2.535 visninger
|
Oprettet:
12 volt køleboks, vil det gå? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået en køleboks af min kæreste, da hun synes det var syndt jeg skulle spise varme madpakker, på de lange arbejdsdage.
Det er en 12 volt køleboks (eller 220 volt til huset), og så vidt jeg ved, er det et 24 volt cigaretstik udtag der sidder i lastbilen.
Altså, nu har jeg ladet mine mobiler med det stik i langtid, uden der er sket noget (ind til videre). Men hvad med sådan en køkeboks der, tror i den vil kunne holde til det i længden?
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
apr 2014
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
http://cl.ly/image/0K1Q1h1u3F2T
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
apr 2014
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Btw så er dine mobilladere temmelig sikkert også til både 12 og 24 volt, det er sjældent i dag at de ikke kan klare begge dele...
desuden kan T. Hansen's lader til laptops også både kører 12 og 24 volt selvom der står på den den kun kan klare 12 volt...
apr 2014
Tja, det kan godt være de kan det. Den jeg lader min privat telefon med, er sådan en med USB udtag i. Så jeg kan bruge den til lidt af hvert.
Men som i kan se på det her billede, står der jo 24volt.
http://cl.ly/image/093X392B2M3b
apr 2014
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Ellers er der muligheden at du trækker et kabel fra det ene batteri og ind i kabinen, men der kan der så blive problemer med at det ene batteri bliver drænet mere end det andet har jeg ladet mig fortælle, men hvis du sørger for at slukke køleskabet når du forlader bilen, så kan jeg nu ikke se et problem...
Uanset hvad, er der temmelig sikkert en overbelastningssikring i køleskabet, så du kan jo prøve at sætte den til og se om den slår fra eller ej...
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
Men det er ikke sikkert at omformeren kan trække en køleboks.
Jeg kan ikke lige huske hvor mange watt den er på
apr 2014
Jeg mindes ikke lige om, der sidder et stik ved askebæret.
Men de snakker om, jeg skal over i en ny bil, da den her sluger for meget brændstof. Især på motorvej, da split gearet sidder fast i den lave ende.
Så de vil ha mig over i en nyere, og kort tid efter, en ny igen... Håbløst at finde ud af.
Men min point er, jeg gider ikke at gøre så meget ud af det, ang. tilslutning til den køleboks.
Men jeg kan da prøve at slut den til, og så om den kan holde til det. Ryger den, så ryger den. Men det er da stadig lidt ærgeligt. De er da ik helt billige.
Men ellers, kunne jeg da prøve at trække noget ledning fra batteriet. Det burde da at være lidt til.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
Fandt den her, og den ligner dem vi monterede.
(link fjernet)
Dem vi monterede havde vi ikke problemer med, og de blev sat i værktøjskassen hvis folk skulle have 3500 kg trailer efter.
Strømmen tager du bare ovre foran passager sædet, der er både kl 15-30 og 31. Så lige en sikring på og du er kørende med kold madpakke
apr 2014
Jeg fandt den her ved T-Hansen. Ville det ikke være fint nok? Lidt træls at have til at ligge, men os surt, hvis jeg kommer over i en ny bil. Den er lidt mere transportabel.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=1199147588&pn=1215731761
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
Lige umildbart burde den kunne trække det køleskab, for dit køleskab trækker små 4 ampere. Selvom jeg ikker er meget for det T-hansen, selvfølgelig heller ikke mig der skal bruge den hehe.. Så få du bare investeret i sådan en bandit.
12 volt køleboks, vil det gå?