Mercedes Actros 2551 2022
1.552 visninger
|
Oprettet:
Mercedes Actros 2551
Årgang:
2022
Motor:
6-benet
Hestekræfter
510
Maks vægt
26t (48t / 60t)
Antal Aksler
3 (buggy i midten)
Opbygning
Standard
Lyd og billede
Standard
Styling
Folierede solskærmen hvid, men det blev pillet af da vognmanden så det, da vognen var til service i Ikast...
interiør
Udelukkende mulighed for indvendig gejl, og der er kun:
- Gulvmåtte (fuldt gulv)
- Rødt lys i loftet
- Gardin
- Dashcam
- Dansk og svensk flag
- 2 navnenummerplader (mig og fruen)
- Ved juletid er der nisser i forruden.
Jeg fik sat en 60mm lavere sæderamme i, så jeg ikke sidder oppe under loftet. Den er guld værd!
I køleskabet har jeg lagt en skrå bund, så mine Coca-Cola Zero ikke skøjter rundt.
Skabet ved siden af køleskabet, er indrettet til pant- og skraldespand.
Køjen er altid klappet op, så jeg kan få ryglænet rigtigt indstillet.
- Gulvmåtte (fuldt gulv)
- Rødt lys i loftet
- Gardin
- Dashcam
- Dansk og svensk flag
- 2 navnenummerplader (mig og fruen)
- Ved juletid er der nisser i forruden.
Jeg fik sat en 60mm lavere sæderamme i, så jeg ikke sidder oppe under loftet. Den er guld værd!
I køleskabet har jeg lagt en skrå bund, så mine Coca-Cola Zero ikke skøjter rundt.
Skabet ved siden af køleskabet, er indrettet til pant- og skraldespand.
Køjen er altid klappet op, så jeg kan få ryglænet rigtigt indstillet.
Ekstra tilbehør
Bemærkninger
FØRSTE UDEN SPEJLE PÅ GALLERIET
Fik den udleveret 28. januar 2021 og jeg har blot kørt ca 60.000 km/år. (April 2022: 84.000 km)
Kører stykgods og 2-3 dage om ugen Sverige, oftest med linktræk.
De manglende spejle er en tilvending. For nogle tager det et par dage og for andre tager det flere uger.
Fordele:
- Ekstremt bedre udsyn. Helt vildt ekstraordinært! På vej ind i rundkørsler er der bedre udsyn end hvis man sidder i en personbil.
- Man skal ikke dreje hovedet for at få overblik bagud, skærmene kan ses "ude i øjenkrogen".
- Kameraarmen sidder højere end alle andre lastbilers spejle, så der er masser af plads på landevejene.
- Der er hjælpestreger i skærmene, så jeg kan se præcist hvor bagenden er i forhold til det jeg er ved at bakken hen til. (Jeg kan stoppe 10mm før jeg rammer rampen)
- Når jeg overhaler, hjælper stregerne mig meget bedre med at bedømme afstand til ham sneglen der snøvler afsted, så jeg kan trække ind uden at han bli'r mopset.
- Når jeg drejer skarpt nok, drejer kameraet med ud, så jeg altid kan se trailerens hjørne. Den døde side er stadig død...
Ulemper:
- Når solen står lidt lavt og er bag mig, lyser solen direkte ind i kameraet, hvilket resulterer i en hvid skærm.
- I regnvejr kan der sætte sig en dråbe på kameraet, hvilket resulterer i et forvrænget billede på skærmen. Men lige så hurtigt som dråben satte sig, forsvinder den igen.
- Når jeg drejer skarpt til eksempelvis venstre og kigger på venstre skærm, kan det godt se ud som om, at traileren glider af, men så kigger man bare på modsatte skærm, og ånder lettet op.
Ud over de 2 "spejlskærme", er der 2 info-skærme som indeholder menuer hvori jeg kan styre ALT...
I rattet ved hver tommelfinger, er der små touchpads. Venstre tommelfinger betjener skærmen foran rattet og højre tommelfinger betjener den højre skærm.
Alt kan altså betjenes med begge hænder på rattet. På nær ratindstilling, speeder og bremsepedalen.
Håndbremsen trækkes automatisk når jeg hiver i håndtaget til døren, og lægges automatisk når jeg sætter vognen i gear. Håndbremsen kan naturligvis også betjenes manuelt.
Om jeg er glad for den? Meget!
Så ta' venligst godt imod den, og spørg hvis du er nysgerrig eller i tvivl.
Fik den udleveret 28. januar 2021 og jeg har blot kørt ca 60.000 km/år. (April 2022: 84.000 km)
Kører stykgods og 2-3 dage om ugen Sverige, oftest med linktræk.
De manglende spejle er en tilvending. For nogle tager det et par dage og for andre tager det flere uger.
Fordele:
- Ekstremt bedre udsyn. Helt vildt ekstraordinært! På vej ind i rundkørsler er der bedre udsyn end hvis man sidder i en personbil.
- Man skal ikke dreje hovedet for at få overblik bagud, skærmene kan ses "ude i øjenkrogen".
- Kameraarmen sidder højere end alle andre lastbilers spejle, så der er masser af plads på landevejene.
- Der er hjælpestreger i skærmene, så jeg kan se præcist hvor bagenden er i forhold til det jeg er ved at bakken hen til. (Jeg kan stoppe 10mm før jeg rammer rampen)
- Når jeg overhaler, hjælper stregerne mig meget bedre med at bedømme afstand til ham sneglen der snøvler afsted, så jeg kan trække ind uden at han bli'r mopset.
- Når jeg drejer skarpt nok, drejer kameraet med ud, så jeg altid kan se trailerens hjørne. Den døde side er stadig død...
Ulemper:
- Når solen står lidt lavt og er bag mig, lyser solen direkte ind i kameraet, hvilket resulterer i en hvid skærm.
- I regnvejr kan der sætte sig en dråbe på kameraet, hvilket resulterer i et forvrænget billede på skærmen. Men lige så hurtigt som dråben satte sig, forsvinder den igen.
- Når jeg drejer skarpt til eksempelvis venstre og kigger på venstre skærm, kan det godt se ud som om, at traileren glider af, men så kigger man bare på modsatte skærm, og ånder lettet op.
Ud over de 2 "spejlskærme", er der 2 info-skærme som indeholder menuer hvori jeg kan styre ALT...
I rattet ved hver tommelfinger, er der små touchpads. Venstre tommelfinger betjener skærmen foran rattet og højre tommelfinger betjener den højre skærm.
Alt kan altså betjenes med begge hænder på rattet. På nær ratindstilling, speeder og bremsepedalen.
Håndbremsen trækkes automatisk når jeg hiver i håndtaget til døren, og lægges automatisk når jeg sætter vognen i gear. Håndbremsen kan naturligvis også betjenes manuelt.
Om jeg er glad for den? Meget!
Så ta' venligst godt imod den, og spørg hvis du er nysgerrig eller i tvivl.
Mercedes Actros 2551
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 2 Svar: 14
dec 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Lastbiler: 3 Emner: 3 Svar: 6
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 16 Lastbiler: 3 Emner: 12 Svar: 119
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 8 Lastbiler: 1
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 16 Lastbiler: 3 Emner: 12 Svar: 119
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Lastbiler: 1 Emner: 12 Svar: 94
Rigtig fin beskrivelse af det hele og hvordan det er at bruge i dagligdagen ??
Rigtig god fornøjelse med den i fremtiden.