5.653 visninger
|
Oprettet:
Skulle man starte som vognmand? {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Kunne godt tænke mig nogen gode råd..
Skulle man starte som vognmand?
Hvem kunne man evt trække nogen trailer for på sjælland?
Hvor mange penge skal en trækker lave om månedet?
Glæder mig til jeres svar..
Mvh Thomas
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Hvem du kan trække for, der er der flere muligheder, Frode Laursen, de kan også hjælpe dig i gang med bil, gode aftaler på brændstof og dæk og meget andet, eneste KÆMPE minus er at bilen SKAL være rød og at der SKAL stå Frode Laursen på den, de ter ihvertfald et STORT minus i min verden... Ellers er der DSV, der snakkes der i krogene om at de mangler biler, men hvor mange osv, det ved jeg ikke...
Men klar over at det IKKE er en dans på roser, det vil være hårdt, og give MANGE udedøgn...
Du skal som minimum kører omkring 80.000 plus moms ind om måneden, og så er din egen løn ikke ret høj, men hey, man bliver jo ikke vognmand for at blive rig... ;o)
Mht bil, så ville jeg starte med at leje en bil, i en lignende tråd på BG er der skrevet om at MAN Rental kører med gode priser på en MAN TGX 440, det ville være det jeg ville starte med, medmindre du hopper på FL vognen...
dec 2010
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 118
Men hvis du vil starte er du NØD til at lave dig en forretningsplan. Du kan hente skabeloner til det inde på nettet. Der skriver man lidt om hvad ens forventninger til firmaet osv. er. Og så skal du have lavet nogle budgetter osv. Det kan en revisor hjælpe dig med, hvis du ikke selv er så meget inde i det. En seriøs forretningsplan vil hjælpe dig utroligt meget, især hvis du f. eks skal låne penge. Desuden skal du også overveje om du gider ofre tiden på det. For det kræver lige så meget kontorarbejde, som timer bag rattet i starten. Men efter min personlige overbevisning skal du ikke begynde at rode med sådan nogen som DSV og Frode Laursen hvis du har tænkt dig at få et rigtigt vognmandsfirma på benene. Jeg ville selv finde noget køren for en produktionsvirksomhed, altså en fast aftale, som f. eks skal have exporteret varer til steder hvor østeuropæerne hverken har materiel eller evner til at køre. Jeg vurderer at det vil være lettere at holde fast i sådan noget, som bare at være shanghai'et til at køre for en anden vognmand.
dec 2010
Følger: 94 Følgere: 101 Lastbiler: 4 Emner: 44 Svar: 832
jeg vil også give dig ret.man bliver kun mere forvirret af at spørge om det her inde.man må ud og gøre fodarbejdet selv ellers ender der galt for der lige så mange meninger om diverse spditør som der snart er brugere her inde
dec 2010
Og dit sarkastiske input vidner vel bare om at du aldrig selv har fået et godt råd eller hvad?
Og så stiller jeg mig selv spørgsmålet: Hvorfor er du hjælpeadministrator hvis du ikke ved hvad et forum er til for?
dec 2010
ved ksma godt hvad et forum er til men får man noget ud af at spørge når man ikke selv har gjort forarbejdet ........NEJ...har nok haft råd men aldrig haft lyst til at starte selv så nok derfor jeg ikke har gjort det
dec 2010
derudover giver jeg nu Hyler helt ret i det han skriver... Der er nemlig lige nøjagtigt lige så mange meninger om speditører som der findes chauffører, men derfor kan man selvfølgelig godt undersøge lidt rundt omkring inden man spørger...
dec 2010
dec 2010
jeg nu også ret sikker på Nicolai Sune N valgte at læse det med de negative briller på.det jo klart man spørg men lige så klart er det man får de svar som folk vil give og det jeg gav var nu min mening om det.selvfølgelig er det svært at vide hvem man skal kører for hvis man ikke er inde i branchen i forvejen.men jeg nu ret sikker på man bare bliver mere forfirret over hvem man skal trække for ved at spørge i et forum
dec 2010
Æ Hyler -> Ja jeg læste det med de negative briller på fordi du kom med et dumt svar.. Der findes som både dig og Nobody før har skrevet ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar
dec 2010
Og det er nemlig helt korrekt, ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.... :oD
dec 2010
kommer an på med hvilke briller man læser svaret om det dumt eller ej...eller ret og sagt MAN SER DET MAN VIL SE DET SOM
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 120
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Lastbiler: 1 Emner: 9 Svar: 105
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Der er altså en del der lever af DSV, så umuligt er det altså ikke...
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
men hvis AA gir 8kr, så er det da der man skal ned og køre, for de plejer da nok og ligge i bunden af priserne..
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Når omsætningen er delt ud på de kørte km så er det ikke væsentligt bedre eller ringere end så meget andet. Der er også stor forskel på hvad afdeling man kører i præcist hvordan det er afregnet - Men det er da bare at ringe og snakke med Jens Bojsen.
Prisen ved DSV tror jeg ikke man bare kan regne med, jeg tror ikke alle får det samme.
Og uanset, så er der vognmænd der lever fint og har gjort det i mange år både ved FL og DSV.
dec 2010
dec 2010
Jeg ville også 15 gange hellere køre for køleafdelingen ved DSV end ved FL - Det er hævet over enhver tvivl. DSV har meget godt kørsel.
dec 2010
Nemlig du har helt ret. Har altid været gladest for en køletrailer. En vej ind, en vej ud. Der er bare noget ved FL jeg ikk kan greje. Så som de påbud de giver VM
dec 2010
Fordelen ved DSV fremfor FL er jo også at der ikke er et krav om at du skal kører med deres grimme logo på trækkeren eller at bilen skal være rød...
dec 2010
Er du overhovedet gammel nok til at du har kørt med en "god" gammeldags p-trailer???? Det lyder ikke helt sådan.
Det med logoet ved FL har altså været valgfrit tidligere. Dog fik men en smule mere hvis man havde navn og logo på, hvilket vel er rimeligt nok.
dec 2010
dec 2010
En p-trailer den er med sider og stolper og brædder og TIR snor og hele pisset.
Det andet venstrehånds noget der, det er en GARDIN trailer. Og sådan en Gardin-fætter, den er go' fin, det er de andre ikke.
dec 2010
Nå nå... Tænkte nok du ville tilbage til det gamle lort... Tak men ellers tak, så tager jeg ogsåhellere en køle trailer...
Men så en GARDINtrailer da... og gerne med TIR snor, det ikke så slemt... ;o)
dec 2010
Jeg vil over hele hovedet ikke tilbage til noget som helst. Det giver lange arme og rynker i panden når man render og skiller sådan en ad hver evig eneste dag. Og ja, det er noget jeg ved noget om!
dec 2010
dec 2010
mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Så må jeg høre om de kan gi noget garanti kørsel..
dec 2012
Følger: 1 Svar: 2
Det er sikkert fordi i ikke har prøvet og køre i sådan en dejlig lastbil ?
Den er altså ret fed og kanon stærk kanon komfort jeg ville ikke være bange for og starte op på en Renauld Magnum hellere det end en Brugt Svensk bil der har kørt 500 000 km.Den sidste Magnum jeg kørte i hernede i Spanien den rundede 1 Milliom Km og den har aldrig fejlet en skid.
At kun blive tilbudt 8,20 kr. pr kilometer er at underbyde, så får man mindre end Spanierne gør hernde, de starter op på 110 euro og fik sidste år 1,50 euro pr kilometer, det burde jo være højere oppe i Danmark hvor man betaler mere i skat og alting er dyrere...eller hvad ?
dec 2010
Er det den gængse pris i Spanien du poster her? I så fald undrer det mig, at så mange spanske vognmænd bruger billig underbetalt arbejdskraft.
Prisniveauet er som det er fremstillet her i tråden og på en del markeder i EU endnu lavere. Priser på 0,95 - 1.00 Euro/km er ikke usædvanligt og det er all in.
dec 2012
Følger: 1 Svar: 2
Billig arbejdskraft det er jo ikke kun Spanuerne der gør det, de Danske vognmænd vil jo ikke betale for Dansk arbejdskraft de vil jo hellere betale en Polak !
Men det er altså prisen hernede og jeg har boet her i 15 år så jeg kender da lidt til, men trods det er de altspå ved og dø af sult hernede da så og sige alt export står stille der kører jo ikke meget rundt hernede mere og de fleste har lukket ned.
Men nu kan man altså heller ikke åbne en vognmands forretning hernede som man kan i Dk eller Sverige, det er meget nemt og gå på røven hernede fordi de krav de stiller er urimelige høje, du kan kun åbne op og få transport kort hvis du fra start af køber 3 sprit nye lastbiler..så kan du jo så gå på røven med det, det er af grundene til jeg ikke selv har åbnet op hernede !
dec 2010
dec 2010
Skulle man starte som vognmand?