{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Robert M
Robert M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Rustbeskyttelse af bremseskiver {{forumTopicSubject}}

Jeg skiftede bremseskiver på min Atego 815 sidste år inden syn og nu efter et år og 1600 km lignede mine skiver lort med gravrust igen smiley
Jeg har så fået dem drejet af og nu har de ligget på værkstedsgulvet i 4 dage uden af blive monteret og nu ligner de lort igen allerede inden montering smiley
Er der en eller anden form for rustbeskyttelse man kan give dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rustbeskyttelse af bremseskiver
  • #1   25. okt 2013 ja du smører da et tyndt lag olie på dem og lader dem ligge i værkstedet. Sætter nye på og håber på det bedste

• #2   25. okt 2013 Brug dem... smiley

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #3   25. okt 2013 Der er ikke rigtig noget du kan gøre, da den vil brænde det af næste gang du kører med bilen. Så skal du smøre skiverne ind hver gang du har kørt.. Men ellers kør en lille tur i den en gang i mellem, så bremserne bliver brugt lidt mere.. Det er det samme problem, som folk der kører øko-kørsel i personbilerne.. De har også rustne bremseskiver fordi de ikke bruger dem nok..

• #4   25. okt 2013 De skal bruges!!! Ikke noget med olie!

• Robert M
    Robert M Tilmeldt:
    okt 2012

#5   25. okt 2013 Jeg bruger stort set aldrig bremserne da jeg har kørt økokørsel i mange år og når den så også tit holder 14 dage uden at køre ser det ud til at det er nye skiver hver gang den skal til syn.
    Bliver sku dyrt at køre langt på literen smiley

• #6   25. okt 2013 Husk også at brug håndbremen ind i mellem ellers ender det sgu med du slet ikke kan bremse

• #7   25. okt 2013 det koster også at veligeholde smiley

• #8   25. okt 2013 morten der skal da olie på de gamle mens de ligger på gulvet i værkstedet smiley

• #9   26. okt 2013 Hvis jeg skifter Skiver, så har jeg absolut ingen intention om at skulle sætte de gamle på igen, så er det da lidt fjollet at hælde olie på dem? IMO

• #10   26. okt 2013 Meget muligt Jan, Men så er det i hvert fald en god idé at rense dem inden man kører igen. smiley Det er i hvert fald hvad jeg har lært. Bremseevnen falder drastisk med "smurte" bremseskiver..

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #11   26. okt 2013 Selvom i kører økokørsel (?)

Så husk at lave bare en lille hård opbremsning regelmæssigt, så de ikke gror til.

• #12   27. okt 2013 Simonsen (ja det er altså hurtigere end med de forbandede tal smiley > jeg tolker dit (?) som at du ikke ved hvad økokørsel går ud på, grunden til at mange oplever at deres bremser gror til når de kører økokørsel, er at de bruger motorbremsen mere end de fysiske bremser, men som du selv er inde på, skal folk sørge for at bruge bremserne en gang i mellem også, et par gode kraftige opbremsninger er ingen skade til uanset om man køre øko eller ej... smiley

• 51m0n53n
    51m0n53n Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 72
    #13   27. okt 2013 Du har ret Nobody, jeg har aldrig været på økokursus, men i privat bilen, som heller ikke blver brugt meget, der får bremsen lige et spark en gang imellem.

Men når jeg kører lastbil, (MAN 18t og 26t), med autobox. Der syntes jeg ikke man kan køre øko, for hvis du ikke giver den lidt gas, så flytter den sig ikke, overhovedet. Prøver til gengæld at være forudseende, og slippe gassen i god tid, eller motorbremse.. Men jeg er heller ikke fast på bilen, og ved at den bliver brugt i Kbh hver dag. Med gode opbremsninger.

• #14   27. okt 2013 I Kbh er du sgu også nød til at træde på bremsen med alle de lyskurve. Også også med alle de cykler der lige snupper den over for rødt eller har armene syet fast på styret til de skal dreje.

• Robert M
    Robert M Tilmeldt:
    okt 2012

#15   30. okt 2013 Så blev svinet synet uden anmærkninger smiley
    Så er der 11 måneder jeg ikke bekymre mig igen.
    Jeg vil prøve at huske at bruge bremsen i det næste år selv om jeg så ikke kan køre ca 8 km pr liter diesel smiley
    Tak for svarene.

• #16   30. okt 2013 Tillykke med synet smiley

Det du skal gøre op med dig selv Robert, er om du tjener mere på at spare diesel eller på at slippe for at skifte bremser hvert år?

Kommentér på:
Rustbeskyttelse af bremseskiver

Annonce