Montering af Walkie {{forumTopicSubject}}
Jeg har aldrig haft walkie i en lastbil men kunne egentligt godt tænke mig at prøve det. I det her tilfælde kommer det til at dreje sig om montering i et Scania G førerhus.
Er der nogen som har gode råd til montering af walkie ?
Går ud fra at det bedste sted til montering må være oppe ved siden af tachografen hvor der er hul til en ?
Hvad med strøm ? Skal man ha' en til 24 V eller er der 12 V deroppe ?
Hvad med antenne ? Skal man ha pillet hele loftbeklædning af for at få trukket et antennekabel ?
Hvad med selv walkien - skal det bare være den billigste man kan få fat i eller er jeg bedre tjent med en brugt i et "kendt" mærke ? Og hvad er kendte mærker ?
Mange spørgsmål men som i nok kan se er jeg helt blank vedr. montering af sådan noget udstyr så alle gode råd er velkomne.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Det er nok lettere når jeg får bilen men ville bare begynde at se efter en Walkie eller en ide om hvad jeg skulle kigge efter samt hvor meget jeg skal ofre på det.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Jeg ved dog ikke om de er forberedt men der er ikke walkie i de sidste 30-40 biler vi har fået....
Allan M... Hvis bilen alligevel står på værksted så få da dem til at montere en.. Evt. gi lidt til kagekassen og få en mekker til at gøre det efter arbejde...
dec 2010
Nej heldigvis ikke så. Hahaha
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 220
Som ofte er bilerne udstyrer med BWS kabler (med minder man vælger dette fra når man køber den)
Finder du en masse "ubrugte" kabler oppe nær tachografen så er det altså disse du skal bruge. De lander alle nede i El-centralen, og numrene er ens i begge ender.
Er du ekstra heldig er der også en tom BWS sikrings gruppe i el centralen...
Scania er forberedt i passager siden til en standard antenne, du skal bare lede efter en gummiprop. Kablet føres nemt på tværs igennem rummene der oppe.
Du kan læse væsentligt mere om hele BWS konceptet på:
http://webapp109.scania.com/y/ytp/bbh/index.aspx
Du kan i princippet skille hele bilen ad med skrutrækkeren du finder i pærekassen..:)
Hvis jeg vil anbefale noget så er det at købe en antenne med fastmonteret kabel som er kalibreret fra starten af, eller skal du ud og finde måleudstyr til dette...
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 19 Svar: 216
http://www.lastbilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=3340
Montering af Walkie