4.632 visninger
|
Oprettet:
Hvilket certifikat skal man have?? {{forumTopicSubject}}
Hvilket kran certifikat skal man have, for at arbejde steder som BMS og Kran Ringen osv.??
Kran D, Kran E eller Kran B?? Eller andet??
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Kran D og E er jo kun til lastbilmonterede kraner.
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 100
Men det er jo noget man får at vide når du starter på Mobilkran cert. GLEM ALT hvad man har lært om lastbil monteret kran... Men, der er regning på et rigtigt højt niveau for at bestå kurset.
Alt det kedelige fra skolen, trekanter, phytagoras.... det skal man lige igennem i 4 - 5 uger...
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 145
Men certifikatet du skal bruge afhænger jo af hvilken kran du skal betjene.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 1 Svar: 247
maj 2011
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 82
Kan være jeg lige skal prøve og kontakte BMS, de må nærmest vide det..
Nogen der ved hvad man kan få i løn, hvis man har kran D og E evt. hvis man bare har B??
Og selvfølgelig C og CE..
dec 2010
dec 2010
Jeg har til Mobilkran, Kran D og E
Teleskoplæsser, teleskoplæsser med kran, truck, blandt meget andet...
dec 2010
Fair nok, det var så en.
Jeg tænkte bare på, at hvis ikke folk har certifikat til mobilkran, så er det ikke meget værd, at de udtaler sig med så stor sikkerhed om hvor let det er. Det var ikke lige dig jeg havde i tankerne. ;-))
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Det er ikke så svært at tage det certifikat, uanset om du kan regne eller ej.... Det er lidt med det, som det er med alt andet på amu, at man får nogen værktøjer at arbejde med, og på det hold jeg var på havde vi nogen der var virkelig tunge at danse med, men alle bestod....
I den virkelige verden bruger du ikke det matematik ret meget....Kan du finde ud af at skridte af, samt bruge en smule fornuft er du rigtig langt i hverdagen....
Jeg tvivler så mere på at du bliver lovet arbejde hvis bare du har certifikatet, for det er langtfra sikkert du "har det i dig" der skal til for at blive kranfører.....Misforstå mig ikke, men hos nogen mennesker ligger det naturligt, og det sidder "i håndleddet", og hos andre mennesker lærer de det bare aldrig...
At sammenligne lastbilmonteret kran med en mobilkran er helt ude i skoven....Det er to vidt forskellige ting, og uanset hvad folk siger, tåler det ingen sammenligning....
Kenneth....
Hvorfor tror du ikke et firma kan beskæftige en kranfører udelukkende på mobilkran...? Da jeg var hos BMS var det langt flertallet af mine kollegaer der aldrig sad i en lastbil, og enkelte af dem havde ikke engang hængerkort, så det er ikke helt rigtigt det du siger der...
dec 2010
dec 2010
Jamen fair nok, Jeg har kun Kran D og E og har aldrig set en opgave til mobilkran. Jeg kan bare huske, at vi fik at vide da jeg tog Kran E, at det vi lærte på det kursus ikke kunne bruges til noget hvis vi ville tage mobilkran - Da de virker helt forskelligt.
Derfor min undren over den sikkerhed folk udtaler sig med.
dec 2010
dec 2010
maj 2011
Jeg har kat. C og forhåbentlig om 2uger, har jeg også CE, så begynder jeg på kran D, og så skal jeg lige have fundet ud af de to andre kurser, hvor og hvornår jeg kan tage dem, når jeg har D, E og B så er jeg garanteret arbejde..
Anhugning og sådan i starten har jeg fået af vide..
dec 2010
dec 2010
Det er en god idé de har med at du skal starte som anhugger, for det giver dig mulighed for at se lidt om hvilke løsninger der vælges til forskellige opgaver....
Der er ikke den store forskel på at køre med store kraner kontra små kraner, bortset fra at alt grejet er så pisse tungt til de store kraner....
Hvilken afdeling er det du skal starte ved...?
dec 2010
Nej de har også lastbiler der kører med ballast til kranerne, og ja bevares så er de da ude og lave lidt småopgaver engang imellem, men hovedsageligt består selskabets arbejde med mobilkraner, og jo...Et firma kan i den grad leve udelukkende af mobilkraner...Det er jo ikke for sjovt de så småt er begyndt afviklingen af de andre aktiviteter....
maj 2011
Men der er jo ingen der ved, hvornår jeg kan komme på kran E og B, så det er svært at sige om han stadig kan bruge mig der til den tid, men har en bekendt der kender nogen stykker rundt omkring, som jeg skal snakke med når jeg har det hele, så skulle jeg få arbejde..
Nu må vi se, hvordan det løber an..
dec 2010
Tja....Deres liftafdeling er allerede blevet solgt fra, og lur mig om det er det sidste der bliver skåret væk....
Danni....
Hvis du er villig til at flytte efter det er der nok en god chance for der bliver noget.....Hinnerup er der hvor jeg arbejdede, og depotchefen der hedder Poul...Flink mand...
maj 2011
dec 2010
Jamen det er ingen hemmelighed, så vi tager den bare her....
Jeg stoppede fordi jeg startede op for mig selv... Dog ikke med mobilkraner, eller både og...Havde et vikarbureau, og lejede også mobilkranførere ud... Grunden til jeg ikke kører kran igen nu er så at jeg liiiige har noget andet i støbeskeen....
Lønnen kan jeg seriøst ikke huske, men tror nok det ligger på omkring 145 i timen nu......
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 24
Altså når nu du starter hos BMS er det nok meget godt du har lidt at vælge imellem, så det skader ikke at have både D, E og B certerfikat.. For det første er det godt at have en mand som er flexsibel, og for det andet, hvem siger det noget for dig KUN at køre mobilkran? (: Så det godt at have lidt at vælge imellem.
Lønmæssigt starter du på 130,- i timen, men kan få oparbejdet dig til 165 via div. kompetence tillæg, hvilket jeg syntes er helt ude i skoven.. Men nu nok om det.
Og altså BMS er sku et fint firma og arb for, de bakker en op og står bag en hvis der er noget, det ihvertfald mine erfaringer..
Kenneth, BMS har forskellige afdelinger, som har deres egen omsætning og derved også hver deres over og underskud..
Og såvidt jeg er orinteret så lever mobilkran afd i bedste velgående, og ergo kan man jo sagtens leve udelukkende af disse kraner, at de så yderligere har en bakse afd og en lastbil afd er jo bare for at have flere speciale områder.. Så jo, KUN at have mobilkraner kan sagtens løbe rundt ! (:
maj 2011
Hvilket certifikat skal man have??