man holder stille.. Det kommer lige under forruden, midt for instrumentbordet. Er der nogle herinde der har oplevet det før, eller hørt om det? Jeg vil umiddeltbart tro at det er limen der er utæt, da det kommer op lige ved glasset.
Jeg har hentet en rudelim, for ville egentlig prøve at se om man ikke lige kunne tætne det. Da jeg ikke håber at der er et rusthul, på en kun 4 år gammel bil.
Så mit spørgsmål til jer er så, om jeg skal ind udefra, eller om det skal/kan gøres indefra. Hvad er nemmest og hvad er bedst?
Evt. tager jeg gerne imod en forklaring på hvordan jeg skal gøre. Også for at få det bedste resultat.
Håber der er noglder kan hjælpe.
På forhånd tak.
Mvh. Thomas.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Jeg har gjord en del i rudelim, og det er vidunderligt middel. Men hvis limen har sluppet ruden, så ska den ud for at det blir rigtig lækkert.
Desværre.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Derfor bliver der altid lagt en ekstra fuge i toppen af ruden.. udefra..
Og det samme kan man evt prøve i bunden,. at lægge en ekstra fuge.. Hvis det er der den er utæt..
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
Jeg er nødt til at prøve et eller andet...
Allan K
Tror jeg skal prøve med en ekstra fuge i bunden, for det er når man kører, så kan vinden trykke vandet op imellem instrumentbordet og ruden ser det ud til.
Steven
Ok. Jeg har også min gamle e30 touring. Dog står den uden plader og er ved at blive renoveret.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Og jeg kan sagtens forstå dig i at gøre noget, men det med lim uden på tør lim. Det kan jeg li så godt sige, det holder ik en meter. Tro mig det er prøvet, op til flere gange, og det er ik for at være pessimist.
Vandet løber simpelthen inden under limen og li så snart det kan komme ud, så gør det, det. Og når du smøre mere lim på, kommer det bare et nyt sted. Du blir ldrig færdig..
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Det er ikke nødvendigt at bruge Primer på nye biler.. Jeg har ikke set nogle gøre det før, hverken dem der lever af KUN at skifte ruder, eller oss på værkstederne.. Det er på ældre biler, for at holde rust væk.. Det skal selvfølgelig renses af, inden man klistrer en ny i..
Og vi har lavet en del før, hvor vi har lagt en ny fuge, det har så bare været i toppen, og det har da afhjulpet problemet.. Det skal bare være en ordentlig pæn fuge self..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Det er fuldstændig ligemeget om det er nye, gamle brugte eller hva du vil kalde det.. Primeren er for at sikre at der hvor limen skal på, det er forberedt til at limen kan binde, det bruger man altså også på fabriken på sprit nyr karrosser.. Det har intet med rust at gøre..
I dag er der dog nogen mærker hvor det middel man bruger som "affedter" og primer og rense væske er en og samme.. Men derfor skal der stadig forberedes inden limen lægges på ruden.
Jeg har da alligevel været med til at skifte 350 forruder på busser ved Volvo da jeg stod i lære, som en kampagne på volvo's regning.. Så jeg sku mene at jeg har afprøvet nærmest alle former for rudelim.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Jeg siger bare hva jeg har fået af vide
Jeg har kun selv brugt primer 5 gange eller sådan noget, ud af de mange forruder jeg har skiftet..
Scania Utæt under forrude - mekker: HJÆLP