{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

Lars M
Lars M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Fartbegrænser på veteran brandbil? {{forumTopicSubject}}

Hehe, jeg faldt lige over de her veteran brandbiler:

http://www.brugtelastbiler.dk/listings/view/Mercedes-Benz/1113/374/

http://www.brugtelastbiler.dk/listings/view/Mercedes-Benz/1113/373/

...og så slog det mig: Mon egentlig der er fartbegrænser på sådan én? Nuvel, det giver nok lidt sig selv, alderen og mekanikken taget i betragtning, men alligevel...

Er der mon nogen, der har et bud på dét? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartbegrænser på veteran brandbil?
  • dannie j
    dannie j Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 16
    #1   1. apr 2013 Er ret sikker på at der ingen fartbegrænser er på dem, pga. alderen (:

• Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 86
    #2   1. apr 2013 Og så er de til salg lige syd for Slangerup smiley

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    dec 2010

Emner: 1 Svar: 5
    #3   1. apr 2013 De eneste begrænsninger de to gamle damer lider af, er fartvind og mangel på motorkraft.
    På nogle nye køretøjer til udrykningskørsel, er der begrænsninger på når der ikke køres udrykning, ellers er der ikke.

120-125km/t ER hurtigt i lastvogn..! smiley

• #4   1. apr 2013 120-125 km/t i lastbil er ikke en disse hurtigere end i alt andet. smiley

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    dec 2010

Emner: 1 Svar: 5
    #5   1. apr 2013 Du har selvfølgelig ret. Jeg mente naturligvis at det føles hurtigt i forhold til en personbil. smiley

• #6   1. apr 2013 der er ingen begrænsning på brand og rednings køretøjer,. ved at falck har et system der gør at når de tænder de blåblink så går deres begrænsning væk. og når de er slukket køre de som alm lastbiler.
    men nogen redningskøretøjer er begrænset til 90-100 km/t f.eks, alt efter hvad dæk de har på. f.eks Basisbilen eller redningskranen ved Beredskabsstyrelsen- men deres pionere vogn kan sagtes køre 135 km/t

• #7   2. apr 2013 Men så det vist også noget med at biler fra før 94(ret mig hvis jeg forkert på den) er der ikke krav om begrænser. smiley

Men alle beredskabs/rednings/osv biler har som udgangs punkt ikke begrænser.

• #8   2. apr 2013 Den skal være ældre end 87 tror jeg det er - I 94 skulle der være begrænser i fra ny ellers kunne de ikke indregistreres.

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #9   2. apr 2013 Der var jo en grænse på 12 tons på lastbilerne.. Under behøvede ikke begrænser og de 2 biler står til en total vægt på 11 tons..

• Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #10   5. apr 2013 ALLE biler over 3,5 tons totalvægt skal ha' begrænsere som udgangspunkt - og så kommet alle undtagelserne.....

Mht. til biler fra før 1988, så er de untaget. Efter den dato er det kun N2 lastbiler (3500-12000 kg)som er undtaget ind til 2001 og 2005 alt efter deres Euro-norm.

• #11   5. apr 2013 Overvej lige en bremselængde man har på vej ned af Ejer Baunehøj med 125km/t.

Kommentér på:
Fartbegrænser på veteran brandbil?

Annonce