{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Brian S
Brian S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72

Valg af Garmin til lastbilkørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min far vil have udskiftet hans meget gamle TomTom til en Garmin.

Jeg kan se, at det nok skal være en fra dezl-serien - men hvilken?

Er det 760LMT, der er det bedste valg?

Hvis man søger efter at den skal have "lastbilruter og -restriktioner" er det kun 760LMT, 560LMT og så Nuvi 465T der kommer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af Garmin til lastbilkørsel?
  • Peter D
    Peter D Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 7
    #1   24. jul 2013 tomtom truck er det eneste rigtige
    https://www.tomtom.com/da_dk/products/customised-navigation/truck/

• #2   24. jul 2013 Jeg ville til enhver tid vælge Garmin over Tom Tom ALTID...

De forskellige modeller du nævner er alle gode, men det nemmeste er jo nok hvis i sætter jer ned og går gennem specifikationerne på dem og ser hvad for en der passer bedst...

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

#3   24. jul 2013 Jeg har selv en Garmin et-eller-andet, og ja, godt nok er min fars TomTom gammel, men jeg er sgu også mere til Garmin.

Øv smiley Havde lige håbet på fire ens kommentarer med at det var model x han burde købe smiley

• #4   24. jul 2013 Jeg har selv kikket meget på 760, jeg kendte faktisk ikke de andre... smiley

Men men men, det er jo med GPS-mærker som kvinder og motorolie, de ter et spørgsmål om religion... Jeg ved godt hvad jeg helst vil have, og det er ikke en TomTom... smiley

• Peter D
    Peter D Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 7
    #5   25. jul 2013 i en tomtom pro truck vælger man bilens total vægt, aksel tryk, højde, bredde, længe og om der er adr på og hvilken type, dette gør at man i de fleste tilfælde ikke kommer ud på veje hvor man ikke kan / må kører.
    de garmin jeg har og har prøvet kan ikke dette

• #6   25. jul 2013 Peter D > Jeg ved ikke med ADR etc. men højde, længde, bredde og vægt er jeg nu ret sikker på du også indstiller i ihvertfald 760'eren... smiley

• #7   26. jul 2013 Har Garmin dezl 560'eren, og er fuldt ud tilfreds, man indtaster selv højde, bredde, akseltryk, totalvægt osv osv og jo, også ADR, endda hvad klasse det er.. og det gode er at man kan lave flere profiler, når man som mig kører med både tank og walking-floor, har en profil for hver, hvor den helt store forskel er højden og ADR, men kan varmt anbefale dezl serien, dog skal man stadig huske hjernen og ikke bare fare i blinde efter snakketøjet, selv de bedste gps'er får indimellem en hjerneblødning

• #8   26. jul 2013 Hvad gav du for den David?

Og selvfølgelig skal man huske hjernen, en GPS er jo kun et hjælpemiddel, ikke en erstatning... smiley

• #9   27. jul 2013 Gav vel.... en 2700 kr tror jeg det var... og så tog bossen momsen smiley

Nej, bruges med omtanke, så går det sjældent helt galt... plejer at sige at det er min elektroniske kortbog for bruger den tit som sådan... bruger man sin gps sådan og fx kombinerer med Google streetview så kan man finde ud af en masse om sin destination hvilket kan spare en for en masse bøvl smiley

• #10   28. jul 2013 Flinker boss må man sige... smiley Sådan købte jeg også min første navi... på tilbud til 4000 plus momsen, vognmanden stjal momsen og trak det af lønnen før skatten... men det er maaaaaaaaaaaange år siden...

Egentlig mærkeligt man ikke kan trække sådan noget fra på sin selvangivelse... smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

#11   29. jul 2013 Den gamle har valgt en TomTom.... Men tak for input! smiley

Kommentér på:
Valg af Garmin til lastbilkørsel?

Annonce