7.855 visninger
|
Oprettet:
Bakke med hænger til CE kørekort {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at tage CE kort og skal lære at bakke med hænger.
Jeg har samlet et par videoer, som måske kan være til nytte for andre også.
Først en intro til hvordan det gøres:
http://youtu.be/d4VbIoWFwcE
Og her bakker jeg selv i Farming Simulator 2013:
http://youtu.be/uRS_xGMdySc
Skriv hvis I har brug for at vide mere om hvordan jeg sat Farming Simulator op med lastbil og spejle.
Og lad mig endelig høre hvis I har andre tips og tricks.
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 100
Uanset hvor meget du træner med modeller og Farming sim samt alt muligt andet.
Så mangler der i 1000 vis af faktorer der afgør om man kan bakke eller ej.
Begrænset udsyn, solen, ting bag bilen, ens afstandsbedømmelse, bilens faktiske længde, boogie oppe, eller nede, trækstangens længde, akselafstande...
Skal jeg blive ved...?
Der er kun én vej, sæt dig i en rigtig bil, sæt den i bak gear og øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve... Så lærer du at bakke i den rigtige verden, hvor ting måske er tættere på, måske går istykker når man rammer, og folk muligvis dør, hvis man bakker over dem.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 18
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 18
det er rigtigt jan erfaring får man jo ikke på køreskolen det skal du jo ud og have til hverdag man lære jo hele livet
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 35
jun 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
Var da også så "heldig" at skulle bakke om hjørne til køreprøven, og selvom den ikke sad 100% i skabet, så var det godt nok.
Og nu efter at have kørt med 25 meter med dolly i 8-9 måneder, så virker det som det mest naturlige i verden. Har nemmere ved at bakke med 25 meter trækket, end med en almindelig trækker/trailer, hvor dumt det end lyder.
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
maj 2016
Følger: 1 Svar: 1
Har du lidt data mht. opsætning af farming simulator - Jeg tænker her på lastbil model, påhængsvogn mm ?
Mvh. Bo
Bakke med hænger til CE kørekort