Scania R560 2007
11.550 visninger
|
Oprettet:
Scania R560
Årgang:
2007
Motor:
16 Liters Scania V8
Hestekræfter
560 Hk / 2.700 NM
Maks vægt
48.000 / 60.000 KG
Antal Aksler
3
Opbygning
6x2 Boogiebil med tvillingemonteret boogie opbygget med:
940 Liters Flatline tank der fylder hele venstre side. Højre side er fyldt af lydpotte og Ad-Blue tank bag afdækning og AKA skab
940 Liters Flatline tank der fylder hele venstre side. Højre side er fyldt af lydpotte og Ad-Blue tank bag afdækning og AKA skab
Lyd og billede
Standard Scania HU og højtalere indtil videre, ved ikke om jeg gider gøre noget ved det - Men måske.
Finlux Fladskærm og Denver DVD der er defekt!
Finlux Fladskærm og Denver DVD der er defekt!
Styling
Det må være den blå og gule maling der er smidt hist og pist
interiør
Stortset standard. Dog med motorkappe, gulv og gardiner fra In-Truck
Ekstra tilbehør
Retarder
Thermoruder
Fuld luft på alle aksler
On-Spot kæder
Ekstra arbejds og baklys
Thermoruder
Fuld luft på alle aksler
On-Spot kæder
Ekstra arbejds og baklys
Bemærkninger
Tja, hvad skal jeg skrive ?????
Scania R560
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
A takker for de pæne ord - Sjovt nok er jeg ikke uenig med dig.
Og nej - Desværre kom jeg ikke rundt det lokale vandhul i aften - Jeg var slæbt i byen ved en kollega!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
kan a da lige gøre..
dec 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 96
Du kommer da også bare på Eagle - he he..
Har du været inde og stemme min fine lille tipvogn op i karakter ?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
I kan jo ikke holde til de "ældre" knejte kommer...
dec 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 3 Svar: 96
Hej Måårten Æsel
ja jeg er sgu ikke ret meget Scania mand, men jeg må forfalde til at lade netop din bil få den første X-høj at jeg smider herinde, fordi den lige netop er som en "rigtig" bil skal være. Funktionel opbygget, rigtig konfigureret, flot, enkel og diskret og i det hele taget afstemt.
Kommer du på Eagle i aften og drikker en kølig med de unge knejter ?
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
piv fræk
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Ja, hvid og lilla eller lyserød om du vil. ;-))
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
arr ja den var da hvid og lilla før??
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Tak . Men det er nu ikke mig der har æren for tanken - Bilen er købt brugt som den er bortset fra malingen.
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
pisse fed tank du har fået lavet.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
Fin vogn du!
Nicki: En 480'er har aldrig gået så langt, end ikke i DK hvis der er laes på - og da slet ikke på NordNorge.
Min har godt 625HK - og med 10T op til Oslo, og trae (23-27T) hjem, går nok den nok 3.0 hvis jeg koerer paent, og ikke en dag over 85.
Sorry for OT!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Tak tak, jeg klager skam heller ikke.
dec 2010
Følger: 65 Følgere: 67 Lastbiler: 1 Emner: 84 Svar: 1.184
Det er da en fin bil som du har fået fat i der..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jesper - Går bedre??? Hvordan? Arbejder bedre eller hvor er vi henne? Forskellen er ikke stor på em 500 og en 560'er - Det er først når det rigtigt går op af og/eller sidst på bakkerne at forskellen kommer frem.
Og så kommer vi ikke udenom, at det koster brændstof at lave kræfter og da især hvis de skal bruges. Hvis du kører 90 og jeg kører 90 med samme totalvægt ud af den samme vej, så bruger vi de samme kræfter, hvis det kommer til st gå op af eller vi kommer i modvind, så kan du "kun" lave 500 HK og derfor kun bruge det olie det nu engang koster, blæser det kraftigt nok, så holder jeg farten på 90 længere tid end du gør, fordi jeg har flere kræfter, men så stiger forbruget af olie også stejlt!
Der hvor en større bil er billigere er på flad vej eller på svage stigninger. - Eller det er min erfaring. Vi har ikke købt den fordi den skulle være billigere at køre i, men fordi det var den bil jeg gerne ville have med den opbygning og det udstyr jeg gerne ville have. Økonomien har slet ikke spillet ind!
Nick:
En R480'er har ikke ry for at være billig i olie! - I følge Scania er de kun sjældent billigere at køre i end V8 modellerne - Vi har også kigget R480, men valgte dem fra netop derfor! - Men klart, kører man Nord Norge uden de store læs, så kan det sikkert lade sig gøre, ellers ikke og sjovt nok, så er der ingen af dem der siger de kører så langt på Norge der kan eller vil dokumentere det!
Mener ikke at have overhalet dig og jeg har har slet ikke fulgtes med nogen af de andre - Men vi har en R500 mellemakselbil med skorstene der er i samme farve, måske det har været den.
dec 2010
Følger: 44 Følgere: 43 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 185
men overhalede du ikk mig den anden dag ? så nemlig 2 af jeres vabisser ¨fulgtes
dec 2010
Følger: 44 Følgere: 43 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 185
jesper: hva hedder han ?
Morten : hmm så vidt jeg ved så gik min mors x kærestes scania R480´er da 3-3.2 på nord norge og det var boogie bil ...
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
Ja det ville jeg da mene den burde kunne efter som de går noget bedre.
Okay, altså hvis jeg har læsse de der godt 32 tons så vejer jeg omkring de 50 og ska slæbe rundt oppe på de norske bondeveje så går den omkring de 2 km/l.
Det er da rimelig pænt hvis du ikk kan få den længere ned så. Men så går du jo altså os ca 500 meter længere end jeg gør når der er fuld læs på, hvilket ikk hiver gennemsnittet så langt ned som min gør.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Når nu du kører 2,6 - 7 - Er det så din teori, at en 560'er kører 3-500 meter længere? Bare så jeg er sikker på, at jeg ikke misforstår.
Jeg kan slet ikke køre min ned på 2 km/l - Med mindre vi snakker ren bykørsel. Selv med en totalvægt på den gode side af 50 tons og i strid modvind med en 20" på midten går den over 2,2.
Faktisk har den ikke været under 2,55 på en tankfuld endnu. Og så har det været ligemeget hvor meget det har blæst, hvor meget bykørsel der har været og hvor store læs og hvor mange 20'ere jeg har haft på midten.
Sådan all over, så går den noget længere end 143'eren gjorde med samme kørsel.
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
Det er i følge computeren
Med blandet læs. Men det sku vel ikk være helt umuligt efter som min 500 går ca 2,6-7 på norge med forskellig læs. Men når den så er ude og arbejde går den 2. Længere kan jeg ikk få den ned.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jesper - Hold nu med alt det færgesnak!
Hvis man kører Norge med ordentlig læs, så går sådan ALDRIG over 3!
Jeg kører kun her hjemme i det flade Danmark - Eller det gør jeg mest - Og den har aldrig været over 3 på en tankfuld, hvilket er knap 2.000 km. forskellen på mig og dem du snakker om er nok, at jeg er ærlig og ikke pynter på virkeligheden og dernæst, så regner jeg efter hvergang jeg tanker i stedet for kun at kigge på computeren.
Men som skrevet tidligere, så kan det ikke helt sammenlignes når jeg slæber rundt på den sideloader - Den er bare dyre at trække i. Den er tung, kører på relativt brede dæk med stor rullemodstand og der er ALTID stor vindmodstand fordi den bagerste kran står som en væg der fanger vinden.
Kører jeg almindelige kasser kan jeg sagtens køre over 3 - Men husk, det er tom halvdelen af tiden og det er flad dansk vej!
Jeg har skam kørt R500 der kunne køre 3,25 - 3,50 på eksport, men det var syd på, hvor det er jævn motorvej og så lige Kassel.
Dem der påstår, at de kan køre over 3 i snit på Norge, dem vil jeg gerne se smide noget dokumentation på bordet!
dec 2010
Følger: 53 Følgere: 52 Lastbiler: 6 Emner: 11 Svar: 295
Hmm den skulle da gerne gå over 3. En der køre ved Starfragt har en 560'er hans har gået ca 3 i al den tid og det er ren Norge Sverige Danmark.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Var ved Holsted i formiddag!
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Lastbiler: 3 Emner: 2 Svar: 55
kan det passe jeg så dig ved holsted i dag
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Okay, det lyder da til at være helt pænt så, så er det vel omkring de 3,5 løst beregnet med en alm. p-trailer efter?
Tror heller ikke min vognmand går skide meget op i brændstoføkonomi, for så havde han da ikke bestilt 440 igen sidst vi fik, jeg er lidt spændt på at se hvad motorer der kommer i de næste biler vi får... er det 440 igen så er det lige før han skal have en dummeflad, dem vi har kører ikke meget over 2,5 når der kommer lidt vægt på, og er der 87-8 aksler i jorden ,så gør det rigtigt ondt på brændstoffen.... :o/
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hahaha det der med økonomien, det kan vi ikke rigtig bruge til noget når jeg slæber rundt på den sideloader! De første 2 uger hvor det stort set hele tiden blæste over 10 m/s lå jeg omkring 2,6.
De næste 2 uger her har den svinget mellem 2,7 og 2,85.
Heldigvis er det ikke noget vi går op - Måler den kun for min egen skyld og for at kunne sammenligne lidt med de andre der kører almindelige kasser. Umiddelbart er der ikke den store forskel fra de R500 vi har når jeg kører uden sideloader. Så ligger den omkring 3 - 3,4. Men har ikke kørt en hel tank uden sideloader, så det er svært at sige præcis.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
.... så er det da ingen slem pris, det synes jeg da ikke ihvertfald.. et ret godt køb lader det til, hvad har du den til at rende på literen så?
Og velbekomme... ;o)
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den har kostet 400. + maling. og incl. i prisen fik vi skiftet og fikset nogen ting der var ved den. Den har bla. fået ny forrude og nye On-Spot kæder.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Den ser satme ikke værst ud, lige tilpas.... :o)
Tør man spørge hvad sådan en let brugt 560'er løber op i?
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Esben, den er ikke røget på museum endnu - Der er lidt overvejser i gang om den skal stå i et hjørne, sælges eller om den skal ind i kampen igen.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
tillykke med vognen.
kom den gamle på museum hehehe..
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Ha ha.... Ja så er det jo også nemt... Hmm, nå, jeg sender lige en besked når jeg har spist...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Ved siden af prismæssigt??? Det tror jeg så ikke.
Den jeg har fået, den var billigere end de 500 vi så på der var lidt ældre og hvor udstyret var ringere.
Der er også On-Spot på dem.
Faktisk er der Euro 3 biler til salg der koster det samme som den her har kostet og de Euro 3 biler har kørt mere. Faktisk synes jeg DLU har prissat de her biler yderst rimeligt. Men det er nok bare mig. Og uanset, så skulle jeg jo ikke betale. Jeg har kun skullet pege og sige DEN vil jeg gerne ha! LoooL
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Hmmm, nå, jeg troede ikke der var fuld luft på... Hmm, ja så er den da også noget mere oplagt til mig. Det eneste jeg gerne ville have var automatgear, men gearstangen bliver nok overflødig hvis jeg får sådan en motor
Meeen, de er nu helt ved siden af prismæssigt.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den der står tilbage dernede nu der er magen til min, den har gået 525.000. Og opbygningen virker til at køre nord på med. - Der er brugt mange timer og kroner på opbyggerdelen.
Du kan sagtens finde noget der har kørt mindre, men så mangler meget af det der er brugt penge på her. Vi så også på en 500 der var 5 måneder ældre og havde kørt 50.000 mindre - Den havde FL Buur plysning for en formue og så en stor tank og lidt skab og lidt dør. Ellers var prisen akkurat den samme.
Så her var der større motor, Retarder, Thermoruder, Luft på alle aksler, størst mulig tank, stort vandfyr osv. til samme pris.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
ha ha.... neeej, det er nok meget muligt... Men nu kan jeg se de har fået en 500 med hydraulik og handi-gear. Måske det bliver den i stedet... Og gammelmandsaffjedring....
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
km betyder ingenting - Det er jo ikke en DAF. ;-))
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Ha ha.... Jae.... Meen, jeg synes bare det er mange km... så skal jeg jo snart skifte igen
Men fin det er den da.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Amen altså, hva tuder du for, der står jo en mere, så det er da bare at komme afsted og få den gamle Tulipan-høster skiftet til en rætti vogn.
Og tak!
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Tillykke med den nye vogn.... Hmmm... Det er da min næste bil du har tyv-stjålet!!!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den har gået 600.000 på 3 år.
Umiddelbart, så har den været til salg siden det tidlige forår.
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 1
super flot bil. Høj her fra
dec 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Lastbiler: 3 Emner: 39 Svar: 485
hvor meget har sådan en vogn gået
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Det var eller en ret så fin vogn
dec 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Lastbiler: 4 Emner: 3 Svar: 7
høj herfra..
dec 2010
Følger: 35 Følgere: 43 Lastbiler: 2 Emner: 25 Svar: 151
Ja den er sku blevet fin efter den er blevet blå..!
Den har sku da også været tilsalg længe..
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 248
Ah, javel ja
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Morten D - Jo, den stod ved DLU og der står stadig en der er helt magen til, den er bare lidt nyere og har kørt lidt mindre end den her ellers er de helt ens. Og tak for de pæne ord!
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
der er flere af dem, for den dlu har står der endnu.. mener de havde et par stykker tilsalg.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 248
Fed vogn! Er det ikke godt nok den hvide som DLU havde til og stå?
Den blev bestemt ikke grimmere af en gang maling, og SLET ikke i de farver der! Pisse fed vogn!
Tillykke med den!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Steven, jamen cool nok, jeg lurer lige på det i morgen - Så hører du fra mig.
Og ja, bøjlen er mere sjælden end køn, men jeg gider ikke smide penge efter den slags, så det bliver som det er - I hvert fald indtil videre. Hahaha
Allan, Jo, det er en gammel Fredebo bil. Og tak.
Morten, Jeg har da ingen tilknytning, det er en flok billeder jeg har planket på nettet. ;-)))
Martin, den kører Anco - Mest med Sideloader. Men ellers lidt af det hele.
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Lastbiler: 4 Emner: 19 Svar: 494
Hvad skal du køre med den?
dec 2010
Følger: 42 Følgere: 41 Lastbiler: 6 Emner: 44 Svar: 380
Hvad tilknytning har du til bilen? når du ikke ved hvad dvd der er i?
Fin vogn du har fået morten og velkommen herfra:)
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
den er nu blevet fin den vogn, mangler bare lige en rigtig bøjle på taget og så skulle de 4 lygter der ned i bunden i stedet for..
dec 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Lastbiler: 1 Svar: 27
Meget flot bil.
Er det ik' en gammel fredebo?
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
der findes nemlig en 40 og en 50, og jeg har en 50 til og ligge(nemer jeg) hvor jeg kun har brugt et kabel til fronten, alt andet er helt nyt.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Steven
Aner jeg ikke lige - Lurer jeg lige på i morgen hvis jeg husker det. Det er den model der sidder i mange - Har set den i et hav af biler.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Mange tak!
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
hva er det for en dvd der sidder i, kan måske hjælpe dig hvis den hedder dvd-50
dec 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Lastbiler: 3 Emner: 35 Svar: 76
Fin vogn