Kan de tillade sig.... {{forumTopicSubject}}
Godaften
Efter at jeg blev gasset/bedøvet/røvet i Sverige i November (Ultrakort artikel i LM, flere af jer nok har set), har jeg prøvet at få et møde op med Schenker, via. min speditør hos Ontime/kbh.
1.
Jeg er 100% på, at det er insider viden fra Schenker i Hvidovre. Min vognmand & jeg har rykket for flere møder, plus hvad der er stjålet.
2 møder har Schenker aflyst, henholdsvis 5 & 30min før aftalt.
Min vognmand har sendt politi/sygehusrapporter få dage efter dette, & har rykket flere gange for opgørelse m.m.
2.
Nu mailer Schenker min Speditør hos Ontime dagsdato, at jeg skal stille derude Mandag morgen med, & hold nu fast - - -
Udskrift af privat tlf.fra dagene før & efter, samme med firma tlf. sygerapport, narkotest, tagograf udskrifter m.m.
Mit spørgsmål går på, er det ikke en politiopgave, & må Schenker det ???
Det hermed siges, at jeg var villig til alt for at hjælpe, samme var vognmanden. - Men 3mdr efter!! - Hell no!
Mvh. André Vincent
dec 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 15
Jeg har ikke engang fået et opkald, "er du ok" el. lign. Polisen i jønkøbing & Schenker samme sted , Er ikke sigtet, så er "frikendt".
dec 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 15
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
medmindre der er tale om særligt højværdi gods som der tegnes speciel forsikring på værdi flere millioner er det ikke Schenkers problem om godset er forsikret i det øjeblik du overtager godset er din egen vognmand der bærer ansvaret.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 121
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
ER det ikke præcis det Thomas G skriver??????
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 1 Emner: 6 Svar: 818
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Thomas G skriver netop, at hvis IKKE det er højværdi gods, så er det vognmanden der har ansvaret eftersom det er hans CMR forsikring eller fragtførerforsikring som det også kaldes der skal dække.
Vognmanden kan ALDRIG blive hængt op på andet end den standard dækning der er på alt godstransport i følge CMR loven. I følge den er godset dækket for max. 8.99 SDR eller noget i den stil pr kilo. Jeg husker ikke det præcise tal. SDR er en fiktiv valuta der bruges i den forbindelse.
Højværdi gods skal afsender eller modtager SELV forsikre - Medmindre selvfølgelig der er tale om fast kørsel hvor det er en del af kørselsaftalen at vognmanden står for den del - Men det er usædvanligt.
Da jeg sad som disponent med kurerbilerne formidlede vi de forsikringer vi Tryg forsikring. Vi tjente ikke noget på det, men gjorde kunderne opmærksomme på at det var en mulighed hvis vi kunne se at dækningen i følge CMR var for lille. Jeg tror aldrig vi solgte en eneste, kunderne ville hellere løbe risikoen end binde et mindre beløb i en forsikring.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 114
Groft set er det en sag mellem vognmand og speditør.
Envidere har de ikke krav på andet end kopi af politianmeldelsen, som de skal bruge til evt forsikring.
dec 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 15
For eget vedkommende stopper sagen her mht. hjælp til opklaring el. hva de kalder det Fedtmule arbejde de har gang i .
Min mission var mere, at få fokus på de problemer Schenker har internt, plus de ting vi alle oplever i Sverige pt. - & har gjort de sidste par år.
Hverken speditøre el. politiet gør noget, ´kollegaer` er der ikke mange af mere. De færreste danskere taler, hilser el. holder sammen mere... - Hver mand, sin opgave. 95% er blevet en flok robotter med skyklapper.
Kan godt være det støder en del her, men facts er, at det er sjovere at fortælle negative rasteplads historier (med pynt på), istedet for at holde lidt sammen & hjælpe hinanden.
André V. - - - Så kom han af med det galde
Kan de tillade sig....