{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.061 visninger | Oprettet:

Scania Utæt under forrude - mekker: HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej.

Der er begyndt at komme vand ind i min bil når det regner og man kører. Der er ikke meget at se når man holder stille.. Det kommer lige under forruden, midt for instrumentbordet. Er der nogle herinde der har oplevet det før, eller hørt om det? Jeg vil umiddeltbart tro at det er limen der er utæt, da det kommer op lige ved glasset.

Jeg har hentet en rudelim, for ville egentlig prøve at se om man ikke lige kunne tætne det. Da jeg ikke håber at der er et rusthul, på en kun 4 år gammel bil.

Så mit spørgsmål til jer er så, om jeg skal ind udefra, eller om det skal/kan gøres indefra. Hvad er nemmest og hvad er bedst?

Evt. tager jeg gerne imod en forklaring på hvordan jeg skal gøre. Også for at få det bedste resultat.

Håber der er noglder kan hjælpe.
På forhånd tak. smiley

Mvh. Thomas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scania Utæt under forrude - mekker: HJÆLP
  • #1   30. nov 2011 Og det drejer sig om en R480.

• #2   30. nov 2011 der sidder en bolt i midten af bordet, ta den ud og du kan fjerne hele den plade der ligger op til ruden, så kan du jo se hva der sker inde bagved..

• #3   30. nov 2011 Tak Steven. Så kan jeg da se hvor slemt det er. Har du stadig BMW E34?

• #4   30. nov 2011 Det hjælper intet at smøre mere lim på. Måske den første halve time..

Jeg har gjord en del i rudelim, og det er vidunderligt middel. Men hvis limen har sluppet ruden, så ska den ud for at det blir rigtig lækkert.
    Desværre.

• #5   30. nov 2011 Jeg har aldrig hørt om en der blev utæt i bunden af ruden.. Det er desværre meget almindeligt, at scaniaerne bliver utætte i toppen, hvis ikke de er sat rigtigt i..

Derfor bliver der altid lagt en ekstra fuge i toppen af ruden.. udefra..

Og det samme kan man evt prøve i bunden,. at lægge en ekstra fuge.. Hvis det er der den er utæt.. smiley

• #6   30. nov 2011 ja det har jeg

• #7   30. nov 2011 Søren N

Jeg er nødt til at prøve et eller andet...

Allan K

Tror jeg skal prøve med en ekstra fuge i bunden, for det er når man kører, så kan vinden trykke vandet op imellem instrumentbordet og ruden ser det ud til.

Steven

Ok. Jeg har også min gamle e30 touring. Dog står den uden plader og er ved at blive renoveret. smiley

• #9   30. nov 2011 Der har intet været skilt ad, og jeg har haft bilen siden April, og der har intet været før nu.

• #10   1. dec 2011 Det kan sagtens være limen der har sluppet, især hvis den på et tids punkt har fået ny rude. Så glemmer de tit at bruge primer. Og så er den kun tæt indtil første større storm..

Og jeg kan sagtens forstå dig i at gøre noget, men det med lim uden på tør lim. Det kan jeg li så godt sige, det holder ik en meter. Tro mig det er prøvet, op til flere gange, og det er ik for at være pessimist.

Vandet løber simpelthen inden under limen og li så snart det kan komme ud, så gør det, det. Og når du smøre mere lim på, kommer det bare et nyt sted. Du blir ldrig færdig..

• #11   1. dec 2011 Søren..

Det er ikke nødvendigt at bruge Primer på nye biler.. Jeg har ikke set nogle gøre det før, hverken dem der lever af KUN at skifte ruder, eller oss på værkstederne.. Det er på ældre biler, for at holde rust væk.. Det skal selvfølgelig renses af, inden man klistrer en ny i..

Og vi har lavet en del før, hvor vi har lagt en ny fuge, det har så bare været i toppen, og det har da afhjulpet problemet.. Det skal bare være en ordentlig pæn fuge self.. smiley

• #12   2. dec 2011 Allan k.
    Det er fuldstændig ligemeget om det er nye, gamle brugte eller hva du vil kalde det.. Primeren er for at sikre at der hvor limen skal på, det er forberedt til at limen kan binde, det bruger man altså også på fabriken på sprit nyr karrosser.. Det har intet med rust at gøre..

I dag er der dog nogen mærker hvor det middel man bruger som "affedter" og primer og rense væske er en og samme.. Men derfor skal der stadig forberedes inden limen lægges på ruden.

Jeg har da alligevel været med til at skifte 350 forruder på busser ved Volvo da jeg stod i lære, som en kampagne på volvo's regning.. Så jeg sku mene at jeg har afprøvet nærmest alle former for rudelim.

• #13   2. dec 2011 Søren N

Jeg siger bare hva jeg har fået af vide smiley

Jeg har kun selv brugt primer 5 gange eller sådan noget, ud af de mange forruder jeg har skiftet..

Kommentér på:
Scania Utæt under forrude - mekker: HJÆLP

Annonce