{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.048 visninger | Oprettet:

Koble af og på.... {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver snart vanvittig, og tænker nu at jeg kunne høre nogen af de gode erfarne kollegaer jeg har her inde på LBG smiley

Jeg har før kørt Trækker-trailer, men er nu kommer over og køre forvogn hænger ( til tider også kære ) , men det kan undre mig at det skal være så bøvlet at koble fra ?

Kan det passe, er der noget jeg kan gøre for at det bliver nemmere eller skal det bare være bøvlet ??

Problemet er som regel at jeg ikke kan få splitten op, så jeg kan rende frem og tilbage mellem fører hus og split, for at hæve og sænke i luft til det passer..... det kan vel ikke være rigtig ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koble af og på....
  • #1   20. apr 2013 Altså den skulle vel gerne passe i højden?

Jeg tror problemet er at hængeren er i spænd i forhold til forvognen, så hvis du lige slipper håndbremsen et kort øjeblik, så kan du mærke at det lige giver sig lidt og så strammer du den igen. Så skulle det være til at få af smiley

• #2   20. apr 2013 Det lyder lidt som om du parkerer så trækket står i spænd, alternativt passer enhederne i trækket ikke optimalt sammen.

Jeg har kørt både med hænger og kærre og har aldrig haft det som et tilbagevendene problem, det er sket ganske få gange. Derimod har jeg oplevet lidt oftere, at trækket ikke altid kunne låse ordentligt i første forsøg.

• #3   20. apr 2013 Hiv slangerne af hængeren, stopklods foran eller bag hjulet og så tager du bare friløbsventilen, det kan gøre det de fleste gange.....

Alternativt så skal du jo bare have luftkobling på, den slipper sådan set hver gang smiley

• carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #4   20. apr 2013 Rene du lukker ikke luften ud, du lukker bare for bremseluften til traileren, og den er der for at hvis du nu skal holde stille på en stigning, så kan du gøre det for at se om forvognen/trækkeren kan holde på trækket i tilfælde af at luften skulle sive af i løbet af natten feks .

• #5   20. apr 2013 Carsten s

Rene har nu ret i, at det kan hjælpe en del at slå bremserne fri via rangerventilen, det har jeg også brugt med succes.

• #6   20. apr 2013 Men det er ikke alle biler at der er Hænger bremse ventil i håndbremsen..

• #7   20. apr 2013 VBG med luft-savo

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #8   20. apr 2013 Stop bilen træk håndbremsen vent to sekunder slip håndbremsen træk den igen gå ud og koble fra. Det er i hvertilfælde den erindring jeg har fra min karriere som forvogn/hænger chauffør og det var trods alt 11.5 år. Med hænger har man til gængæld halvanden meters arbejds område istedet for 30 cm. og duomatic stik.

• #9   21. apr 2013 Ingen har nævnt det men smørring er også en vigtig ting her.
    På min forholdsvis nye VBG kærretræk er et lille hul i toppen til at hælde smørelse ned - det var der desværre ikke på den gamle som også kørte på luft.

• carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

#10   21. apr 2013 Morten det var ikke det jeg mente, det har han fuldstændig ret i, men nu skrev han at du lukker alt luften ud af trækket ved at trykke håndbremsen det stykke ned, og det var bare det jeg sagde til at det ikke var helt rigtigt :).

• carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

#11   21. apr 2013 Det er også iorden rene :p. Læste det bare på en anden måde smiley

• #12   21. apr 2013 Carsten

Jeg så godt hvad han skrev, men resultatet er stort set det samme. Når du løsner bremserne på hængeren via håndbremsen på den måde, så slipper den hvis den står i spænd. Om du slår bremserne fri via rangerventil eller håndbremse kommer ud på et, det afgørende er, at forvognen ikke flytter sig. smiley

• #13   22. apr 2013 Den med håndbremsen .. er nu også effektiv for trækker-trailer, når du har haft den justeret op eller ned i luften... så hopper den også på plads...

(bare et sidespor.. jeg ved det....)

• #14   27. apr 2013 jeg takker for de mange gode og brugbarer svar fra alle sammen !!!

Jeg har fundet ud af at jeg skulle hæve hængeren i luft foran men meget præcist så den stod helt lige, så kan jeg somregel få den af..... men den med Håndbremsen som mange har nævnt har jeg også tit brugt på trække-trailer, kan dog ikk få det til at funke her...... men jo både Bil og Hænger er slidt ....

Men tak igen smiley

• #15   29. apr 2013 Så er det jo godt vi har M1 og M2 ..
    så kan du jo programmerer den, til de højder du skal bruge.

• #16   1. maj 2013 har ikke M1 og M2... tror faktisk aldrig jeg har set en fjernbetjening med det i en volvo....

• #17   1. maj 2013 jimse . ja det skal jeg så lade være usagt...

Kommentér på:
Koble af og på....

Annonce