1.196 visninger
|
Oprettet:
Arbejde som lastbilchauffør? {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Jeg er en ung mand på 21 år som lige har erhvervet C og C/E igennem 10 ugers kursus.
Aviser, blade og mennesker i en helhed snakker meget om hvor stor arbejdsløshed der er inde for transport branchen og at der er stor mangel på chauffører?
Men jeg syntes ikke at det er tilfældet når man ringer ud til vognmændene for at høre om de faktisk mangler en?
Så ville høre om i kender nogen der mangler en chauffør eller hvor man evt kunne søge?
(Bor på fyn, men det gør mig intet at køre til og fra arbejde)
apr 2011
Svar: 47
Problemet for dig lige nu er at du ikke har nogen erfaring eller kendskab til branchen overhovedet. Det kan godt være lidt svært at komme ind når man er helt ny.
Vi kunne fx godt bruge en mand til at køre en kranbil, men stort set alle der søger mangler krancertifikat eller erfaring. Vi har bare erkendt at skal vi bruge en dygtig mand må vi kapre ham fra en vognmandskollega. De dygtige går jo ikke ledige hjemme og det er nok også det der menes med mangel på arbejdskraft, altså den kvalificerede slags
Hvad med EU-kval?
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 8
Der var en vognmand der havde sagt at hvis jobcenteret kunne gå med til løntilskud så ville han gerne se mig an.
EU-kval høre med i undervisningen nu så det har jeg selvfølgelig også
Arbejde som lastbilchauffør?