{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

Azlak
Azlak
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12

12 volt køleboks, vil det gå? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en køleboks af min kæreste, da hun synes det var syndt jeg skulle spise varme madpakker, på de lange arbejdsdage.

Det er en 12 volt køleboks (eller 220 volt til huset), og så vidt jeg ved, er det et 24 volt cigaretstik udtag der sidder i lastbilen.

Altså, nu har jeg ladet mine mobiler med det stik i langtid, uden der er sket noget (ind til videre). Men hvad med sådan en køkeboks der, tror i den vil kunne holde til det i længden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  12 volt køleboks, vil det gå?
  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #1   11. maj 2014 Check på køleboksen om den kan klare både 12 og 24 volt. Jeg er ret sikker på at den kan begge dele smiley

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#2   11. maj 2014 Desværre ikke. Det her er hvad der står.
    http://cl.ly/image/0K1Q1h1u3F2T

• Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #3   11. maj 2014 Så kan du jo købe en converter og sætte imellem. Nogle biler har også en cigartænderstik med 12 v i, check instruktionbogen

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#4   11. maj 2014 Jaah, men de fylder og koster penge. Men ja, det vil jeg da gøre. smiley

• #5   11. maj 2014 Hvad for en bil er der tale om??

Btw så er dine mobilladere temmelig sikkert også til både 12 og 24 volt, det er sjældent i dag at de ikke kan klare begge dele...
    desuden kan T. Hansen's lader til laptops også både kører 12 og 24 volt selvom der står på den den kun kan klare 12 volt...

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#6   11. maj 2014 Det er en DAF CF85. Fra '08 mener jeg.

Tja, det kan godt være de kan det. Den jeg lader min privat telefon med, er sådan en med USB udtag i. Så jeg kan bruge den til lidt af hvert.

Men som i kan se på det her billede, står der jo 24volt.
    http://cl.ly/image/093X392B2M3b

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#7   11. maj 2014 Har lige slået den op på nettet, ved at indtaste nummerpladen. Den er sku fra '05, og det er en CF 85.480

• #8   11. maj 2014 Når du åbner askebærget, er der så ikke også et stik der?

Ellers er der muligheden at du trækker et kabel fra det ene batteri og ind i kabinen, men der kan der så blive problemer med at det ene batteri bliver drænet mere end det andet har jeg ladet mig fortælle, men hvis du sørger for at slukke køleskabet når du forlader bilen, så kan jeg nu ikke se et problem...

Uanset hvad, er der temmelig sikkert en overbelastningssikring i køleskabet, så du kan jo prøve at sætte den til og se om den slår fra eller ej...

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   11. maj 2014 Hvad med at tage strømmen fra radioen? Den er 12v

• #10   11. maj 2014 det er ikk altid 12v... men mål det for en sikkerhed skyld.. eller træk en ny ledning fra batteriet...

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #11   11. maj 2014 Radioen er 12 volt i den model.
    Men det er ikke sikkert at omformeren kan trække en køleboks.
    Jeg kan ikke lige huske hvor mange watt den er på smiley

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#12   11. maj 2014 Der er mange muligheder kan jeg høre.

Jeg mindes ikke lige om, der sidder et stik ved askebæret.

Men de snakker om, jeg skal over i en ny bil, da den her sluger for meget brændstof. Især på motorvej, da split gearet sidder fast i den lave ende.
    Så de vil ha mig over i en nyere, og kort tid efter, en ny igen... Håbløst at finde ud af.
    Men min point er, jeg gider ikke at gøre så meget ud af det, ang. tilslutning til den køleboks.
    Men jeg kan da prøve at slut den til, og så om den kan holde til det. Ryger den, så ryger den. Men det er da stadig lidt ærgeligt. De er da ik helt billige.

Men ellers, kunne jeg da prøve at trække noget ledning fra batteriet. Det burde da at være lidt til.

• Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #13   11. maj 2014 Det med at trække strøm fra det ene batteri vil jeg kraftigt fraråde. Har før skiftet batterier på den bekostning. Generatoren lader 28 v ca, og den ved ikke at det ene batteri kun er på 12 v og det andet på 16 v, og så falder det til sidst sammen. Der kan købes en lille omformer fra 24 til 12 for meget små penge.
    Fandt den her, og den ligner dem vi monterede.
    (link fjernet)
    Dem vi monterede havde vi ikke problemer med, og de blev sat i værktøjskassen hvis folk skulle have 3500 kg trailer efter.
    Strømmen tager du bare ovre foran passager sædet, der er både kl 15-30 og 31. Så lige en sikring på og du er kørende med kold madpakke smiley

• Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

#14   12. maj 2014 Ja okay. Det lyder farligt. Det kunne godt gå hen og resultere i en sur boss, når man vækker ham kl 5 om mogen, og fortæller bilen ikk kan starte smiley

Jeg fandt den her ved T-Hansen. Ville det ikke være fint nok? Lidt træls at have til at ligge, men os surt, hvis jeg kommer over i en ny bil. Den er lidt mere transportabel.
    http://www.thansen.dk/product.asp?n=1199147588&pn=1215731761

• Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #15   12. maj 2014 Ja de batterier er heller ikke helt billig i de størrelser.
    Lige umildbart burde den kunne trække det køleskab, for dit køleskab trækker små 4 ampere. Selvom jeg ikker er meget for det T-hansen, selvfølgelig heller ikke mig der skal bruge den hehe.. Så få du bare investeret i sådan en bandit.

Kommentér på:
12 volt køleboks, vil det gå?

Annonce