{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.653 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Skulle man starte som vognmand? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Kunne godt tænke mig nogen gode råd..
Skulle man starte som vognmand?
Hvem kunne man evt trække nogen trailer for på sjælland?
Hvor mange penge skal en trækker lave om månedet?

Glæder mig til jeres svar..
Mvh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skulle man starte som vognmand?
  • #1   8. mar 2011 Skal du starte, så skal du starte NU, så du når at få vist dit værd INDEN vinternedgangen.

Hvem du kan trække for, der er der flere muligheder, Frode Laursen, de kan også hjælpe dig i gang med bil, gode aftaler på brændstof og dæk og meget andet, eneste KÆMPE minus er at bilen SKAL være rød og at der SKAL stå Frode Laursen på den, de ter ihvertfald et STORT minus i min verden... Ellers er der DSV, der snakkes der i krogene om at de mangler biler, men hvor mange osv, det ved jeg ikke...

Men klar over at det IKKE er en dans på roser, det vil være hårdt, og give MANGE udedøgn...

Du skal som minimum kører omkring 80.000 plus moms ind om måneden, og så er din egen løn ikke ret høj, men hey, man bliver jo ikke vognmand for at blive rig... ;o)

Mht bil, så ville jeg starte med at leje en bil, i en lignende tråd på BG er der skrevet om at MAN Rental kører med gode priser på en MAN TGX 440, det ville være det jeg ville starte med, medmindre du hopper på FL vognen...

• #2   8. mar 2011 claus B > Igen, vi er SLET ikke uenige, jeg overvejede faktisk at skrive det samme som du gør, men tænkte jeg for en sjælden gangs skyld ikke ville være flabet fra start af... ;op

• #3   8. mar 2011 Claus B har fuldstændig ret. Man kan desværre ikke starte noget op nu til dags, uden at have regnet helt tovligt på det.
    Men hvis du vil starte er du NØD til at lave dig en forretningsplan. Du kan hente skabeloner til det inde på nettet. Der skriver man lidt om hvad ens forventninger til firmaet osv. er. Og så skal du have lavet nogle budgetter osv. Det kan en revisor hjælpe dig med, hvis du ikke selv er så meget inde i det. En seriøs forretningsplan vil hjælpe dig utroligt meget, især hvis du f. eks skal låne penge. Desuden skal du også overveje om du gider ofre tiden på det. For det kræver lige så meget kontorarbejde, som timer bag rattet i starten. Men efter min personlige overbevisning skal du ikke begynde at rode med sådan nogen som DSV og Frode Laursen hvis du har tænkt dig at få et rigtigt vognmandsfirma på benene. Jeg ville selv finde noget køren for en produktionsvirksomhed, altså en fast aftale, som f. eks skal have exporteret varer til steder hvor østeuropæerne hverken har materiel eller evner til at køre. Jeg vurderer at det vil være lettere at holde fast i sådan noget, som bare at være shanghai'et til at køre for en anden vognmand. smiley

• #4   8. mar 2011 claus B
    jeg vil også give dig ret.man bliver kun mere forvirret af at spørge om det her inde.man må ud og gøre fodarbejdet selv ellers ender der galt for der lige så mange meninger om diverse spditør som der snart er brugere her inde

• #5   8. mar 2011 Æ hyler -> hvis jeg ikke tager helt fejl er meningen med et forum at diskutere eller stille spørgsmål til et eller andet emne. På denne hjemmeside diskuteres transportbranchen, lastbiler m.m
    Og dit sarkastiske input vidner vel bare om at du aldrig selv har fået et godt råd eller hvad? smiley
    Og så stiller jeg mig selv spørgsmålet: Hvorfor er du hjælpeadministrator hvis du ikke ved hvad et forum er til for?

• #6   8. mar 2011 Nicolai Sune N
    ved ksma godt hvad et forum er til men får man noget ud af at spørge når man ikke selv har gjort forarbejdet ........NEJ...har nok haft råd men aldrig haft lyst til at starte selv så nok derfor jeg ikke har gjort det

• #7   8. mar 2011 Nicolai Sune N > Den sidste vognmand jeg kørte for havde +50 biler og kørte stort set kun for speditører med deres trailere, så den der med at man SKAL ud og finde en produktionsvirksomhed etc for at kunne få det til at løbe rundt, den må du længere ud på landet med...

derudover giver jeg nu Hyler helt ret i det han skriver... Der er nemlig lige nøjagtigt lige så mange meninger om speditører som der findes chauffører, men derfor kan man selvfølgelig godt undersøge lidt rundt omkring inden man spørger...

• #8   8. mar 2011 claus B > Helt enig... Jeg har selv drømmen, men tror nu den forbliver det.... en drøm... Desværre...

• #9   8. mar 2011 * Mr. Nobody *
    jeg nu også ret sikker på Nicolai Sune N valgte at læse det med de negative briller på.det jo klart man spørg men lige så klart er det man får de svar som folk vil give og det jeg gav var nu min mening om det.selvfølgelig er det svært at vide hvem man skal kører for hvis man ikke er inde i branchen i forvejen.men jeg nu ret sikker på man bare bliver mere forfirret over hvem man skal trække for ved at spørge i et forum

• #10   8. mar 2011 Mr Nobody -> jeg skrev da ikke nogen steder at det ikke kunne rende rundt ved at trække for en anden vognmand. Jeg gav bare min tilkendegivelse af hvad jeg personligt vurderer som værende det bedste.

Æ Hyler -> Ja jeg læste det med de negative briller på fordi du kom med et dumt svar.. Der findes som både dig og Nobody før har skrevet ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar smiley

• #11   8. mar 2011 Nicolai Sune N > Det er rigtigt, men det virkede som om ud fra dit indlæg at det var den rene begravelse at trække for DSV eller FL f.eks... ;o)

Og det er nemlig helt korrekt, ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.... :oD

• #12   8. mar 2011 Nicolai Sune N
    kommer an på med hvilke briller man læser svaret om det dumt eller ej...eller ret og sagt MAN SER DET MAN VIL SE DET SOM

• #13   8. mar 2011 Mr. Nobody -> Nej for devlen nej da :b det var nu ikke ment på den måde overhovedet.

• #14   8. mar 2011 Nicolai Sune N > Så er vi på rette kurs igen... hehe...

• #15   8. mar 2011 I har begge ret. Trækker man for en speditør slipper man for arbejdet med og finde kunder, pleje kunder og lave regninger og planlægge kørsel, men man tjener heller ikk så meget. Men er man så heldig og finde nogen kunder som er ens egne så er man godt på vej. Der er mere arbejde i det og man tjener også mere. Speditions kørsel er lige til og gå til ikke så mange bekymringer. Tror selv at DSV er bedste bud hvis man skal starte op med en bil.

• #16   9. mar 2011 start med og ha 3-500000kr på hånden, for dem skal du bruge inden der kommer de første penge i kassen, og ja en bil skal helst lave 4-6000kr om dagen for at der er til div regningere dagen efter.

• #17   9. mar 2011 Enig med Steven men hvis du vil starte som vognmand synes jeg måske ikke det er den ringeste tid at starte i, det koster ikke frygtelig meget for at leje en bil pr. måned. Men jeg ville først være sikker på noget kørsel inden jeg skulle starte noget op. men det er som sagt godt at starte med en god slat penge i hånden inden man begynder på noget.

• #18   9. mar 2011 Synes faktisk det er skægt at trådstarter slet ikke har kommenteret noget som helst af det der er skrevet, så særligt seriøst har han vel ikke ment det... :o/

• #19   9. mar 2011 Det kan der være noget om. Men hvis man vil starte som vognmand for et speditionsfirma. Så må man endelig ikke vælge DSV! De giver ikke en skid for det man kør for dem. De gir omkring 6,50 pr km. Hvor imod Frode Laursen eller Andreas Andreasen gir omkring de 8 pr km. Så DSV er der ingen penge i.

• #20   9. mar 2011 Thomas P > Til gengæld så er FL f.eks. så vidt jeg ved jo kun betalt pr. gods kilometer, det vil sige at du kører gratis når du er tom...

Der er altså en del der lever af DSV, så umuligt er det altså ikke...

• #21   9. mar 2011 det handler jo også lidt om hvor mange kmér man får lov til og køre om dagen, for det hjælper ikke noget og få 10kr pr km, vis man kun køre 200km om dagen...

men hvis AA gir 8kr, så er det da der man skal ned og køre, for de plejer da nok og ligge i bunden af priserne..

• #22   9. mar 2011 Det er selvfølgelig rigtigt. men AA gir lige omkring 8 har jeg hørt. Men FL ved jeg gir ligeomkring 8 pr km. Men det er rigtig hvad du siger Steven der er ikke mange penge i det hvis man kun kør 200 km pr dag. Mr.Nobody - Du får også for at køre tom ved FL bare knap så meget. men firmaet kan i hvert fald rende rundt til den pris FL gir det er jeg sikker på. Men det er jo begrænset hvad man får efterhånden i dagens Danmark.

• #23   9. mar 2011 Thomas P > Mindes bare der blev skrevet i en anden tråd at at man ved FL selv skulle dække tom-km... Men kan huske fejl...

• #24   9. mar 2011 Altså jeg ved kun hvad jeg har fået afvide af en chauffør der kør deroppe.

• #25   9. mar 2011 Ved FL er der flere satser. Der er en høj når der er gods på bilen og så er der en lavere eller den er faktisk lav hvis man kører tom og solo kørsel er så godt som for egen regning.

Når omsætningen er delt ud på de kørte km så er det ikke væsentligt bedre eller ringere end så meget andet. Der er også stor forskel på hvad afdeling man kører i præcist hvordan det er afregnet - Men det er da bare at ringe og snakke med Jens Bojsen.

Prisen ved DSV tror jeg ikke man bare kan regne med, jeg tror ikke alle får det samme.

Og uanset, så er der vognmænd der lever fint og har gjort det i mange år både ved FL og DSV.

• #26   9. mar 2011 Jeg tror ikk der er et sted der er bedre end andre som sådan. Det kommer vel an på havd for noget kørsel man vil arbejde med. FL`s netto kørsel var ikk noget for mig. Jeg ville vælge DSV på stående fod men kan ikke begrude hvorfor.

• #27   9. mar 2011 Cajus

Jeg ville også 15 gange hellere køre for køleafdelingen ved DSV end ved FL - Det er hævet over enhver tvivl. DSV har meget godt kørsel.

• #28   9. mar 2011 Ææs

Nemlig du har helt ret. Har altid været gladest for en køletrailer. En vej ind, en vej ud. Der er bare noget ved FL jeg ikk kan greje. Så som de påbud de giver VM

• #29   9. mar 2011 Cajus > Nu findes der jo køle trailere med sideåbning, så du er ikke helt fredet... hehe... Jeg foretrækker nu personligt en god gammeldags p-trailer, det ved man sgu hvad er... hehe...

Fordelen ved DSV fremfor FL er jo også at der ikke er et krav om at du skal kører med deres grimme logo på trækkeren eller at bilen skal være rød...

• #30   9. mar 2011 Nobody

Er du overhovedet gammel nok til at du har kørt med en "god" gammeldags p-trailer???? Det lyder ikke helt sådan.

Det med logoet ved FL har altså været valgfrit tidligere. Dog fik men en smule mere hvis man havde navn og logo på, hvilket vel er rimeligt nok.

• #31   9. mar 2011 Måårten > Nej sgu ikke dem fra du var en sød lille pige med fletninger und alles, nu mener jeg bare en ganske almindelig p-trailer UDEN sidefjelde vel at mærke... ;op (jeg mistænker det var dem du tænkte til)

• #32   9. mar 2011 Nobody

En p-trailer den er med sider og stolper og brædder og TIR snor og hele pisset.

Det andet venstrehånds noget der, det er en GARDIN trailer. Og sådan en Gardin-fætter, den er go' fin, det er de andre ikke.

• #33   9. mar 2011 Gammel-Smølf

Nå nå... Tænkte nok du ville tilbage til det gamle lort... Tak men ellers tak, så tager jeg ogsåhellere en køle trailer...

Men så en GARDINtrailer da... og gerne med TIR snor, det ikke så slemt... ;o)

• #34   9. mar 2011 Nobody

Jeg vil over hele hovedet ikke tilbage til noget som helst. Det giver lange arme og rynker i panden når man render og skiller sådan en ad hver evig eneste dag. Og ja, det er noget jeg ved noget om!

• #35   10. mar 2011 KØLETRAILER..... BASTA HAHAHAHA

• #36   10. mar 2011 Jeg vil give Cajus ret køletrailer! Hvis man vil køre med Køletrailer så ville jeg selvfølgelig kører for DSV. Det er klart. DSV han meget Danish Crown kørsel og der skal bruges køletrailer. Så hvis man gerne vil køre køl så er det DSV man skal køre.

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #37   10. mar 2011 Jeg takker for de mange svar, Det kunne godt være man skulle høre DSV om man kunne trække nogen døde svin på køl for dem..
    Så må jeg høre om de kan gi noget garanti kørsel..

• HENRIK L
    HENRIK L Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #38   19. dec 2012 Hej drenge,jeg kan forstå i ikke synes om Renault Magnum !
    Det er sikkert fordi i ikke har prøvet og køre i sådan en dejlig lastbil ?
    Den er altså ret fed og kanon stærk kanon komfort jeg ville ikke være bange for og starte op på en Renauld Magnum hellere det end en Brugt Svensk bil der har kørt 500 000 km.Den sidste Magnum jeg kørte i hernede i Spanien den rundede 1 Milliom Km og den har aldrig fejlet en skid.

At kun blive tilbudt 8,20 kr. pr kilometer er at underbyde, så får man mindre end Spanierne gør hernde, de starter op på 110 euro og fik sidste år 1,50 euro pr kilometer, det burde jo være højere oppe i Danmark hvor man betaler mere i skat og alting er dyrere...eller hvad ?

• #39   19. dec 2012 Henrik L

Er det den gængse pris i Spanien du poster her? I så fald undrer det mig, at så mange spanske vognmænd bruger billig underbetalt arbejdskraft.

Prisniveauet er som det er fremstillet her i tråden og på en del markeder i EU endnu lavere. Priser på 0,95 - 1.00 Euro/km er ikke usædvanligt og det er all in.

• HENRIK L
    HENRIK L Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #40   20. dec 2012 Det passer ikke, når de kører og når der bliver søgt vognmænd skriver de som regel prisen og i eksempelvis Malaga der udbyder de lige nu prisen til 110 euro som sidst år og stadigvæk 1.50 euro pr kilometer.
    Billig arbejdskraft det er jo ikke kun Spanuerne der gør det, de Danske vognmænd vil jo ikke betale for Dansk arbejdskraft de vil jo hellere betale en Polak !
    Men det er altså prisen hernede og jeg har boet her i 15 år så jeg kender da lidt til, men trods det er de altspå ved og dø af sult hernede da så og sige alt export står stille der kører jo ikke meget rundt hernede mere og de fleste har lukket ned.

Men nu kan man altså heller ikke åbne en vognmands forretning hernede som man kan i Dk eller Sverige, det er meget nemt og gå på røven hernede fordi de krav de stiller er urimelige høje, du kan kun åbne op og få transport kort hvis du fra start af køber 3 sprit nye lastbiler..så kan du jo så gå på røven med det, det er af grundene til jeg ikke selv har åbnet op hernede !

• #41   20. dec 2012 Kan jo være priserne er højere i Spanien da mange lukker. Men mon ikke de speditører i EU tår i kø for ødelægge det.

• #42   20. dec 2012 Hvad passer ikke???

Kommentér på:
Skulle man starte som vognmand?

Annonce